BeautyB Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Alle frisører her! Her vil jeg gjerne vi skal fortelle alle morsomme, rare, søte, slitsomme historier vi har fra bransjen vår. Vi møter på så ufattelig mange forskjellig mennesker og har alle en historie eller ti å fortelle om! Alt fra de beste kundene til de verste!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Hvor ble taushetsplikten til frisørene av? Anonymkode: e5f90...bc5 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor ble taushetsplikten til frisørene av? Anonymkode: e5f90...bc5 Taushetsplikt? Aldri hørt om! Anonymkode: 5931f...4af 1
BeautyB Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2016 Man utleverer ikke personer ved navn ved å skulle fortalt om gode/dårlige hendelse! Dessuten, mange frisørkjeder har ikke fått ansatte til å skrive under på taushetsplikt. Jeg skrev under det 1 måned før oppsigelsestiden min ved en salong var over- jeg jobbet der i 10 år! Og aldri har jeg utlevert en kunde ved navn eller på noen måte så andre kan finne ut hvem vedkommende er! 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 23 minutter siden, BeautyB skrev: Man utleverer ikke personer ved navn ved å skulle fortalt om gode/dårlige hendelse! Dessuten, mange frisørkjeder har ikke fått ansatte til å skrive under på taushetsplikt. Jeg skrev under det 1 måned før oppsigelsestiden min ved en salong var over- jeg jobbet der i 10 år! Og aldri har jeg utlevert en kunde ved navn eller på noen måte så andre kan finne ut hvem vedkommende er! Man trenger ikke signere på taushetspliktskjema eller protokoll for å ha taushetsplikt, det følger av diverse lover. Å utlevere personer/kunders personlige forhold på nett, er å vise seg uegnet i yrkeslivet, og vitner i tillegg om dårlig dømmekraft. Anonymkode: e5f90...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Bare vær varsom når det gjelder slik utlevering. Anonymkode: 6e601...b00
Søgni Skrevet 31. desember 2016 #7 Skrevet 31. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke signere på taushetspliktskjema eller protokoll for å ha taushetsplikt, det følger av diverse lover. Å utlevere personer/kunders personlige forhold på nett, er å vise seg uegnet i yrkeslivet, og vitner i tillegg om dårlig dømmekraft. Anonymkode: e5f90...bc5 Hvordan bryter man taushetsplikten ved å gjenfortelle en hendelse uten å identifisere noen som helst? Utleverer man noe ved å fortelle små historier som ikke kan gjenkjennes? Skal være enig i at å skrive om komplekse problemstillinger som krever en del bakgrunnshistorie for å ta stilling til ,og hvor EN person/bruker/kunde er i fokus kommer i en helt annen kategori mtp. etikk og regelverk, men i en lettbeint tråd hvor man forteller om små bruddstykker av en samtale, og situasjonen er i fokus? Hva syns du isåfall om tråder som "dumme ting kunder sier"? For å ta et eksempel på en populær tråd fra dette forumet. 7
Chizue Skrevet 31. desember 2016 #8 Skrevet 31. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke signere på taushetspliktskjema eller protokoll for å ha taushetsplikt, det følger av diverse lover. Å utlevere personer/kunders personlige forhold på nett, er å vise seg uegnet i yrkeslivet, og vitner i tillegg om dårlig dømmekraft. Anonymkode: e5f90...bc5 En ting er jo å skrive "Marta 46, kom inn hos oss på Nikita i Oslo og herrejessu fader den dama kan prate, men gud hvor mye flass hun hadde, skulle tro hun ikke hadde vasket håret på år og dager, så fettete og jævli... Og ikke glem flassen! " -Dette er en Helt fiktiv historie, jeg kjenner ingen Marta 46 og jeg har heller ikke vært på Nikita i Oslo. Dermed skriver man "En dag jeg var på jobb, fikk jeg en kunde innom " -Som jeg har skrevet før på forumet.. Klart, det kan hende at Iris fra Bergen føler seg truffen, eller Linda fra Lillehammer, men egentlig handler hendelsen om Marta fra Kristiansand..Så lenge man ikke gir fra seg en konkret beskrivelse,så går nok slike tråder som dette bra (Så kan man gjerne forandre på detaljer, men likevel, så vil det garantert være noen som føler seg truffen, selv om historien er forandret på og den nesten er "fiktiv") 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #9 Skrevet 31. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ble taushetsplikten til frisørene av? Anonymkode: e5f90...bc5 Hva er det? Mener du kanskje pauseplikt? Anonymkode: e2e1e...961
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #10 Skrevet 31. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ble taushetsplikten til frisørene av? Anonymkode: e5f90...bc5 Lurer heller på når den ble et faktum. Anonymkode: 20a16...0dc
Jerry Lee Skrevet 31. desember 2016 #11 Skrevet 31. desember 2016 Hvorfor skulle denne tråden bli mer utleverende en "Dumme ting kunder sier"? Den er ti år og lever i beste velgående til stor forlystelse. ☺ 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. desember 2016 #12 Skrevet 31. desember 2016 Taushetsplikt? For en frisør?Har kundene plutselig blitt pasienter nå da? Altså er det noe taushetsplikt, er det for å ikke gi bort info til konkurrentene , så jeg beklager, men er du en drittkunde, er du langt ifra beskyttet mot at folk forteller videre. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #13 Skrevet 31. desember 2016 17 minutter siden, Evilposelos skrev: Taushetsplikt? For en frisør?Har kundene plutselig blitt pasienter nå da? Altså er det noe taushetsplikt, er det for å ikke gi bort info til konkurrentene , så jeg beklager, men er du en drittkunde, er du langt ifra beskyttet mot at folk forteller videre. De aller, aller fleste type jobber innebærer taushetsplikt. De som jobber i kassa har for eks ikke lov å fortelle hvem som er kunder og hva de handler. Taushetsplikt beskytter bedriften, da kunder vil jo merke det om det stadig går rykter om dem. De vil ikke de komme tilbake til frisøren da de kan risikere at de sladrer om en. Noen mennesker har hudutslett og lignende som gir flass og problematisk hud, kjipt for dem om frisørene ler av dem blant venner. Å sladre om kunder gir heller ikke et bra inntrykk av butikken Anonymkode: e2e1e...961 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 31. desember 2016 #14 Skrevet 31. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De aller, aller fleste type jobber innebærer taushetsplikt. De som jobber i kassa har for eks ikke lov å fortelle hvem som er kunder og hva de handler. Taushetsplikt beskytter bedriften, da kunder vil jo merke det om det stadig går rykter om dem. De vil ikke de komme tilbake til frisøren da de kan risikere at de sladrer om en. Noen mennesker har hudutslett og lignende som gir flass og problematisk hud, kjipt for dem om frisørene ler av dem blant venner. Å sladre om kunder gir heller ikke et bra inntrykk av butikken Anonymkode: e2e1e...961 Joda det har dem, så frekkheter i kassa er ikke anbefalt. Bedrifter vil vanligvis ikke ha fæle kunder, så at de forsvinner gjør ikke noe. Med å si fæle sikter jeg ikke til utseende ditt
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 Jeg misliker deg, kjære kunde... Du bestilte time. Skulle ha knallrødt hår. Du pekte på hvilken rødfarge du ønsket og fikk beskjed om at den er så knall som den ser ut. Perfekt svarte du. Jeg klipper og farger deg utfra dine ønsker. Når jeg har tørket det så er du misfornøyd fordi det er for rødt og begynner å spy ut hvor dårlig frisør jeg er og hvor udugelig jeg er i jobben min. Du fortsetter slik en stund før jeg avbryter med at du skal få slippe å betale noe! 3 timer brukt på en kunde, ingen lønn! (Provisjonslønn) 6 uker senere: du er i salongen igjen, hos min kollega. Du ser på meg, hilser og sier takk for sist. Deretter sier du til min kollega: jeg var så fornøyd med håret mitt sist! Fineste fargen jeg har hatt! Vi gjør akkurat det samme! Anonymkode: 043ee...3bc 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 Jeg er ikke frisør og kan derfor ikke bidra med morsomme historier fra stolen, men har et spørsmål til frisører: Hvorfor må dere snakke så mye??? Jeg synes det å gå til frisøren er en velværebehandling på lik linje med å gå til hudpleie eller massasje. Men nesten alltid blir nytelsen ødelagt av at man må sitte å snakke med frisøren hele tiden. Får spørsmål som: Har du vært på ferie i det siste da? Har du noen planer for julen? Osv.... Dette opplever jeg ikke hos hudpleier eller på spa. Jeg har flere ganger byttet frisør i håp om å finne noen som lar praten være opp til kunden, men det har jeg enda ikke funnet! Anonymkode: 36f17...b2c 3
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 På 30.12.2016 den 23.59, AnonymBruker skrev: Hvor ble taushetsplikten til frisørene av? Anonymkode: e5f90...bc5 De har aldri hatt den. 1
Gjest ti10 Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 På 31.12.2016 den 3.40, Jerry Lee skrev: Hvorfor skulle denne tråden bli mer utleverende en "Dumme ting kunder sier"? Den er ti år og lever i beste velgående til stor forlystelse. ☺ Enig, det er da flere yrkesgrupper som bruker forumet til å kvitte seg med frustrasjoner, skjønner ikke helt hvorfor det skal være så mye verre at frisører deler historier. Det er kanskje mange som føler seg truffet..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå