lunalee Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har et par pigmentflekker i ansiktet som jeg selv synes er sjenerende. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt de? Evt. noen som har laserfjernet pigmentflekker? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Bruk solkrem med høy faktor. Å fjerne pigmentflekker gjør deg enda mer sensitiv for sol der pigmentflekken var. I tillegg vil huden bli lysere der du har hatt en pigmentflekk. Snakk med legen din, om du ikke tror meg, men pigmentflekker anbefaler jeg ingen under 45 å fjerne. Anonymkode: 78cd3...8c8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Du kan fjerne med laser. Arret pleier å bli pent,men huden blir noe lysere der flekken var. Anonymkode: b8dd8...f39
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 (endret) Ikke sol deg. Fordi at det kan bare gi mer slike pigmentflekker påstår dem. Jeg er enig i noe av det, men samtidig ikke. Nå er ikke jeg en ekspert på feltet og følger noe av bruksanvisningen på kremene, men det kommer vel an på om folk har sart hud eller ikke? Det er selve solen som er verst. Endret 30. desember 2016 av fuglekvitter__
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan fjerne med laser. Arret pleier å bli pent,men huden blir noe lysere der flekken var. Anonymkode: b8dd8...f39 Er det dyrt, og hvor i Norge gjør man dette? Har du i såfall mange pigmentflekker som blir tatt vekk av laser - jeg har lest at det tar opp i mot flere måneder før de forsvinner, men jeg vet ikke. Jeg har aldri brukt det. Jeg kunne nok kanskje ha brukt botox elle restylane eller noe sånt mot rynker hvis jeg hadde råd (jeg ser det koster i fra 2500 kroner enkelte steder og at dette må fornyes relativt ofte), men nå handler visst dette om pigmentflekker (my mistake) Hvor gamle er dere, for dette er jo i såfall en behandling for eldre da eller? Før het De Colosseumklinikken, men nå heter de dette. Der fikk man en del gode råd skrevet ned i allefall. Endret 30. desember 2016 av fuglekvitter__
lunalee Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2016 Soler meg nesten aldri og bruker kremer med faktor hele året. Jeg bør kanskje oppsøke en hudlege.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har slitt sikkelig med pigmentflekker i mange år. Har smurt med høy solfaktor og prøvd alt mulig med kremer hos hudpleier osv uten effekt. I vår fikk jeg utskrevet resept på differing gel på grunn av kviser. Og etter en uke var alle flekkene borte! Smurte med solfaktor i sommer og pigmentflekkene kom ikke tilbake. Anonymkode: 16ca9...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå