AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 Jeg er i begynnelsen av tjueårene og ønsker å være alene i år. Har blitt invitert til flere venninner, men jeg har lyst til å tilbringe dagen alene. Har vært mer enn nok sosial i år og har ikke hatt mitt beste år heller. Tenkte at jeg skulle bruke kvelden til kos og refleksjon. Hvorfor er det ingen som forstår at man frivillig har lyst til å være alene? Får meldinger hele tiden. Noen lurer på om det har skjedd noe og typen lurte på om jeg skulle noe hemmelig. Han har jo noen å være med så han må jo ikke på død og liv være med meg når vi møtes så ofte ellers i året. Begynner å bli skikkelig frustrert av dette. Anonymkode: 3ce91...43c
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 Du får fortelle dem om forskjellen på introvert og ekstrovert da. Er ikke noe problem å være alene innimellom de er vel bare bekymret for at du trekker deg unna. Bare pass på at du treffer folk innimellom, og at du inviterer hjem til deg også. Da ser de at du klarer deg bra. Godt nyttår! Anonymkode: c736b...33b 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får fortelle dem om forskjellen på introvert og ekstrovert da. Er ikke noe problem å være alene innimellom de er vel bare bekymret for at du trekker deg unna. Bare pass på at du treffer folk innimellom, og at du inviterer hjem til deg også. Da ser de at du klarer deg bra. Godt nyttår! Anonymkode: c736b...33b Takk! Du også! Synd det er så mange som ikke forstår hva introvert er. Jeg skjønner jo hva ekstrovert er så da burde jo ekstroverte skjønne hva introverte er og? Anonymkode: 3ce91...43c
winnie89 Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 Godt nyttår Skjønner litt hvordan du føler det. Jeg kan også forstå dine venner, så heldig du er som har dem. Jeg tror som noen andre påpeker, det er lurt å forklare hva du mener med introvert. Jeg påpekte til en kollega, "ah, så du er skikkelig introvert, du", og han så på meg som om jeg hadde fornærmet han. Mange tror introvert og innadvendt er det samme. Jeg tror det er bra du sier til dem at du vil være alene, de kommer etterhvert til å skjønne at det ikke er noe i veien. Vi introverte må bli flinkere til å sette grenser som dette, og å forklare folk hva introvert betyr. Vi må få snudd trenden med ekstravert-idealet. Nok om det. Hilsen ei som feirer nyttår med, hold på hatten, to andre personer!
The Kitten Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Jeg skjønner deg godt, TS. Jeg har hatt veldig mye på meg denne høsten, og har også frivillig valgt å tilbringe kvelden alene. Var og spiste hos mine foreldre, men så ville jeg dra hjem til meg selv. Jeg har ikke energi til å være sosial, jeg vil høre på musikk, surfe på kg, kanskje se en serie eller to før jeg ser på nyttårsrakettene mine. Så vil jeg legge meg og sove. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Bare vent til du har prøvd å si du vil feire julaften alene en gang enkelte folk klarer ikke forestille seg at noen ønsker å "sitte alene" rett og slett. Anonymkode: 34cb8...c32 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #7 Skrevet 31. desember 2016 Hei! Jeg er også i starten av tjueårene (22) og ønsker å være alene selv! Verken kjæreste eller venner forstår her heller, så skjønner deg godt. Reaksjonene kommer sikkert pga alle forventinger som ligger for nyttårsaften. Prøv heller å fokuser på at det er hyggelig at de vil ha deg med. Kos deg hjemme i kveld Anonymkode: a524d...9c4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 På 31.12.2016 den 20.10, winnie89 skrev: Godt nyttår Skjønner litt hvordan du føler det. Jeg kan også forstå dine venner, så heldig du er som har dem. Jeg tror som noen andre påpeker, det er lurt å forklare hva du mener med introvert. Jeg påpekte til en kollega, "ah, så du er skikkelig introvert, du", og han så på meg som om jeg hadde fornærmet han. Mange tror introvert og innadvendt er det samme. Jeg tror det er bra du sier til dem at du vil være alene, de kommer etterhvert til å skjønne at det ikke er noe i veien. Vi introverte må bli flinkere til å sette grenser som dette, og å forklare folk hva introvert betyr. Vi må få snudd trenden med ekstravert-idealet. Nok om det. Hilsen ei som feirer nyttår med, hold på hatten, to andre personer! Og det er det da også. At introvert har overtatt for det gode gamle, fullt brukbare norske ordet "innadvendt" betyr ikke at introvert har en betydning utover det å være innadvendt. Skulle i så fall likt å vite hva som definerer forskjellen på disse to ordene og hvor/hvem som har avgjort det. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=introvert&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 79d5c...8b8
winnie89 Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 På 3.1.2017 den 0.47, AnonymBruker skrev: Og det er det da også. At introvert har overtatt for det gode gamle, fullt brukbare norske ordet "innadvendt" betyr ikke at introvert har en betydning utover det å være innadvendt. Skulle i så fall likt å vite hva som definerer forskjellen på disse to ordene og hvor/hvem som har avgjort det. http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=introvert&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Anonymkode: 79d5c...8b8 Det er et uttrykk brukt blant forskere som beskriver en person som tappes for energi når personen er med andre, og "lades opp" når de er alene. Motsatt, er ekstraversjon, får energi av å være med mennesker. Det er ikke det samme, en ekstravert person kan også være innadvendt, og en introvert kan definitivt være utadvendt. En introvert og en innadvendt er så visst ikke det samme. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå