AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 Hei! Jeg har en lenovo pc, men jeg får ikke åpnet opp den cd spilleren. Kan se tydelig at det er et cd rom der, men hvordan får jeg åpna opp? Takk til alle som svarer. Anonymkode: a83cd...6e7
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 Stikk en binders inn i hullet som er på størrelse med en binders.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Stikk en binders inn i hullet som er på størrelse med en binders. Er ikke noe hull der? Anonymkode: a83cd...6e7
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er ikke noe hull der? Anonymkode: a83cd...6e7 Du spør meg? Jeg antar det er en lenovo consumer-dritt-pc så jeg vet ikke helt hvordan cd-rommen ser ut. Ta et bilde? Hvilken metoder har du prøvd? Har du prøvd å høyreklikke på ikonet og velge "Løs ut" eller "Eject" eller noe sånt? Litt vanskelig å huske, jeg har ikke brukt cd-rom på en datamaskin siden 2012... 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Du spør meg? Jeg antar det er en lenovo consumer-dritt-pc så jeg vet ikke helt hvordan cd-rommen ser ut. Ta et bilde? Hvilken metoder har du prøvd? Har du prøvd å høyreklikke på ikonet og velge "Løs ut" eller "Eject" eller noe sånt? Litt vanskelig å huske, jeg har ikke brukt cd-rom på en datamaskin siden 2012... http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80SM00JRMX/lenovo-ideapad-310-15-6-barbar-pc-sort Det er denne Anonymkode: a83cd...6e7
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80SM00JRMX/lenovo-ideapad-310-15-6-barbar-pc-sort Det er denne Anonymkode: a83cd...6e7 Consumer søppel ja. Men det ser ut som du har rett, den har ikke sånn knott. Men igjen, hva har du prøvd for å åpne den? HVa skjer når du trykker på knappen? Har du prøvd å velge løs ut fra windows?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #7 Skrevet 31. desember 2016 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Consumer søppel ja. Men det ser ut som du har rett, den har ikke sånn knott. Men igjen, hva har du prøvd for å åpne den? HVa skjer når du trykker på knappen? Har du prøvd å velge løs ut fra windows? Søppel? Det er mye for pengene. Jeg har prøvd å gå inn på innstilinger osv, men ingenting der. Den eject button du snakker om finner jeg ikke. Anonymkode: a83cd...6e7
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #9 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Søppel? Det er mye for pengene. Jeg har prøvd å gå inn på innstilinger osv, men ingenting der. Den eject button du snakker om finner jeg ikke. Anonymkode: a83cd...6e7 Nåja. Finn ikonet for cd-rommen, høyre klikk. Hva er valgene der? Du finner ikonet på min datamaskin.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 31. desember 2016 #10 Skrevet 31. desember 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #11 Skrevet 31. desember 2016 1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev: Den har ikke CD rom. Ehh? Anonymkode: a83cd...6e7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #12 Skrevet 31. desember 2016 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Nåja. Finn ikonet for cd-rommen, høyre klikk. Hva er valgene der? Du finner ikonet på min datamaskin. Finner ikke noe ikon. Og finner heller ikke min datamaskin. Anonymkode: a83cd...6e7
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #13 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finner ikke noe ikon. Og finner heller ikke min datamaskin. Anonymkode: a83cd...6e7 Hvis lenken du postet er riktig har den ikke cd-rom. Det du ser er bare en plassplate som dekker igjen hullet der du kan putte en cd-rom. På undersiden skal det være en skyveting som lar deg løsne den slik at du kan ta den ut. Men det er bare en plastramme som unngår at pcn har et stort hull...
Gjest Optimo Skrevet 31. desember 2016 #14 Skrevet 31. desember 2016 På linken til Elkjøp står det "Optisk drev: nei". Sikker på at det er cd på denne? Tror heller det er avsatt plass til en, kan hende "skallet" brukes til andre modeller også, hvor de setter inn optisk drev. Eller er du helt sikker på at det er cd stasjon på den? Du har satt inn en cd selv?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #15 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Hvis lenken du postet er riktig har den ikke cd-rom. Det du ser er bare en plassplate som dekker igjen hullet der du kan putte en cd-rom. På undersiden skal det være en skyveting som lar deg løsne den slik at du kan ta den ut. Men det er bare en plastramme som unngår at pcn har et stort hull... Så ikke noe cd rom? Dette hørtes meget rart ut. Anonymkode: a83cd...6e7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #16 Skrevet 31. desember 2016 En fyr skrev dette og: Du må holde inne ctrl+alt å skrive inn strekkoden som du finner på undersiden av laptopen. For å åpne cd rommet. Anonymkode: a83cd...6e7
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 31. desember 2016 #17 Skrevet 31. desember 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.12.2016 den 13.18): Ehh? Anonymkode: a83cd...6e7 Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #18 Skrevet 31. desember 2016 Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev: Mange PC'er nå til dags har ikke CD rom, en optisk driver. Står under spesifikasjoner. Spesielt Lenovo er fæl til å droppe cd rom. Man kan kjøpe en ekstern optisk driver. Det er ofte brenner og leser i ett. http://www.prisjakt.no/category.php?k=v694 Men må ikke bety at man ikke har? Fordi jeg ser jo tydelig et cd rom der, meget rart hvis det bare står der til pynt. Anonymkode: a83cd...6e7
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #19 Skrevet 31. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ikke noe cd rom? Dette hørtes meget rart ut. Anonymkode: a83cd...6e7 Hvorfor høres det rart ut? https://static.bhphotovideo.com/lit_files/250187.pdf Hvis du ser på side 43 ser du hvordan du tar ut hele. Det er en skrue. Da ser du med en gang om det er en cd-rom eller en plast placeholder. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men må ikke bety at man ikke har? Fordi jeg ser jo tydelig et cd rom der, meget rart hvis det bare står der til pynt. Anonymkode: a83cd...6e7 Det er ikke rart i det hele tatt. Der kan du putte inn en cd-rom, eller et ekstra batteri. Dette øker vekten og for de fleste er det uinteressant. Men muligheten er der på noen av lenovo sine modeller. Man kan også putte en ekstra harddisk inn der. Hva skulle de gjort isteden, latt et stort hull være åpent slik at det lot støv og dritt komme inn? Endret 31. desember 2016 av amativeReflection
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #20 Skrevet 31. desember 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Hvorfor høres det rart ut? Snu pcn, der finner du en knott som løsner cd-rommen og en som dytter den ut. https://static.bhphotovideo.com/lit_files/250187.pdf Hvis du ser på side 43 ser du hvordan du tar ut hele. Det er en skrue. Da ser du med en gang om det er en cd-rom eller en plast placeholder. Det er ikke rart i det hele tatt. Der kan du putte inn en cd-rom, eller et ekstra batteri. Dette øker vekten og for de fleste er det uinteressant. Men muligheten er der på noen av lenovo sine modeller. Man kan også putte en ekstra harddisk inn der. Hva skulle de gjort isteden, latt et stort hull være åpent slik at det lot støv og dritt komme inn? Er jo ny pc. Bør jeg skru opp den rommet du snakker om? Er bare en skrue. Anonymkode: a83cd...6e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå