Gå til innhold

Alene med barn på nyttårsaften -hva skal man gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene på nyttårsaften med mine to små, og ønsker at denne kvelden ikke skal bli trist for dem.

Vi bor i nærheten av Oslo.

Er det noen som vet om det finnes "felles" arrangement av noe slag, et sted man kan dra for å se på fyrverkeri eller noe?

Jeg har ingen venner, og derfor blir det ved slike anledninger litt ensomt for barna mine, og det gjør meg trist.

Anonymkode: da64c...54d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må alle romantisere nyttårsaften som at det er den viktigste dagen i året? Folk bygger så høye forventninger til den. Hadde jeg vært deg hadde jeg blitt hjemme. Kjøp kalkun, masse saus og alt mulig annet digg. Kjøp stjerneskudd, sett på en film - KOS deg med barna dine. Vær glad for at du slipper kleine selskap med pia og knut fra barnehagen - Et mild alkohol selskap fordi dere begge har små barn. Kan ikke huske at nyttårsaften m mor eller far alene har vært trist. Stjerneskudd og raketter er kjempe spennende - For å ikke snakke om å få lov til å være såååå lenge ope. 

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Pmaxqueen skrev:

Hvorfor må alle romantisere nyttårsaften som at det er den viktigste dagen i året? Folk bygger så høye forventninger til den. Hadde jeg vært deg hadde jeg blitt hjemme. Kjøp kalkun, masse saus og alt mulig annet digg. Kjøp stjerneskudd, sett på en film - KOS deg med barna dine. Vær glad for at du slipper kleine selskap med pia og knut fra barnehagen - Et mild alkohol selskap fordi dere begge har små barn. Kan ikke huske at nyttårsaften m mor eller far alene har vært trist. Stjerneskudd og raketter er kjempe spennende - For å ikke snakke om å få lov til å være såååå lenge ope. 

Dette. Jeg har vokst opp med st vi var meg, mine foreldre og min bestemor på nyttårsaften. Det var skikkelig koselig, faktisk. 

Anonymkode: 44116...2aa

• Liker 4
Skrevet

Det er vel fyrverkeri på rådhusplassen og på furuset. Men man må jo ikke være der for å se fyrverkeriene.  Men kan man ikke se fyrverkeri fra der du bor?

Da jeg var liten så gikk man ofte utenfor huset og så på fyrverkeriet sammen med naboene. 

Anonymkode: 91762...457

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er alene på nyttårsaften med mine to små, og ønsker at denne kvelden ikke skal bli trist for dem.

Vi bor i nærheten av Oslo.

Er det noen som vet om det finnes "felles" arrangement av noe slag, et sted man kan dra for å se på fyrverkeri eller noe?

Jeg har ingen venner, og derfor blir det ved slike anledninger litt ensomt for barna mine, og det gjør meg trist.

Anonymkode: da64c...54d

Nyttårsaften blir ikke mere trist enn det du gjør den til.

Kos dere hjemme med god mat, spill brettspill og ha det hyggelig sammen. Nå vet jeg ikke alderen på ungene dine, men er de veldig små så har de vel neppe hørt om fyrverkeri før, har de det, så kan de sove litt før du ev. vekker de så de kan se det fra vinuet. 

Anonymkode: 06fba...8e7

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenkte heller aldri over at det skulle være trist å være med mor da jeg var barn. Det var middagen og det å være sent oppe som var spennende.

Anonymkode: 680b6...716

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid hatt rolige feiringer og har hatt en fin barndom for det. Jeg mener også at folk hauser opp nyttårsaften, men forstår at en gjerne skulle ønske å hatt noen å feire med. Raketter sender de vel opp alle steder så barna for jo sett andres hjemmefra, og så kan du jo planlegge noen spill/aktiviteter/film osv.. Lage god mat, dessert og ha godis. Da er nok barna stappa for kvelden med gode minner :-) Mange har samlingsteder på slike dager, så du kan jo snakke med foreldre i bhg/skole om dem har det. Synes også det er rart når folk tar denne problemstillingen sånn rett før nyttår. Man har jo hatt plenti tid å kunne finne utav slikt tidligere, evt. prate med andre foreldre om hvilke planer de har for dagen. Jeg hadde ikke hatt problem å hatt en familie fra klassen her, om det så hadde vært at vi skulle feire sammen med mine venner/familie, men vet at folk har vanskelig for å spør om slik og synes egentlig folk er litt ego på det området, i hvert fall her hvor jeg bor nå, så de gidder ikke å bry seg om andre og har det bedre hvis de ikke vet at andre evt. sitter alene. 

Anonymkode: 4a435...4b1

Skrevet

Når jeg bodde i Nordre Aker samlet alle seg ved rundkjøringen (den mot songsvann) og drakk seg drita og lekte med fyrverkeri.

Var alltid like underholdene å se en mann med dress, en unge i ene hånden og champange i andre hånden prøve å tenne på fyrverkeri. Et under at ingen skader seg.

• Liker 2
Skrevet

Ville du virkelig hatt råd burde du spurt tidligere. Vi feiret alltiid alene søsken  og foreldre. Stasen var et litt pynta bord med lys og stettglass og at vi tok på oss virkelig finkjoler. Ellers spilte vi spill, såg film sammen og spiste snop. Hadde stjerneskudd ute sammen og venta på rakettene, evnt skjøt opp noen selv litt tidligere på kvelden. 

I år er jeg høygravid med et barn på fire år. Vi spiser hos mine foreldre, drar hjem til leggetid ca kl 20. Tipper jeg srlv legger meg før kl 24 pga lite søvn i natt. Stasen er finklær, stjerneskudd og tid sammen til spill. Ikke noe mer!! Var barna eldre tror jeg jeg hadde tatt frem bimzer fra året som gikk og snakka sammen om de beste minnene fra året. 

Anonymkode: e4269...8c8

• Liker 2
Skrevet

Vi skal feire hjemme bare meg, mannen og barna. Vi skal lage god mat, spille brettspill, kanskje se en film eller spille noe gøy på Wii som alle kan delta på. Vi har kjøpt litt fyrverkeri og stjerneskudd som vi fyrer opp i løpet av kvelden. Jeg tror det vil bli en fin kveld for ungene :)

Anonymkode: a633a...34b

• Liker 1
Gjest babystøv
Skrevet (endret)

jeg synes ikke at nyttårsaften bør være så utrolig stort. Barn har ikke samme virkelighetsforståelse som det vi voksne har, nyttårsaften for de er jo at de får være oppe sent, stjerneskudd, god mat og kanskje litt godteri. Det er mer enn nok for barna, og de synes de er kjempe topp :) husker jeg synes det var så utrolig kult å få være oppe så sent :fnise:

Endret av babystøv
Skrevet

Er det er fordi du er enslig forelder at du mener det blir så trist? Det er nok verre for deg enn for ungene. Mamma var alene med oss fra jeg var 14 (pappa døde), og jeg tenkte aldri på at det var noe ekstra trist på nyttårsaften fordi det var bare mamma og oss ungene. Det var bare sånn det var, det, og vi greide da å ha det koselig! Det vi ungene hadde fokus på var maten, godisen, filmene og fyrverkieriet vi kunne se fra vinduene. :) 

Anonymkode: 28150...f3b

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes det høres gøy ut med men tur til et fellesarangement! Det er flott med alle dere som trives alene, men det betyr jo ikke at det passer for alle. Tenk dere for et eventyr for ungene! Være oppe lenge, "reise" til et spennende sted og se et flott rakettshow (nei, Nilsen og Hansen nedi gata klarer ikke å matche det!). Etterpå er de fulle av inntrykk, og det blir en nyttårsaften de aldri glemmer. I stedet for '2016...? Det var det året vi spiste kalkun og viftet med stjerneskudd. Igjen...'

Til TS, jeg vet ikke hvor de har fellesoppskyting i Oslo, men kanskje du finner det på Oslo kommune sine sider? Godt Nytt År!

Anonymkode: cba50...1a8

Skrevet

Tror det ofte pleier å være felles arrangement i borettslag for raketter skytes opp. Dere kan jo ta dere en tur i nabolaget og se :)Hvis barna er store nok så kan dere gå nyttårsbukk. Kjøp inn noe god mat og spør gjerne barna hva de vil spise. Stjerneskudd er også fint! 

Kanskje dere kan male eller tegne raketter? F.eks med glitterpenner, glitter-strøssel, paljetter osv. Også kan dere kanskje ramme inn tegningene, da får de noen fine minner :) Også er det en fin familieaktivitet. 

Skrevet

Mannen min tipser om Ekebergsvingen. Der ser dere hele Oslo, samt at det er mange som skyter opp fra et punkt der også. Dere kan parkere på Ekebergsletta. Det er en liten bit å gå, men det er gangvei. Og dere blir sikkert ikke alene:)

Anonymkode: cba50...1a8

AnonymBruker
Skrevet

Nyttårsaften er for meg en helt vanlig dag i året. Noen år da jeg var liten feiret vi med andre, andre år var vi bare hjemme, mamma, pappa og meg. Noen år jobbet mamma å da var det bare pappa og meg. Nå er jeg alene med barn selv og igår satt jeg alene med sønnen min. Vi koste oss vi :) og det var super stas med raketter 

Anonymkode: a7dc4...271

Skrevet

Jeg var alene med mine barn i går. Og vi pynter bordet, lager veldig god mat, drikker av krystall glass, har god dessert, og bare koser oss. Vi spilte brettspill, og vi så på film. Så gikk vi rett utenfor, og så på fyrverkeriet. Sånn har vi feiret de fleste nyttårsaftener. Og barna synes det er veldig koselig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg til å feire nyttår bare oss jeg :) I år er baby 10 mnd, men når hun blir større skal vi kose oss hjemme med god mat, spill og film. Likte forslaget over her om å snakke om året som har gått, kanskje se på bilder. 

Anonymkode: d1e47...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...