AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hei jeg er en jente på 14 år og jeg selger VG aviser på lørdag Og søndager. Saken er den at jeg kanskje tjener 400kr hver helg, mens de som jobber i butikk tjener mye mere på en helg. Jeg har en venninne som tjener 2800kr i måneden for å jobbe 4 dager i måneden. Men jeg er bare 14 og hun er bare 14. Noen tips til hvordan jeg kan skaffe jobb. Det er mange som ikke ansetter så unge og det vet jeg Anonymkode: 526a0...c02
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Så lenge du bare er 14 år er det det begrenset hva slags jobber du kan ha. Loven sier at de under 15 bare kan ta "lett arbeid". Som avisbud, butikk og kontor. Butikkjobber er vanskelig å få selv for voksne. Mange butikker er i tillegg ikke gode nok på lover og regler for ungdommer som ansatt, og derfor vil de ikke ansette ungdommer fordi de er redde for å gjøre noe feil. Jeg har ingen andre forslag enn å bruke nettverket ditt hvis du har. Foreldre og familie, venner av familie som jobber på kontor og kan ansette en ungdom. Når det gjelder butikkjobber, så trenger du ikke å bare tenke på matbutikker. Det finnes tusenvis av forskjellige butikker du kan jobbe i. Men har ingen konkrete råd for fremgangsmåte dessverre. Anonymkode: fb356...291
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Hvis du skulle komme så langt, er det viktig at du er nøye med arbeidskontrakt og ordentlig lønn. Har du spørsmål om dine rettigheter kan du ringe Arbeidstilsynet. Anonymkode: fb356...291
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Snømåking/hagearbeid. gode penger Anonymkode: ed136...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå