Gå til innhold

Flytter fra mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poster denne her inne og. Trenger noen ord fra noen som har opplevd det samme.

Har bestemt meg for å gå fra mannen. Mange følelser og spørsmål jeg sitter inne med. Har en tenåring i hus og lurer på hvordan h*n vil ta det. Er også veldig usikker på hvordan jeg vil få det økonomisk. Om jeg vil klare meg på 9000kr til mat,klær, tannlege, lege osv. Har funnet ut at det er det jeg vil ha igjen til disse tingene etter alle regninger er betalt. Vil leve litt og. Er denne veldig liten? kommer jeg til å ha råd til noe utenom det aller mest nødvendige?

Lurer og veldig på hvordan det var for dere som har flyttet ut. Fra den dagen dere bestemte dere til du faktisk flyttet. Tenker det hadde vært greit hvis det bare var meg. Men jeg har jo en tenåring. Hvis det tar 1 til 2 måneder f.eks til vi kan flytte. Hvordan er det for h*n? Og den dagen vi faktisk pakker tingene og bærer ut møblene, hvordan vil H*n ta det?

Jeg og faren krangler ikke så veldig, vi har bare vokst fra hverandre. Vi er ikke kjærester lenger, bare venner. Vi har ikke hatt sex, vært intime eller vist nærhet på ett par år. Jeg er i 30-åra og tenker at dette ikke er normalt. Tenker at tenåringen her ikke forstår hvorfor vi flytter fra hverandre. Vi kan jo si at vi ikke er kjærester på rette måten lenger. Men tror at h*n ikke kommer til å synes det er en "god nok" grunn, siden vi ikke krangler så "fillene fyker". Vi er uenige og det har h*n hørt...

Noen som har noen ord eller tanker her?

Anonymkode: 45a6b...1c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9000 kr etter regninger er jo dritmye :|.

Vet ikke hvilken livsstil du har når det ikke strekker til..

Anonymkode: db272...76f

• Liker 4
Skrevet

Tror du kommer til å klare deg fint med 9000,- å leve for. Det er mer enn det jeg har. :) Selvfølgelig blir det en overgangsfase og mye uvante ting, men med tida ordner alt seg!

Synes dette høres ut som et ganske ok brudd. Tenker det hadde kanskje vært værre om barnet ditt hadde vært vitne til masse krangling og skriking. Skal dere flytte langt fra hverandre? Skal dere fortsatt være venner?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9000 kr etter regninger er jo dritmye :|.

Vet ikke hvilken livsstil du har når det ikke strekker til..

Anonymkode: db272...76f

Jeg tenker motsatt, at det er ikke all verden med en tenåring i hus. 4000 til mat, 1000 til sparing, 500 til klær. Da blir det 3500 igjen til alt annet. Nå vet jeg ikke hva du har regnet med osv, men la oss si at fra disse skal det gå bensinpenger, 500 satt av til ferie, frisør, din halvdel av barnets utgifter til skoleturer og aktiviteter, bursdagsgaver. Tenker du sitter igjen med 500-1000 å "leve litt" for. 

Skrevet

9000kr i mnd som skal gå til mat og alt annet enn regninger? Det er mye... Jeg har ca 5000 igjen etter mine regninger er betalt..

Så om tenåringen din er over 14 kan jo h*n få seg en liten jobb så h*n kan tjene noen kr ;-)

Anonymkode: bf4e2...966

Skrevet

Økonomisk kommer du til å klare deg, hadde mindre jeg da jeg ble alene.

Det som er viktig, er at dere klarer å samarbeide om ungdommen. Så der må dere ta en grundig prat, dere mellom. Husk at en tenåring går gjennom mye, bare i de endringene som skjer i kroppen. En endring av de faste tingene i tilværelsen, kan oppleves veldig dramatisk. Så da er det viktig at dere voksne, faktisk er voksne.

Akkurat samværsordningen er ungen så gammel, at den skal uttale seg om selv, så ikke bli enige før ungdommen er informert om tingenes tilstand, og fått tid til å tenke på det.

Det gjentakende problemet med barn og skilsmisse er jo nye partnere. Det bør dere faktisk snakke om før dere flytter fra hverandre. At det faktisk er greit å snakke med hverandre, hvis man merker at barnet opplever ny partner problematisk. Ikke at jeg tror det hjelper, men det er et forsøk verdt. Feks bli enige om at nye partnere ikke flytter inn før det har gått noen år.

Når det gjelder tiden fra avtale om skilsmisse, til faktisk flytting, så var det faktisk en helt grei tid her. Alt roet seg på en måte, avgjørelsen var tatt, og ingen vei tilbake. Men, her tok det bare litt over en måned før jeg faktisk flyttet. Vi ventet med å informere barn til jeg hadde ordnet ny bopel. Da ble det litt mer konkret.

Lykke til, dette går bra, bare dere klarer å huske hvem som er voksne!

Skrevet

Jeg tror nok ungdommen din kommer til å skjønne dette om han eller hun blir forklart dette på riktig måte..

Ikke prøv å skjule noe eller si noe som ikke er sant fordi det skal skåne han eller henne. Si det som er sant. Ja gjerne ikke det med at dere ikke har vært intime på flere år,akkurat den delen kan kanskje skippes !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...