Gå til innhold

Fått feilutbetaling fra NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben som skulle hatt pengene fra NAV, da de forskuddsbetaler disse pengene til meg, men NAV har betalt de rett til meg. Jobber i en stor bedrift. 

Er dette noe som merkes raskt? Lurer på om jeg enten skal ringe lønnskontor/nav på mandag eller bare la det gå uten å bruke pengene selvfølgelig, for å se hva som skjer? 

Anonymkode: 3802c...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er vitsen med å la det gå for å se hva som skjer?

Med sånne tabber kan de uansett overlate til deg å rydde opp, og da er det like greit å bare få gjort det så fort som mulig, så slipper du noe mer pes.

• Liker 4
Skrevet

Lurer på om det er en sjans for at det ikke blir oppdaget da! Hadde vært digg å beholt pengene, er bare snakk om en utbetaling. 

Ts

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er en sjans for at det ikke blir oppdaget da! Hadde vært digg å beholt pengene, er bare snakk om en utbetaling. 

Ts

Lønningskontoret vil så godt som alltid oppdage det. Da trekker de i utbetalingen din, så da er det best om du ikke har brukt opp pengene dine.

Sånn ellers, mener du at du har rett på de pengene? Er det rett og riktig at du får dobbelt opp, det er digg for deg?

Anonymkode: 7e517...8aa

Skrevet

Min erfaring er at selv store selskaper merker det når det som skal føres inn og ut på en arbeidstaker ikke stemmer overens.

Det beste for deg vil nok være å ta kontakt med arbeidsgiver, for å få de til å kontakte NAV.  Vanligvis vil utbetalingen kunne motregnes mot neste utbetaling, dersom dette er en løpende ytelse som sykepenger, og du fortsatt er sykmeldt.

Men jeg antar at du fikk pengene utbetalt i 2016. Siden man nå er i et nytt år må pengene du fikk utbetalt skattefritt betales tilbake med skatt dersom det ikke kan motregnes.

Dette blir det sendt ut informasjon om sammen med varsel om tilbakebetaling, men jeg kan ikke finne denne teksten på nav.no. Mye info der, men av og til er det håpløst når kun de det gjelder skal få se hvordan ting foregår.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

En gang tyv, alltid tyv...

Gi beskjed du, det vil gagne deg best i lengde, for du kan vel strengt tatt ikke bruke stjålne penger med god samvittighet, kan du?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gitt beskjed. Samme har skjedd med meg og 5 år etter har jeg fremdeles ikke hørt noe. 

Anonymkode: 9ecca...f68

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke gitt beskjed. Samme har skjedd med meg og 5 år etter har jeg fremdeles ikke hørt noe. 

Anonymkode: 9ecca...f68

Hvordan har du samvittighet til det? Det er jo ikke dine penger. 

Anonymkode: 7bdef...d81

Gjest gunnar72
Skrevet

Det handler også om moral her. Har selv motatt feil utbetaling NAV og meldte fra med en gang . Kjenner en del folk som har latt være og gi beskjed. De har møtte betale tilbake pengene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...