Gå til innhold

Kan jeg kaste ut noen midt på natta fordi jeg ikke får sove??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en date her. Jeg er syk, det visste han før han kom. Jeg blir sprø, får ikke sove! Pusting, snuing, det er varmt osv. Jeg vil ha sengen min alene når jeg er syk.

Hva gjør jeg? Han har to timer reisevei. Kjenner jeg blir så irritert, jeg prøvde å si jeg var dårlig, men det gikk ikke inn. Har vært hyggelig ikveld, men nå vil jeg være alene igjen!

Anonymkode: 4edfb...937

Videoannonse
Annonse
Gjest RealWildOne
Skrevet

har du ikke et annet rom du kan legge deg i?

Skrevet

Legg deg på stua. Så får du revurdere denne daten din, når han ikke respekterer hva du sier når dere er på dateren så er det litt sannsynlig at han respekterer deg i deg i et forhold. 

• Liker 4
Skrevet

Hehe, du må jo si ifra i klartekst, altså på en pen måte. "Du, går det greit om jeg lager til en seng til deg på gjesterommet, jeg føler meg så syk og trenger mer ro, dessverre"

"Jeg er dårlig" er det ingen som skjønner som hint

Anonymkode: cb300...9c5

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, RealWildOne skrev:

har du ikke et annet rom du kan legge deg i?

Nei, jeg kan dessverre kun sove i min egen seng pga ryggproblemer.. 

1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev:

Legg deg på stua. Så får du revurdere denne daten din, når han ikke respekterer hva du sier når dere er på dateren så er det litt sannsynlig at han respekterer deg i deg i et forhold. 

Vi har ikke gjort noe fysisk, etter min mening er vi bare kompiser nå, så noe mer er uansett uaktuelt. Bare så kjedelig at det skal bli sånn, jeg sliter veldig med å si nei fra før. 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe, du må jo si ifra i klartekst, altså på en pen måte. "Du, går det greit om jeg lager til en seng til deg på gjesterommet, jeg føler meg så syk og trenger mer ro, dessverre"

"Jeg er dårlig" er det ingen som skjønner som hint

Jeg er syk burde vært klartekst nok. Det kan ikke kalles et hint engang. Men hva gjør jeg nå da? bare vekker han og sier han må dra? Eller flytte seg? 

Skrevet

Du ber han legge seg på sofaen.

Anonymkode: 1ff1a...696

• Liker 10
Skrevet

Med tanke på at dere er kompiser og han har lang reisevei  så ville jeg bare latt han sove. Kan du ikke bare legge deg et annet sted? Eller som den over meg sa, få han til å legge seg på sofaen?  Så blir du flinkere til å sette grenser for deg selv og så slipper du å havne i en slik situasjon igjen. 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Med tanke på at dere er kompiser og han har lang reisevei  så ville jeg bare latt han sove. Kan du ikke bare legge deg et annet sted? Eller som den over meg sa, få han til å legge seg på sofaen?  Så blir du flinkere til å sette grenser for deg selv og så slipper du å havne i en slik situasjon igjen. 

Jeg kan ikke legge meg på et annet sted, da klarer jeg ikke gå i morgen. Er så irritert på meg selv nå.. 

Men ja, jeg får vekke han og be han flytte seg. Føler meg bare slem uansett hva jeg gjør, søren altså. :( 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er syk burde vært klartekst nok. Det kan ikke kalles et hint engang. Men hva gjør jeg nå da? bare vekker han og sier han må dra? Eller flytte seg? 

Siden klokken er 4.30, så hadde jeg ventet til han våknet, fått han til å reise hjem da, og sovd et par timer når han var reist.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden klokken er 4.30, så hadde jeg ventet til han våknet, fått han til å reise hjem da, og sovd et par timer når han var reist.

Med tanke på at vi var våkne til klokken to, så blir ikke det med det første er jeg redd... Jeg klarer ikke helt å se for meg bare et par timers søvn når jeg sitter her syk heller da, er jo da man helst vil sove så mye man kan. 

Skrevet

Hva med å bare vekke han, si at du er varm og syk og lurte på om det er greit for han å ta sofaen fordi du ikke klarer sove sammen med han. Så hjelper du han å re opp skikkelig på sofaen så begge får sovet godt resten av natta og han slipper føle seg mer avvist enn nødvendig. 

Anonymkode: 22003...590

• Liker 8
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Nei du kan ikke kaste ut en kompis midt på natta fordi du ikke får sove, med mindre du er forberedt på å miste den kompisen. I

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en date her. Jeg er syk, det visste han før han kom. Jeg blir sprø, får ikke sove! Pusting, snuing, det er varmt osv. Jeg vil ha sengen min alene når jeg er syk.

Hva gjør jeg? Han har to timer reisevei. Kjenner jeg blir så irritert, jeg prøvde å si jeg var dårlig, men det gikk ikke inn. Har vært hyggelig ikveld, men nå vil jeg være alene igjen!

Folk er ikke tankelesere, har han to timers reisevei og dere var oppe til kl 02.00 er det rimelig at han vil sove før han setter seg i bilen for å kjøre. Ærlig talt synes jeg du virker ganske ego her. Du får vekke han og be han sove på sofaen om det er så pinefullt for deg å ha han vedsidenav deg, og seriøst jobbe med å si hva du mener istedenfor å ligge å irritere deg over at andre ikke kan lese tankene dine. 

Skrevet
39 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Nei du kan ikke kaste ut en kompis midt på natta fordi du ikke får sove, med mindre du er forberedt på å miste den kompisen. I

Folk er ikke tankelesere, har han to timers reisevei og dere var oppe til kl 02.00 er det rimelig at han vil sove før han setter seg i bilen for å kjøre. Ærlig talt synes jeg du virker ganske ego her. Du får vekke han og be han sove på sofaen om det er så pinefullt for deg å ha han vedsidenav deg, og seriøst jobbe med å si hva du mener istedenfor å ligge å irritere deg over at andre ikke kan lese tankene dine. 

Fullt forberedt på det, som nevnt over her, når han ikke respekterer at jeg er dårlig så er det vel kanskje ikke en så god kompis heller? 

Mulig jeg er ego, men det mener jeg alle har lov til å være når de er syke. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare vekke han, si at du er varm og syk og lurte på om det er greit for han å ta sofaen fordi du ikke klarer sove sammen med han. Så hjelper du han å re opp skikkelig på sofaen så begge får sovet godt resten av natta og han slipper føle seg mer avvist enn nødvendig. 

Anonymkode: 22003...590

Prøver på den ja :) Hadde egentlig gitt opp og tenkte at jeg bare får sitte oppe noen timer til, men da blir jo hele morgendagen ødelagt også. 

Skrevet

På hvilken måte ee du syk mener du, pga ryggen? Eller annet? Hvordan klarte du å være oppe til to visst du var syk?

Anonymkode: c6b3d...fe4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fullt forberedt på det, som nevnt over her, når han ikke respekterer at jeg er dårlig så er det vel kanskje ikke en så god kompis heller? 

Mulig jeg er ego, men det mener jeg alle har lov til å være når de er syke. 

Hvordan vet han hvor syk du er? Mange som vil ha kos og besøk når de er syke. Du klager over at han sover i sengen, men du lot han komme til deg, lot han sitte oppe med deg til kl 02 og lot han sove i sengen din. Når er det egentlig ditt ansvar? Du kunne ha sagt rett ut at det ikke passet med besøk så hadde ikke dette vært et problem, du kunne ha bedt han sove på sofaen. Ingenting av dette har du gjort. Eneste som oppfører seg urimelig og rart her er deg.

Anonymkode: e2d45...ca6

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte ee du syk mener du, pga ryggen? Eller annet? Hvordan klarte du å være oppe til to visst du var syk?

Anonymkode: c6b3d...fe4

Jeg har halsbetennelse, feber og bronkitt.. Jeg sov hele dagen idag. 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet han hvor syk du er? Mange som vil ha kos og besøk når de er syke. Du klager over at han sover i sengen, men du lot han komme til deg, lot han sitte oppe med deg til kl 02 og lot han sove i sengen din. Når er det egentlig ditt ansvar? Du kunne ha sagt rett ut at det ikke passet med besøk så hadde ikke dette vært et problem, du kunne ha bedt han sove på sofaen. Ingenting av dette har du gjort. Eneste som oppfører seg urimelig og rart her er deg.

Anonymkode: e2d45...ca6

Han vet det fordi han har sittet med meg halve kvelden og sett hvor dårlig jeg har vært (liggende på sofaen under pledd!) og snakket med meg to dager på forhånd hvor jeg har sagt jeg er sengeliggende. 

Og jada, jeg gjorde det. Jeg sa det ikke passet og da fikk jeg høre om hvor kjedelig det var å være alene uten familien. Hvem klarer å si nei til noen du vet sitter alene i romjulen? Jeg klarer ikke slikt ihvertfall. 

Men dette løste seg finfint det, han sover på sofaen nå, jeg ligger i sengen (og får fortsatt ikke sove). 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at vi var våkne til klokken to, så blir ikke det med det første er jeg redd... Jeg klarer ikke helt å se for meg bare et par timers søvn når jeg sitter her syk heller da, er jo da man helst vil sove så mye man kan. 

Sorry, det skulle du klargjort før han kom eller før dere la dere. Hint funker ikke og urimelig å kaste han ut midt på natta.

Neste gang må du prøve på "du må gjerne komme, men jeg er syk og trenger en hod natts søvn så det passer ikke at du blir over"

Skrevet

PS høres ut som en litt slitsom kompis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...