Gå til innhold

Føler jeg må holde følelser tilbake fordi jeg er kvinne :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å bli betatt av en fyr. Han tok kontakt, og jeg aner ikke hva som gjorde at jeg likte han. Begynte å merke følelser etter noen dager. Men når menn tar kontakt og er såpass pågående, så føler jeg at de gjør narr av meg til kompisene sine og bare tenker at jeg er nok et naivt kvinnfolk som faller for klisje meldinger. Jeg har ikke så lett for å bli forelsket. Og jeg føler at jeg "taper" dersom jeg gir etter. Jeg er 25 år og jomfru. Det er alltid lvinnen som blir offeret syns jeg. Derfor er det mitt ansvar og stå imot alt som heter fristelser og kjærlighet :(

Anonymkode: a2389...129

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan blir du et offer i dette? 

• Liker 7
Skrevet

Det gjør du faktisk veldig lurt i. Unge kvinner er veldig mottakelige for smiger og klisjée-aktige komplimenter. Og dette vet rovdyrene veldig godt å utnytte. 

I stede for å vente på å bli "tatt". Gå heller ut og "ta".

Og vær ikke redd for menn som ikke gir den umiddelbare responsen du kanskje er vant med fra strandløver og andre rovdyr, det er faktisk et godt tegn.

Anonymkode: 9f987...e32

• Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, Ananas. skrev:

Hvordan blir du et offer i dette? 

Fordi jeg er kvinnen. Det er jeg sinnsykt sur for. Menn føler neppe på forelskelse. De finner bare en annen, eller har flere på en gang. Jeg har så vanskelig for å tro at jeg er hans utkårede. Han skrev at han ville bli bedre kjent, møtes osv. Jeg ga kalde svar. Etter litt sluttet han å henvende seg til meg men tok tilbake kontakten på melding. Han hadde virkelig lyst å treffes, men jeg turte ikke å gi han sjansen. Syns det er for godt til å være sant, at en mann bare tar kontakt og er så åpen om følelser. Men jeg falt, aner ikke hvordan det kan ha skjedd. Det var ikke første gangen en mann har tatt kontakt, men for de andre falt jeg ikke for..

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg føler at jeg "taper" dersom jeg gir etter.

Hva er du taper når du vinner pikk?

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Ooooooooh. :dry:

Anonymkode: 0d717...ef6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg ville akkurat til å spørre TS hvorfor hun har så liten tro på menn. Og så kommer det en one-liner som forklarer alt sammen :P Man kan miste troen på det meste ved å henge for mye på kvinneguiden.

Anonymkode: dc5d5...72b

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville akkurat til å spørre TS hvorfor hun har så liten tro på menn. Og så kommer det en one-liner som forklarer alt sammen :P Man kan miste troen på det meste ved å henge for mye på kvinneguiden.

Jeg ville bare få frem kjønnsdiskrimineringen ved å sette fitta på pidestall samtidig som man ikke tillegger pikken verdi i det hele tatt. Seriøst, å få pikk er et tap?   :nocomment:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Respekt og kjærlighet. Høres nok veldig klisje ut, men det er så irriterende at man må tenke på dette som kvinne. Her er situasjonen som jeg ser for meg om jeg lar lysten styre: 

Han får meg til å føle at jeg er noe bra. Jeg lar meg lure og legger meg ned. 

Etterpå: han pakker sakene og går. Begynner å jakte på neste kvinne. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å høre mer fra han. Bortsett fra når han selv er kåt. Om jeg er det vil ikke ha noen betydning. Han vil tenke :"kvinnfolk er så lette å lure med tåpelige følelsesmeldinger".

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette handler ikke om at du er kvinne, det handler om at oppførselen din ikke er konstruktiv. Du sier at du føler folk gjør narr av deg, har du faktisk opplevd at folk sier dette til deg?

Sitat

Jeg ga kalde svar. Etter litt sluttet han å henvende seg til meg men tok tilbake kontakten på melding. Han hadde virkelig lyst å treffes, men jeg turte ikke å gi han sjansen. Syns det er for godt til å være sant, at en mann bare tar kontakt og er så åpen om følelser.

Dette er DITT problem, ikke andre menn eller følelsene til kvinner sitt problem

Anonymkode: e3074...5ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg ville bare få frem kjønnsdiskrimineringen ved å sette fitta på pidestall samtidig som man ikke tillegger pikken verdi i det hele tatt. Seriøst, å få pikk er et tap?   :nocomment:

Hvem har skrevet noe om kjønnsorganer her? Har du lest feil tråd?

• Liker 10
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har skrevet noe om kjønnsorganer her? Har du lest feil tråd?

Så hva er det hun taper hvis hun gir etter da?

Endret av Jus sanguinis
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Så hva er det hun taper hvis hun gir etter da?

Selvrespekten, hvis hun faller for en som tenker med feil hode. Men det finnes jo bra menn også, selv om det iblant ikke virker sånn her på kg. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er kvinnen. Det er jeg sinnsykt sur for. Menn føler neppe på forelskelse. De finner bare en annen, eller har flere på en gang. Jeg har så vanskelig for å tro at jeg er hans utkårede. Han skrev at han ville bli bedre kjent, møtes osv. Jeg ga kalde svar. Etter litt sluttet han å henvende seg til meg men tok tilbake kontakten på melding. Han hadde virkelig lyst å treffes, men jeg turte ikke å gi han sjansen. Syns det er for godt til å være sant, at en mann bare tar kontakt og er så åpen om følelser. Men jeg falt, aner ikke hvordan det kan ha skjedd. Det var ikke første gangen en mann har tatt kontakt, men for de andre falt jeg ikke for..

Du burde holde deg unna KG i alle fall. Du har nok blitt miljøskadet av å være her inne for lenge.

Anonymkode: b3dfd...85d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå poenget ditt. Jeg har kjent på det selv, at det er så lett for menn, mens kvinner (jeg) lettere involverer seg. Men når du er jomfru som 25-åring, så slår det meg at du må være spesielt streng både mot deg selv og mot menn. Jeg tror nok du må tørre litt og skaffe ekte erfaring. Det er ikke normalt å være så skeptisk som deg uten at man har noen negative erfaringer. Jeg ble skeptisk etter erfaringer, men ikke så skeptisk som deg - langtifra.

Anonymkode: c2782...91f

• Liker 3
Skrevet

Var han virkelig åpen om følelser, eller var han bare åpen om at han gjerne vil treffe deg?

Det finnes en vrien grense mellom å beskytte seg selv og å sette seg selv i offerposisjon, men det har lite med kjønnsroller å gjøre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Respekt og kjærlighet. Høres nok veldig klisje ut, men det er så irriterende at man må tenke på dette som kvinne. Her er situasjonen som jeg ser for meg om jeg lar lysten styre: 

Han får meg til å føle at jeg er noe bra. Jeg lar meg lure og legger meg ned. 

Etterpå: han pakker sakene og går. Begynner å jakte på neste kvinne. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å høre mer fra han. Bortsett fra når han selv er kåt. Om jeg er det vil ikke ha noen betydning. Han vil tenke :"kvinnfolk er så lette å lure med tåpelige følelsesmeldinger".

Så anser ikke pikk for å ha verdi i det hele tatt? Derfor er det et rent tapsprosjekt for deg? Fitta di er mer verdt enn pikk?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Så anser ikke pikk for å ha verdi i det hele tatt? Derfor er det et rent tapsprosjekt for deg? Fitta di er mer verdt enn pikk?

Få inn i hodene dine at noen kanskje vil ha noe mer. En p**** har ingen egenverdi hvis den sitter på en tosk.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da jeg hadde skrevet et langt svar så klikker selvfølgelig Internett og jeg må begynne på nytt. Jeg ble sagt av foreldre at menn ofte ikke ser etter noe seriøst hos kvinner. De har sagt at det bare tar slutt når de finner en ny. Og at en kvinne som meg burde ha såpass selvrespekt at jeg ikke tar til takke med hvem som helst. 

Men ja. Ingen av mine forelskelser har vært serlig lykkelige. På ungdomsskolen: i klassens kjekkas, som mobber meg og bare går etter jentene med utviklede former. Dette er mange år siden og har egentlig ingen stor betydning. 

På videregående: i en som er noen år eldre enn meg. Er råner og kjører mye bil. Jeg roter med han i fylla, han svarer aldri når jeg kontakter han i edru tilstand. Finner etter hvert ut at han gjorde det samme med andre jenter. Gråter meg i søvn flere kvelder. Krangler mye med foreldrene fordi jeg aldri slutter å snakke om han. Pappa sa at han mest sannsynlig bare er ute etter det menn er ute etter, fitte. At han gjør narr av meg. 

Blir betatt av lokal mann i byen jeg studerer: på første festen, fadderuka puler han løseste jenta på skolen. Han går deretter inn for å date ei annen jeg da syntes var veldig pen. Føler meg ikke god nok, pen nok. Igjen blir det krangel med foreldrene og de sier at det ikke blir noe. Jeg mistet likevel fort interessen.

Etter hvert blir jeg forelsket i kompisen min. Overanalyserer alt han skriver, hvorfor han svarer så sent. Osv. Vi blir close, men han må flytte pga studier. Ser hverandre sjeldent og følelsene visner. Så møter jeg han her som også bor langt unna..

Hvorfor skal jeg ha grunn til og tro at han er seriøs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...