Gå til innhold

Kan jeg kreve at FF ikke har sex med andre enn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en FF, og jeg har et ønske om en regel: at vi ikke har sex med andre. Jeg har ikke sex med andre, men han har.. jeg synes dette er ubehagelig. Kan jeg kreve at så lenge han vil ha et FF forhold til meg, så kan han ikke ha sex med andre? Så kan han jo selv velge å avslutte det. 

Jeg må i så tilfelle bare stole på at han ikke ligger rundt, ettersom jeg ikke får sjekket dette på noen måte. 

Hvordan gjør dere andre dette? Har dere sex med andre når dere har en FF? 

Anonymkode: 4af6f...4cb

Videoannonse
Annonse
Gjest Frederik
Skrevet

Du kan si at du ikke ønsker å ha sex med han om han fortsetter å ha sex med andre. Det er det eneste du kan gjøre. Du kan jo ikke bestemme over han.

Skrevet

At man er FF betyr jo nettopp det at man har friheten til å gjøre det en selv vil, også pule rundt på andre.

Det du ber om ved ekslusivitet er omtrent ett forhold.

Du kan jo prøve, men tror nok ikke det vil gå i din favør.

Anonymkode: 9946d...17a

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke kreve det. 

• Liker 5
Skrevet

Da vil du ha et forhold og ikke FF. Svært normalt. Vær heller ærlig med deg selv, dropp FF tullet og få deg en kjæreste.

Anonymkode: b5ac7...5e9

• Liker 7
Skrevet

Nei du kan ikke kreve det.

Men du kan jo våge å nevne det.

Skrevet

Jeg ønsker å ha en kjæreste, men ikke han. Det er ingen følelser involvert mellom oss, jeg ønsker kun sex av han. Men jeg ønsker ikke at han skal ligge med andre samtidig som han har meg, da jeg synes dette er ekkelt. Er det så rart? 

Skrevet

Du kan ikke kreve det men du kan sette det som et kriterie for at FF forholdet skal fortsette.

Anonymkode: 0dfbb...a9d

• Liker 3
Skrevet

Ja det kan du, men da må du være forberedt på at han ikke går med på det og kutter deg ut. FF betyr ikke nødvendigvis "knull hvem du vil", men kan også bety "sex med bare en, men ingen følelser og sosiale forpliktelser". Ingen andre enn dere to kan sette rammene for deres samspill.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å ha en kjæreste, men ikke han. Det er ingen følelser involvert mellom oss, jeg ønsker kun sex av han. Men jeg ønsker ikke at han skal ligge med andre samtidig som han har meg, da jeg synes dette er ekkelt. Er det så rart? 

Nei absolutt ikke rart !

Men du kan ikke kreve det, du kan ikke be han om det siden dere ikke er noe utenom sex. Som sagt så kan du spørre han å se hva han sier men om han ikke vil så kan ikke du bli sur for det.

Skrevet

Ikke rart du tenker sånn, men nei du kan ikke kreve det. Det eneste du kan kreve er at han beskytter seg med kondom så du evt slipper å bli smittet av noe rart. 

Anonymkode: cc3e8...517

• Liker 1
Skrevet

Jeg tør nesten ikke ta det opp med han. Av flere grunner. Er redd han kutter meg ut. Er redd han tror jeg vil ha et kjæresteforhold. Er redd han går med på det, men egentlig er snurt av regelen, eller at han fortsetter å ligge rundt uten å si dette til meg. Men må vel bare snakke med han. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør nesten ikke ta det opp med han. Av flere grunner. Er redd han kutter meg ut. Er redd han tror jeg vil ha et kjæresteforhold. Er redd han går med på det, men egentlig er snurt av regelen, eller at han fortsetter å ligge rundt uten å si dette til meg. Men må vel bare snakke med han. 

Du må nok det :)

Skrevet

Du er jo temmelig urimelig, som vil han enerett på han seksuelt. Hvorfor i alle dager skulle han tilfredsstille ditt ønske om dette, så lenge han selv ønsker å ha sex med andre også?

Anonymkode: 1c561...eb3

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo temmelig urimelig, som vil han enerett på han seksuelt. Hvorfor i alle dager skulle han tilfredsstille ditt ønske om dette, så lenge han selv ønsker å ha sex med andre også?

Skjønner det. Burde jeg bare avslutte det uten å si årsaken da? 

Skrevet

Merkelig mange som sier at man ikke kan kreve dette av en FF.

Selvsagt kan man kreve at en FF ikke har sex med andre.
På samme måte som man kan kreve at en kjæreste ikke har sex med andre.

Konsekvensen i begge tilfeller blir jo at man blir alene dersom den andre ikke er enig.

• Liker 9
Skrevet

Dere er jo ikke sammen. Hvis dere hadde vært det, hadde dere vært kjærester, ikke ff

Anonymkode: 70ad4...9a1

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det. Burde jeg bare avslutte det uten å si årsaken da? 

Jeg vet ikke helt hva årsaken din er? Om det er kjønnssykdommer du frykter, eller om du vil ha et eiendomsforhold på han. Om dere bruker kondom skulle det jo ikke være et problem.

Skrevet

Forskjellen på en ff og et forhold ligger i følelser ikke i om man har andre på si. Det er logisk at det er de samme reglene som gjelder, altså at det går på hva dere har avtalt. Hvorfor skal det være greit å ha flere mens man har ff og ikke i forhold? Sykdomsrisikoen er jo lik. Om dama jeg er sammen med tidligere har hatt ff og de ikke var eksklusive går jeg ut fra at jeg ikke trenger å være det når vi er i et forhold sammen. Da er jeg ikke utro. Om hun alltid har vært eksklusiv er jeg også det med henne fordi da vet jeg at det er det hun liker

Anonymkode: 26879...87f

Skrevet

Bruk prevansjon, du kan ikke kreve noe. Plutselig har du lyst å knulle andre selv. SÅ nyt friheten med å kunne ha sex med hvem du vil, når du vil! Lever bare en gang, ha sex med hvem du vil.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...