AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 Mange damer klager på at det ikke finnes gentlemen. Men hva skjer om en mann bestemmer seg for å opptrå en gentleman? Det er en rekke karaktertrekk som kjennetegner en gentleman. Blant annet "holde opp døra", "ofrer jakke si for en dame som fryser", "hjelper henne til bords", "Reise seg når en kvinner kommer inn i rommet", og "gentlemen betaler regninga". Holder man oppe døra, ofrer jakka si for en dame, hjelper henne til bords blir dette ansett som direkte flørting og å være klengete. Reiser man seg hver gang en kvinne kommer inn i et rom, kommer man garantert til å bli sett rart på. Sist men ikke minst en "genetleman bestaler regninga". Mange damer sier at den som ber ut betaler. Indirekte betyr dette at mannen betaler siden det er forsvinnende skjeldent at en damer ber ut. Så dette er et av trekkene som de fleste menn gjør uten at en blir sett rart på. Har dere noen gang tenkt på at den kulturen som eksisterer i Norge ikke kan sameksistere med kulturen til gentlemen uten at en blir uglesett? Anonymkode: 7379d...7ba 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 Jeg vil ikke ha en gentleman. Men normal høflighet forventer jeg fra begge kjønn Anonymkode: 363ad...0f1 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange damer klager på at det ikke finnes gentlemen. Men hva skjer om en mann bestemmer seg for å opptrå en gentleman? Det er en rekke karaktertrekk som kjennetegner en gentleman. Blant annet "holde opp døra", "ofrer jakke si for en dame som fryser", "hjelper henne til bords", "Reise seg når en kvinner kommer inn i rommet", og "gentlemen betaler regninga". Holder man oppe døra, ofrer jakka si for en dame, hjelper henne til bords blir dette ansett som direkte flørting og å være klengete. Reiser man seg hver gang en kvinne kommer inn i et rom, kommer man garantert til å bli sett rart på. Sist men ikke minst en "genetleman bestaler regninga". Mange damer sier at den som ber ut betaler. Indirekte betyr dette at mannen betaler siden det er forsvinnende skjeldent at en damer ber ut. Så dette er et av trekkene som de fleste menn gjør uten at en blir sett rart på. Har dere noen gang tenkt på at den kulturen som eksisterer i Norge ikke kan sameksistere med kulturen til gentlemen uten at en blir uglesett? Anonymkode: 7379d...7ba Hvem sier det?? Anonymkode: d8a20...cea 7
brownbrown Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 gjør du alt som du sa over så blir du friendzoned....vist du oppfører deg som en liten bitch som gjør alt for damen , så får du ikke en dritt....jeg har ikke gjort noe av det over, jeg får som oftest det jeg vil ha. har perioder ofte også vært kjempedrittsekk uten at jeg selv legger merke til deg. men d spiller ingen rolle. damer tiltrekkes ikke av for snille gutter. de vil ha alpha male 3
Gjest Frederik Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Hadde du prøvd å være gentleman så hadde du sett at det funker. Derimot om du kun har vært gentleman mot hun ene pene jenta du ønsket å ligge med så er det ikke sikkert du får positiv respons. Men det å kun være gentleman mot hun ene pene jenta man ønsker å ligge med er ikke å være gentleman. Kvinner lukter lunta på sånt. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Vel, da jeg hadde sommerjobb i et italiensk firma reiste alle mennene seg for meg da jeg kom inn i rommet og holdt døren oppe. Jeg så ikke rart på de, jeg synes det var vanvittig hyggelig! Jeg holder også døren oppe for menn, eldre, yngre, barn hva enn. Det hadde vært hyggelig om flere norsk menn gjorde det samme i stedet for å smelle den i ansiktet på folk. Anonymkode: 3a9eb...6ad 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #7 Skrevet 31. desember 2016 Du tolker ikke gentlemen litt i overkant bokstavelig? Det er vel heller et utrykk for at det ikke er noe særlig tiltrekkende med menn som har tatt over rollen som sladrekjerringer og fi___er og at det hadde vært hyggelig med menn som faktisk viser at de bryr seg om en. Anonymkode: a71fc...33c 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #8 Skrevet 31. desember 2016 Har gitt opp å være snil og gentleman. Drt eneste sikre er å være slem. Da er det noen som liker deg og andre ikke, men da vet man det gjerne tidlig i datingen. Anonymkode: 9155d...782 3
A-nonym Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 For noe tull! Jeg forventer at folk er hyggelige og høflige uansett kjønn og hensikt. De aller fleste liker gentlemen, men som sagt over så gjennomskues det lett om det gjøres naturlig mot alle eller kun i forventning om at det skal betale seg på en eller annen måte. Det første er hyggelig, det andre er sleskt, smiskete og lite sjarmerende Noen faller kanskje for "bad boys", og det er kanskje en taktikk som fungerer for å få seg ligg eller mot yngre og eller usikre damer. Gå for vanlig folkeskikk og oppdragelse og du kommer langt 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 https://snl.no/gentleman Anonymkode: 7d9a7...80f 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Norske jenter/damer ønsker menn som trykker dem under skoen. Slår de. fysisk og psykisk mishandler dem. Jenter/damer blir mer tiltrukket av menn som er runnbrennere. 0 respekt for norsk damer. Anonymkode: 679e3...c48 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Norske jenter/damer ønsker menn som trykker dem under skoen. Slår de. fysisk og psykisk mishandler dem. Jenter/damer blir mer tiltrukket av menn som er runnbrennere. 0 respekt for norsk damer. Anonymkode: 679e3...c48 OMG! Hvem i all verden er du for en? Anonymkode: 7d9a7...80f 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 6 timer siden, brownbrown skrev: gjør du alt som du sa over så blir du friendzoned....vist du oppfører deg som en liten bitch som gjør alt for damen , så får du ikke en dritt....jeg har ikke gjort noe av det over, jeg får som oftest det jeg vil ha. har perioder ofte også vært kjempedrittsekk uten at jeg selv legger merke til deg. men d spiller ingen rolle. damer tiltrekkes ikke av for snille gutter. de vil ha alpha male Anonymkode: 05478...9d9 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har gitt opp å være snil og gentleman. Drt eneste sikre er å være slem. Da er det noen som liker deg og andre ikke, men da vet man det gjerne tidlig i datingen. Anonymkode: 9155d...782 Hvis gentleman er noe du må bestemme deg for å være, så er du ingen uansett De som er gentlemen er det naturlig. De har innebygget høflighet fra de var yngre. De holder opp dører uansett hvor lite attraktiv damen er, de gjør det IKKE for å få seg noe. Anonymkode: d8a20...cea 11
SunnivaOslo Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Norske jenter/damer ønsker menn som trykker dem under skoen. Slår de. fysisk og psykisk mishandler dem. Jenter/damer blir mer tiltrukket av menn som er runnbrennere. 0 respekt for norsk damer. Anonymkode: 679e3...c48 Vi ønsker menn som er genuine. Ikke som leker snille fordi de skal ha noe tilbake,da er du ikke snill! At dere ikke ser det selv er for meg en gåte. Dere klager over 0sex osv og begrunner med "jeg er jo snill!"Nei,du er kynisk og manipulerende!Klarer du å behandle alle likt er du god,men når du oppfører deg på en viss måte mot enkelte (les:damer du vil knulle)så er du en feig dritt. INGEN kvinner vil ha en voldsperson,men vi vil heller ikke ha en dott som mener han fortjener noe for noe som burde vært en selvfølge. 6
SunnivaOslo Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 8 timer siden, brownbrown skrev: gjør du alt som du sa over så blir du friendzoned....vist du oppfører deg som en liten bitch som gjør alt for damen , så får du ikke en dritt....jeg har ikke gjort noe av det over, jeg får som oftest det jeg vil ha. har perioder ofte også vært kjempedrittsekk uten at jeg selv legger merke til deg. men d spiller ingen rolle. damer tiltrekkes ikke av for snille gutter. de vil ha alpha male Ja du blir det HVIS dama ikke allerede er interessert. Er du sammen med en (oppegående)dame og gjør fine ting så setter a pris på dine handlinger,ikke ser ned på dem eller deg. Men hvis du overdriver før dama kjenner deg så slår det tilbake. Om du har en tendens til å tiltrekke deg damer som står med hende i kors og nesa i sky og som må 'bli satt på plass'så bør du kanskje søke deg mot andre type damer. 1
Gjest Overrasket Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 Å være en gentleman handler om så veldig mye mer enn å holde opp døra og dra ut stolen.
Profectus95 Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 Altså, hvis det du beskriver blir endel av din personlighet. At du låner bort jakka til dama til kompisen, eller spør pent venninner av hun du Faktisk er interessert i om de ønsker noe vann å drikke, at du retter og ryggen og også hviser respekt til mannen som sitter bak kassen på Rimi så vil ingen se rart på deg..Da bare er du sånn når det gjelder friendzone så vil jeg si at en gentleman er veldig tiltrekkende, men du gjør det fordi du vil, ikke fordi du "tjener dama", da blir det feil Og de fleste jenter foretrekker en småfrekk gentlemann, så kyss dama, stryk henne på låret og ta iniativ, men vær høflig, da har du oppskriften 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 Jeg elsker typisk gamle skikker (høyremann for damen trekker ut/inn stolen med bored, osv) og høflighet, det er ordentlig hyggelig og viser stor respekt. Man kommer langt med damene dersom slike ting kommer naturlig. Som enkelte i tråden nevner så merker man godt dersom oppførselen er unaturlig kun for å imponere hun pene damen mens man totalt ignorerer de resterende i rommet. Jenter vil ha en som er gentleman av natur, ikke en som gjør det kun for å få seg et ligg. Enten så ønsker man seg en ekte gentleman ellers så klarer man seg helt fint uten (Regningen på restauranten vil jeg helst ha 50/50 dersom noen ønsket å ta meg på det) Anonymkode: e9ebc...372 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 Den som ikke har dannelse klarer ikke å komme unna med "å late som" for å imponere noen. Du blir lynfort avslørt. Nærmest ved første blikk. Uansett hvor hardt du prøver å fake noe som ikke faller naturlig for deg. Anonymkode: f9004...e95 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå