Gå til innhold

Min mor er irritert fordi jeg ikke vil feire nyttår med henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg inviterte venner til nyttårsfest for lenge siden og sørget for at min mor ville ha noen å feire med. Jeg har prioritert familien og min mor mye den siste tiden da hun nylig er blitt singel igjen etter et langt forhold med min stefar. Derfor ønsket jeg å feire med mine venner i år siden de har blitt nedprioritert, i tillegg så trenger jeg å være sosial utenom med bare familie også. Planen var at hun skulle feire med familie (min mormor, tante og noen små søskenbarn). Men nå sier hun plutselig at hun ikke skal det og sier til meg "vil du ikke feire med din mor da"?. Hva skal jeg gjøre? 

Jeg kan jo ikke bare avlyse festen min nå rett før. Hun hadde jo også noen å feire med og da har hun jo nå selv valgt at hun ikke vil feire med de alikevel. Hun vet godt at jeg har planer med venner. 

Jeg er enebarn, så har ingen andre søsken som kan ta seg av henne. 

Anonymkode: e897f...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt "nei, nå er venner invitert og jeg har brukt mye tid på deg i jula". Easy peasy. Ikke la henne spille på samvittigheten din, hun er ikke en bestevenninne, hun er moren din.

Gjest babystøv
Skrevet (endret)

Synes ikke det er noe greit av din mor å gi deg dårlig samvittighet på den måten. Selvsagt er det kjipt for din mor at hun må sitte aleine, men det er da ikke ditt ansvar. Du har sikkert gitt beskjed til din mor for lenge siden at du skal feire med noen venner.  Synes ikke noe om foreldre som spiller på samvittigheten til barna sine,  det er ondt gjort spør du meg.

Endret av babystøv
Skrevet

Jeg hadde dratt på den festen. 

Jeg har vokst opp med bare mamma. Hun har vært alene noen få julaftener og mange nyttårsaftener, men hun ga meg aldri dårlig samvittighet for det.

Anonymkode: 67e78...0bb

Skrevet

Å pålegge barna sine dårlig samvittighet for sånt er noe av det verste jeg vet! Det går ikke an! Jeg hadde en skikkelig prosess med mamma for mange år siden, det er bare ikke LOV å pålegge barn sånt, uansett alder! Det er HENNES ansvar, DU har andre planer! Så enkelt er det!

• Liker 5
Skrevet

Du gjør som du har planlagt.  Bare en dårlig mor gir barnet sitt dårlig samvittighet fordi det lever livet sitt.

• Liker 5
Skrevet

Som mor hadde jeg vært glad for at barna mine faktisk hadde venner å feire med! 

Så slipper de å ende opp som henne når de blir eldre. 

Anonymkode: 7ba8b...7e4

• Liker 6
Skrevet

Hun har selv valgt å ikke feire med de andre i familien, så du feirer med dine venner med god samvittighet!

Anonymkode: a3b9b...097

• Liker 3
Skrevet

Hva med å invitere din mor til festen også da?

Anonymkode: 20942...a81

Skrevet

Planene er lagt for lenge siden, det er klart du skal feire med vennene dine. Din mor er et voksent menneske som må kunne klare seg selv, det er ikke din jobb å ta deg av henne på nyttårsaften. Hun må selv ta ansvar for sitt sosiale liv, ikke manipulere deg til å være støttekontakt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper ikke du ga etter til slutt. Du burde spurt henne "vil ikke du feire med din mor da?"

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...