AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har kvalifiseringsprogrammet gjennom nav frem til mars. Det gir ca 45.000 kr på 3 mnd, altså under frikortgrensen. Jeg vil trolig gå over på tiltakspenger når dette går ut, noe som ikke er skattbar inntekt. Spørsmålet er da om jeg skal oppgi 45.000 kr som forventet inntekt, og heller endre det hvis jeg får skattbar inntekt i løpet av året, eller oppgi forventet årsinntekt på kvalifiseringsprogrammet (ca. 185.000) og skatte normalt..? Hva er lurest? Blir det å vurdere om jeg vil ha mer penger nå, eller få noe igjen senere? Jeg kan vel kanskje få skattesmell senere om jeg skulle få ordinær jobb, for da må jeg jo skatte av de 45.000 jeg fikk gjennom kvp? Anonymkode: 88a62...17a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 Hva er sannsynligheten for at du får deg jobb i løpet av året da? Anonymkode: 06917...341
ajarRun Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 Oppgi det du forventer du vil tjene hele året, hvis det ikke stemmer kan du jo endre det senere. Om du betaler for mye eller for lite har ingenting å si egentlig. Sett av penger til skatt hvis du betaler for lite, og hvis du betaler for mye får du det tilbake. Så lenge du har råd til løpende utgifter har det jo ingen effekt på resultatet.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er sannsynligheten for at du får deg jobb i løpet av året da? Anonymkode: 06917...341 For fast arbeid; liten sannsynlighet. For vikariater er det større muligheter. Anonymkode: 88a62...17a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Jeg ville oppgitt det du vet nå, og så heller endret senere hvis du får deg skattbar inntekt. Anonymkode: 409b3...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå