Gå til innhold

Ikea Vittsjö - må slipe hyllene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er litt frustrert... Jeg kjøpte meg to Ikea Vittsjö-hyller. Har forsøkt å montere begge hyllene to ganger, men flere av glassplatene passer bare ikke i hyllene! 

Vurderer nå å slipe til glassplatene sånn at de passer i hyllene. Er det noen som vet hvor man kan få gjort dette?

Tør ikke kjøpe nye hyller, er redd for at det samme kan skje igjen. Tenker at når begge mine er sånn, er det sikkert flere som er sånn også. Får ikke reklamert på de heller, siden jeg kan sprayet hyllene i gull 😑 

Anonymkode: 00f17...ce6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En forretning som selger vinusglass/ annet glass kan nok skjære glasset for deg. Jeg vet ikke om de driver med sliping av glass. Du kan jo spørre.

Hvor mange mm er det snakk om, som må slipes bort?

Anonymkode: 44fc6...db4

• Liker 1
Skrevet

Har du lakkert hyllene på sidene også, så er det kanskje det laget med lakk som er årsaken til at hyllene er for store

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En forretning som selger vinusglass/ annet glass kan nok skjære glasset for deg. Jeg vet ikke om de driver med sliping av glass. Du kan jo spørre.

Hvor mange mm er det snakk om, som må slipes bort?

Takk, da skal jeg sjekke ut det!

Det er nok 3/4 mm som må slipes bort.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lakkert hyllene på sidene også, så er det kanskje det laget med lakk som er årsaken til at hyllene er for store

Tviler. Lakken er jo supertynn, og noen av hyllene passer jo. 

• Liker 1
Skrevet

Har du dunket stengene helt rett inn? Bruk makt. Skjedde ikke med mine, men stengene må hardt inn i sporene.

Anonymkode: 59158...521

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler. Lakken er jo supertynn, og noen av hyllene passer jo. 

Jeg forstår. Er hyllene av ulik str, eller har du målt at de er akkurat like store?

Er hyllene like store, så kan det være feil (fra fabrikken) i konstruksjonen eller at du evt har montert hyllen skjevt slik at det blir trangere til noen av hyllene.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Er hyllene av ulik str, eller har du målt at de er akkurat like store?

Er hyllene like store, så kan det være feil (fra fabrikken) i konstruksjonen eller at du evt har montert hyllen skjevt slik at det blir trangere til noen av hyllene.

Eller at noen av de stengene har blitt skjeve av en eller annen grunn.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det har blitt for trangt til glassplatene fordi du har strammet for mye når du har skrudd sammen hylla og noen av stengene har gitt etter og blitt bøyd (og dermed kortere)?

• Liker 2
Skrevet

Sjekk med et vater om det har blitt skjevhet i konstruksjonen slik som hylla er montert sammen.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke kjøpe nye når du kan reklamere til IKEA.

Anonymkode: 32e3c...520

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Er litt frustrert... Jeg kjøpte meg to Ikea Vittsjö-hyller. Har forsøkt å montere begge hyllene to ganger, men flere av glassplatene passer bare ikke i hyllene! 

Vurderer nå å slipe til glassplatene sånn at de passer i hyllene. Er det noen som vet hvor man kan få gjort dette?

Tør ikke kjøpe nye hyller, er redd for at det samme kan skje igjen. Tenker at når begge mine er sånn, er det sikkert flere som er sånn også. Får ikke reklamert på de heller, siden jeg kan sprayet hyllene i gull 😑 

Er det noe system i hvor i hyllen at hylleglassplatene ikke passer?

De øverste eller de nederste? Eller er det litt her og ltt der (spredt)?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Er hylleglassplatene av ulik str, eller har du målt at de er akkurat like store?

Er  hylleglassplatene like store, så kan det være feil (fra fabrikken) i konstruksjonen eller at du evt har montert hyllen skjevt slik at det blir trangere til noen av hylleglassplatene.

• Liker 1
Skrevet

Det er litt jobb med det, men jeg ville:

1) Målt alle glasshylleplatene nøyaktig på millimeteren, og funnet ut om noen av de er i forskjellig str.

2) Er de like store, er det noe feil med konstruksjonen av hylla. Mål da om noen av de horisontale delene er kortere enn de andre, på de delene av hylla der glasshylleplatene ikke passer.

Er noen for korte, kan du reklamere og få nye. For å være sikker når du er på Ikea og får nye, kan du jo måle de før du forlater butikken.

3) Med vater finner du eventuell skjevhet i konstruksjonen

Jeg tipper på at alternativ 3 løser saken.

• Liker 1
Skrevet

Alle glassplatene har samme str. Ser nå som jeg satte hylla inntil en vegg medt tapetstriper i bakgrunnen at selve hyllene er helt skeive. Søren... 

Chattet med Ikea og de sier at jeg ikke kan reklamere når hyllene er spraymalte. Skjønner ikke at det har noe å si men... Vet ikke om jeg tør å kjøpe nye.

Er det mange som har de hyllene her? Har dere hatr noen problemer?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle glassplatene har samme str. Ser nå som jeg satte hylla inntil en vegg medt tapetstriper i bakgrunnen at selve hyllene er helt skeive. Søren... 

Chattet med Ikea og de sier at jeg ikke kan reklamere når hyllene er spraymalte. Skjønner ikke at det har noe å si men... Vet ikke om jeg tør å kjøpe nye.

Hva om du demonterer hylla, og bruker vater og vinkeljern under monteringen, for å få alt i vater?

Og vent med å stramme skruer som kan etterstrammes, til hele hylla er satt sammen, og etterstram samtidig som du passer på at alt er i vater?

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt din lokale Ikea. Det kan hende at de har et annet svar til deg enn de på chatten hadde.

Lykke til!

Skrevet

Vare dere 1 eller 2 som skrudde sammen hyllene?

Det kan være lurt å være 2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo selvsagt bare tull. Du kan reklamere på alle varer og tjenester kjøpt i Norge. Ingen kan nekte deg dette. 

Send dem en epost og reklamer, hvis det ikke funker klager du til forbrukerrådet og FTU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...