Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager ferdig pakker, diverse fox/nox/rox/smørbukk/dumle innpakket i aluminiumsfolie. Gleder meg til å få besøk, håper det kommer mange :)

Anonymkode: 3ef75...1a2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kommer de 2. juledag. Men kanskje ulike tradisjoner rundt om i landet? 

Fyller en stor bolle med masse godteri, alt ferdig innpakket (hygiene). Så kan alle ta en neve hver, eller plukke ut noen favoritter. Synes de er så flinke når de spør hvor mange biter de kan ta :)

• Liker 1
Skrevet

Gjør ingenting vi. De får det som er igjen av julekakene, litt nøtter og frukt :)

• Liker 1
Skrevet

Vi har aldri fått noen på døra. Så forbereder ingenting. 

Anonymkode: 67d1f...f0d

• Liker 1
Skrevet

Har ikke sett en julebukk på 40 år. 

Anonymkode: 28cbd...e97

• Liker 1
Skrevet

Julebukker hører romjulen til og den er slutt nå... Er vel noen steder i landet som har/har hatt en tradisjon med nyttårsbukk, men jeg har aldri sett noen slike.

Skrevet

Vi gjør ingenting (og har heller aldri opplevd julebukker på døra).

Skrevet

Jeg tviler på at det kommer en eneste julebukk i det strøket jeg bor, så jeg har ikke forberedt noen ting. Bor på østkanten i Oslo, i områder med høy innvandring. Og de ungene dyrker nok ikke den nordiske skikken med å gå julebukk.

Anonymkode: 2062f...c56

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett en julebukk på 40 år. 

Anonymkode: 28cbd...e97

Så trist at gode norske tradisjoner har en slik fallende stjerne i Det nye Norge. :icon_frown:

Skrevet

Man får så mye snop i gave i jula at her er rikelig å ta av

Anonymkode: f4370...62e

Skrevet
18 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Så trist at gode norske tradisjoner har en slik fallende stjerne i Det nye Norge. :icon_frown:

gikk du julebukk?

Anonymkode: f4370...62e

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at det kommer en eneste julebukk i det strøket jeg bor, så jeg har ikke forberedt noen ting. Bor på østkanten i Oslo, i områder med høy innvandring. Og de ungene dyrker nok ikke den nordiske skikken med å gå julebukk.

Ikke skyld på innvandrerne da, jeg har bodd i tilnærmet "helnorske" strøk i Oslo og Akershus, men har aldri opplevd å få noen på døra. Er nok rett og slett en utdatert tradisjon, de fleste steder i alle fall.

Gjest lizard queen
Skrevet

Slukker lysene og låser døra.. :P 

Nei, lager til små poser med smågodt, så får de en hver. De er så søte!! :) 

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har i løpet av mitt 40-årige liv sett julebukk en gang. Har aldri bodd i områder med med innvandring så det har ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: f7077...cc2

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Her kommer det aldri julebukker så gjør ingenting.

Skrevet

Låser døra og slokker lyset. :alice:

Gjest Loffeliten
Skrevet

Kjøpte Dumlekjærligheter og små (innpakkede) sjokolader. :) Fikk velge seg et par ting hver. Her går alle julebukk/nyttårsbukk på nyttårsaften. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått en julebukk på døra selv, men gikk selv som barn.

Anonymkode: 0e79b...026

Skrevet

Jeg kjøpte inn litt godteri, men ingen som ringte på da jeg var hjemme. Men kan godt hende det var noen på døren når jeg var i besøk. 

Har inntrykk av at færre går julebukk for tiden. 

Gjest antbug
Skrevet

Jeg har ikke sett en julebukk siden jeg var liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...