Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å kjøpe nabohuset til min bror. De som eier er gamle,65-70år ca. Har hilst på dem et par grr. Har sett at de i de siste årene er blitt litt svake og ikke lenger intr i vedlikehold som for eks 5år siden.. vil spørre om de har tenkt å selge huset og flytte til eldrehjem eller omsorgsbolig? Så slipper de alt jobben. Har funnet ut via 1881 at huset var overdratt fra eldrekona over til mannen og dattera. Så det er ikke bare mannen jeg må overtale.. dattera bor ikke der. Bare mannen og kona.

Hva synes dere? Er det frekt å spørr? hvordan ville dere reagert? Er andre måter/tilnærmelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, JDT skrev:

Har lyst å kjøpe nabohuset til min bror. De som eier er gamle,65-70år ca. Har hilst på dem et par grr. Har sett at de i de siste årene er blitt litt svake og ikke lenger intr i vedlikehold som for eks 5år siden.. vil spørre om de har tenkt å selge huset og flytte til eldrehjem eller omsorgsbolig? Så slipper de alt jobben. Har funnet ut via 1881 at huset var overdratt fra eldrekona over til mannen og dattera. Så det er ikke bare mannen jeg må overtale.. dattera bor ikke der. Bare mannen og kona.

Hva synes dere? Er det frekt å spørr? hvordan ville dere reagert? Er andre måter/tilnærmelser?

Du mener da ikke seriøst at du skal foreslå at ekteparet flytter på "eldrehjem eller omsorgsbolig"?? 

Ikke bare er det frekt å forslå noe slikt, særlig til noen som bare er "65-70 år", men til din informasjon er det heller ikke bare å flytte til "eldrehjem eller omsorgsbolig", man må ha varig nedsatt funksjonsevne samt få tildelt plass av kommunen, noe som ikke er bare-bare da kommunene typisk har for få plasser ift. behovet. 

Nei, jeg foreslår heller at du ringer på døra eller legger en lapp i postkassa med spørsmål om de kunne tenke seg å selge, samt be pent om de kan ta kontakt med deg dersom de bestemmer seg for å sele i fremtiden. 

Anonymkode: 1920e...bfd

• Liker 3
Skrevet

Kona er mye syk. Mye frem og tilbake til sykehuset..

Skrevet

Men jeg skjønner hva du mener.kanskje jeg skal droppe å foreslå eldrehjem.og bare spørre om de har planer om å selge.

Skrevet

65-70 år er da alt for ungt til å flytte på eldrehjem eller omsorgsbolig. Mannen min og jeg er i den alderen og vi har tenkt å bli boende i huset vårt i mange år enda. 

Anonymkode: eb0a9...e5a

Skrevet

Hadde du spurt meg (eller mine foreldre) om noe lignende, skulle jeg i alle fall sørget for at du aldri fikk kjøpt huset.

Anonymkode: 297f1...c0e

• Liker 5
Skrevet

:laugh:

Anonymkode: 6eccd...911

Skrevet
1 time siden, JDT skrev:

Hadde du kommet med et slikt spørwmål her, så hadde du blitt kjeppjaget. Makan til frekkhet. Når huset er overdratt til blant annet datteren, så er meningen at hun skal overta, salg er uaktuelt. 

Anonymkode: 63c13...3d2

• Liker 1
Skrevet

Det går jo for all del ann og spørre om de har tenkt å selge huset. Bare til å snakke med dem det vel.. men du kan jo bare si at huset er flott osv, så poppe inn et salgs spørsmål. Trur kg folk er bare utrolig sære.

Anonymkode: ef093...097

• Liker 1
Skrevet

Min bestemor var 96 år før hun var syk nok til å få en omsorgsbolig. Mine foreldre en 70-75 og bor i hvert sitt hus hvor de har tenkt å bo i mange år enda. Tror du kan må vente lenge. Dessuten er det nok datteren som skal overta huset etter foreldrene, siden det er overført på henne. Om det bruker normalt ikke å stå på 1881. Der er det kun adresseregistreringer. Hvem som eier må du inn på Statens kartverk å sjekke, og det er ikke for hvermansen. 

Anonymkode: ed6e5...0fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...