Gå til innhold

Vikariat - blir ignorert av sjefen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort to feil på jobb - den ene gangen kom jeg en halv time for sent. Den andre gangen skjedde det en uforutsett hendelse, som gjorde at jeg ikke kunne komme på jobb. Det var også en oppgave jeg glemte å utføre én gang. Disse hendelsene er selvsagt min feil, og jeg tar fullt ansvar og skyld for det som skjedde. 

Jeg fikk tilbakemelding fra sjefen alle gangene at de feilene jeg gjorde 'ikke var noe å tenke på' og at 'det gikk fint'. 

Likevel - etter dette har sjefen min ikke svart på meldingene mine, og jeg har meldt meg opp til å jobbe. Før fikk jeg alltid vakter, og sjefen svarte på meldinger. Jeg vil ikke gå i detalj på hva jeg jobber med, men det er i en liten bedrift. Jeg har ikke fått noen vakter etter disse hendelsene.

Synes det er utrolig synd at jeg ikke lengre får noen vakter. Jeg har heldigvis en annen jobb også. Nå vurderer jeg bare å si opp stillingen, ettersom jeg blir ignorert. Jeg forstår at jeg har gjort feil - men synes likevel det er dårlig stil å bare ignorere meg. Da hadde det vært mye bedre at de bare hadde gitt meg sparken. 

Har noen tips om hva som er beste måte å gå frem på? 

Anonymkode: 1f72b...d4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen? :) 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen? :) 

Du får ikke gjort noe emd det. Som du foreslår selv: finn deg en annen jobb. 

Det sier jo litt seg selv at i valget mellom vikar a som er presis og ordentlig og vikar b som jobber noenlunde ok så velger de vikar a. Noe annet ville vært urettferdig mot vedkommende, det er absolutt ingen grunn til å tro at det har noe med deg personlig å gjøre. I voksenlivet så driter folk i om du gjør ditt beste. De velger den beste kandidaten. At de ønsker deg som backup er heller verken snodig eller kynisk: det er sunn fornuft,

Anonymkode: f739a...94c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke stabil nok til å fungere som tilkallingsvakt, ved å først komme for sent og så melde avbud på kort varsel rykket du langt ned på vikarlista, og med den glemte oppgaven rykket du enda lenger ned på lista. Så,du vil ikke få vakter før alle før deg på vikarlista har takket nei til en vakt, og hvor ofte, om noen sinne, vil det skje?

Du har driti på draget, og må nok bare søke nye jobber. For du har misbrukt dine sjanser for å få nåværende leder til å stole på deg. 

Anonymkode: c9ef8...0c5

Skrevet
På 31.12.2016 den 13.21, AnonymBruker skrev:

Da hadde det vært mye bedre at de bare hadde gitt meg sparken. 

Det kan de ikke, oppsigelsesvernet i Norge er for sterkt. Derfor gjør de det på den måten, og håper du forsvinner frivillig.  Allerede etter én feil er du sterkt i faresona, og etter TRE feil er du opplagt uønsket på jobb. Hva sjefen SIER, betyr ingenting, han sier bare det han "må". Det han har lyst til  å si, har han nemlig ikke anledning til å si.

Ikke lag noe mere styr, det vil bare føre til dårligere attester (formelle og uformelle). Bare prøv å få deg en annen jobb og forsvinn. Og møt for Guds skyld opp i framtida, selv om du "kan ikke noe for det".

AnonymBruker
Skrevet

Er du ansatt med stillingsprosent, er du vikarhjelp eller er du ansatt pr. oppdrag? En jobb du må "melde deg opp til" høres ut som konsertrigging og lignende, noe jeg har kjennskap til. Det blir sikkert litt feil nå, men jg later som om du er i samme bransje for å kunne gi av egen erfaring.

Meld det opp til alt som blir lagt ut (og ikke være kresen både i forhold til tidspunkt og type jobb, meld deg til alt du kan), de kommer til å sett deg opp igjen -og om du er i samme bransje som jeg nevnte så skal du vite at du kan ende opp med å finne en god familie i dem til slutt om du ikke "tar så lett på det". 

I en riggejobb er de fleste ansatt pr. oppdrag, så de sparker deg ikke fordi det ikke er noe poeng uten at du har gjort noe som er skikkelig ille/bryter loven. Du er nemlig ikke ansatt, du er registrert og blir ansatt pr. oppdrag, på en måte som en freelanceer bare at de gjør jobben med skatt osv. Og det vil være ganske normalt at de gir deg færre jobber om du er sløv i starten, uansett grunner -for å få deg til å skjerpe deg. Når du nå får jobber igjen bør du stå på pinne for å bevise at du virkelig vil være med i denne arbeidsgjengen. Ikke komme for seint og høre og gjøre det som blir sagt. I min gamle bransje så vet jeg at de har så mange interessenter at deg ikke trenger akkurat deg så lenge du enda ikke har bevist va du er god for, de trenger folk de kan stole på at kommer når de skal, som gjør det de får beskjed om -de som jobber bra får også flere og flere fordeler etterhvert. Og mange læringsmuligheter.

Det kan godt hende du har vært uheldig nå i starten, men når jobbene kommer igjen så hold tyst om det som har skjedd og bare vis og bevis at du er en av de som de får lyst til å gi flere oppdrag! Ordner seg dette! Lykke til. :)

Anonymkode: b83ce...883

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...