Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Har en Woolrich jakke som trenger å vaskes. På vaskelappen i jakken så står det 30 grader og ingen tørketrommel.
Jakken er jo av dun, vil den ikke klumpe seg hvis den blir vasket og så bare hengt opp for å tørke? 
Er en ganske dyr jakke så vil jo at det skal bli best resultat :) den kan heller ikke renses i følge lappen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte renseriet i forbindelse med en cedrico jakke og rens av den idag og de sa at dunjakker må alltid i tørketrommelen om jeg skulle ta sjansen på å vaske min selvom min stod dry cleaning only på. kostet 850 å rense her jeg bor.

Skrevet

oj hallo. jeg leste ikke at du hadde vaskelapp hvor det stod ingen tørketrommel. gikk litt fort her. ikke mye bruk i mitt svar da.

Skrevet
4 timer siden, c44 skrev:

Hei!
Har en Woolrich jakke som trenger å vaskes. På vaskelappen i jakken så står det 30 grader og ingen tørketrommel.
Jakken er jo av dun, vil den ikke klumpe seg hvis den blir vasket og så bare hengt opp for å tørke? 
Er en ganske dyr jakke så vil jo at det skal bli best resultat :) den kan heller ikke renses i følge lappen.

Kontakt produsenten og spør.

Det høres rart ut at den ikke kan renses og ikke tørketromles.

Anonymkode: 37743...992

Skrevet
4 timer siden, c44 skrev:

Hei!

Er det en slik?

https://www.fernerjacobsen.no/woolrich-w-s-luxury-arctic-parka-black-1084616

"Parkaens innerfyll er fremstilt av 70% dun og 30% fjær, ytterskjellet av 92% bomull og 8% nylon og pelsen er fremstilt av 100% vaskebjørn. Vaskes på 30 grader. Skal ikke tørkes i tørketrommel eller renses. Kan strykes om nødvednig."

Skrevet
På 31. desember 2016 den 2.59, AnonymBruker skrev:

Er det en slik?

https://www.fernerjacobsen.no/woolrich-w-s-luxury-arctic-parka-black-1084616

"Parkaens innerfyll er fremstilt av 70% dun og 30% fjær, ytterskjellet av 92% bomull og 8% nylon og pelsen er fremstilt av 100% vaskebjørn. Vaskes på 30 grader. Skal ikke tørkes i tørketrommel eller renses. Kan strykes om nødvednig."

Ja riktig! Men blir den som sagt ikke klumpete av å ikke tørketromles? Hvordan skal den tørkes...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker min woolrich på finvask 30 grader og tørker i trommel med baller/joggesko ett eller annet som kan slå dunet rundt i jakken igjen mens den tørker. Hvis du ikke tørker i trommel blir alt dunet klumpet sammen i små baller rundt i jakken. Anbefales ikke :P vet at det står at jakken ikke kan tromles men det har jeg gjort uten utseendemessige problemer på jakken. Like fin :) 

Anonymkode: 6c416...7ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...