Gå til innhold

Nav kutter "trygd" for de under 30..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over denne artikelen på TV2.NO! Vet ikke om jeg forstod dette riktig og hvilken gruppe dette gjelder?

Gjelder det unge uføre under 30, arbeisavklaringspenger - sosial støndad? 

http://www.tv2.no/nyheter/8830079/

Anonymkode: 81036...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har aap, uføretrygd og sosialstøtte. disse er ulike ting. sosialstøtte er for mennesker som ikke har arbeid og som ikke har fått legeærlring e.l på at de er syke. så de søker sosialstøtte for å ikke bli hjemløse. aap er for de som er syke og som ikke kan jobbe eller jobbe fult, men som kan kanskje komme tilbake i jobb. de på aap går enten tilbake til jobb eller blir delvis eller helt ufør. de som er ufør er de man vet er for syke til å jobbe enten delvis eller helt

Anonymkode: 6f442...89e

Skrevet

Det er artikkelen som er uklar. Dette gjelder de under 30 som er arbeidsføre. De må dukke opp og gjøre diverse arbeid/tiltak eller få kutt i stønad.

Skrevet

Det ser ut til å gjelde sosialstønad. AAP har allerede aktivitetskrav, men behandling kan dekke det kravet da. 

Men synes det er merkelig å si at de har aktivitetskrav for trygd, for da tenker jeg uføretrygd, ikke sosialstønad.. Og uføretrygda har ikke aktivitetskrav, uansett alder.

Skrevet

16. Aktivitetsplikt for sosialhjelpsmottagere under 30 år

Fra nyttår innføres det en plikt for kommunene om å stille vilkår om aktivitet for sosialhjelpsmottagere under 30 år. 

Brytes aktivitetskravet, vil man få redusert utbetaling.

Det er gjort unntak for brukere som «har tungtveiende grunner til ikke å kunne oppfylle aktivitetskravet».

http://www.aftenbladet.no/innenriks/Disse-nye-reglene-trer-i-kraft-1-januar-536331b.html

Anonymkode: e5a74...fd5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kom over denne artikelen på TV2.NO! Vet ikke om jeg forstod dette riktig og hvilken gruppe dette gjelder?

Gjelder det unge uføre under 30, arbeisavklaringspenger - sosial støndad? 

http://www.tv2.no/nyheter/8830079/

Anonymkode: 81036...e1a

Sosialstønad til livsopphold. Alle må jobbe for å få prnger. 

Anonymkode: 89720...922

Skrevet

Meningsløst å kaste bort penger på meningsløse aktiviteter. 

Send alle på sosialstønad til nærmeste høyskole for å få en utdanning som leder til jobb.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Send alle på sosialstønad til nærmeste høyskole for å få en utdanning som leder til jobb.

Det er det vi har stipend og studielån til.

Anonymkode: 52d8c...c5d

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vi har stipend og studielån til.

Anonymkode: 52d8c...c5d

Hvorfor har vi sosialstønad i det hele tatt da? 

Dessuten får du bare studielån for noen få år.

Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Meningsløst å kaste bort penger på meningsløse aktiviteter. 

Ja fordi jeg som er schizofren og har læringsvansker har sååå mye utbytte av et studie :balltre: tviler på at jeg hadde klart å bestå noe som helst egentlig, til og med i gode perioder klarer jeg bare helt enkle rutineoppgaver og ikke noe som krever noe av meg. Ulike "meningsløse" aktiviteter kan hjelpe da, uavhengig av hva du måtte mene.

Anonymkode: 11eec...67b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fordi jeg som er schizofren og har læringsvansker har sååå mye utbytte av et studie :balltre: tviler på at jeg hadde klart å bestå noe som helst egentlig, til og med i gode perioder klarer jeg bare helt enkle rutineoppgaver og ikke noe som krever noe av meg. Ulike "meningsløse" aktiviteter kan hjelpe da, uavhengig av hva du måtte mene.

Anonymkode: 11eec...67b

Jeg mener sånne ting som jobbsøkerkurs eller pøbelkurs eller andre AMO-kurs som koster hundretusenvis og ikke gir noen verdifull kompetanse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...