Gå til innhold

Rørproblemer på badet - hva koster det? og hva betyr fuktmåling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kjøpt leilighet og i taksten står det at det er "feil i tetting rundt sluk" . Det kommer vann på gulvet da vaskemaskinen sentrifugerer, noen ganger masse, andre ganger lite. Hva kan man gjøre for å fikse dette? Noen sa man kunne bytte ut det ene røret til noe større...? Hva koster dette i så fall? Sånn ca. 

Det står også "fuktmåling på bad med dusjkabinett er lite hensiktsmessig, og er ikke utført." Hva betyr dette?

Anonymkode: 0e25f...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med fukt i dusjsonen betyr vel bare at her måler man ikke med fuktmåler. Siden man dusjer der ca. daglig, vil det alltid være noe fukt der, uten at det nødvendigvis er noe galt.

Det første du nevner er jeg usikker på. Er det bare at det er utettheter i røret som går ut fra vaskemaskinen til sluket? I så fall kan man kanskje bare tette her? Må man derimot bytte rør kan jeg se for meg at det blir vesentlig dyrere, for da må man vel grave opp en del av badet. Da flyr det fort noen titusener.

Anonymkode: c9e98...90e

Skrevet

Jeg har tjuvlånt en illustrasjon fra et foredrag her. Ta en titt på det og se om du får en bedre forståelse av hva som ligger i begrepet "feil i tetting rundt sluk".

Skjermbilde.JPG

Skrevet

Vi hadde befaring på oppussing av bad, og for å bytte rør i gulv så må man nok ofte bytte hele gulvet om badet ellers er gammelt.

Vi fikk overslag på ca 20.000, da var det snakk om at de spunter opp hele murgulvet og legger nytt gulv med rør etc(inkludert arbeid). Dette støver noe voldsomt, og du kan ikke regne med å kunne bo der akkurat da.

Det er gratis med befaring om du legger ut et anbud på Mittanbud.no, og presiser nøyaktig hva du ønsker tilbakemelding/pris på. 

Jeg anbefaler deg å beskrive problemet, og be om prisoverslag på det arbeidet som trengs. SÅ spør du på befaringen om dette krever nytt gulv, eller om det kun trengs bytte av sluk.

Men endel tusen må du regne med uansett, bytte av rør er ikke en liten jobb. 

Om det er lekket vann på gulvene hver gang vaskemaskinen sentrifugerer må du ta utgangspunkt i at det er fuktskader, og det blir en helvetes gigantisk regning for deg om du ikke tar tak i dette kjapt(det er nok bare spørsmål om tid før det blir lekkasjer hos nabo om du ikke gjør noe med det). 

Anonymkode: 718b6...693

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde befaring på oppussing av bad, og for å bytte rør i gulv så må man nok ofte bytte hele gulvet om badet ellers er gammelt.

Vi fikk overslag på ca 20.000, da var det snakk om at de spunter opp hele murgulvet og legger nytt gulv med rør etc(inkludert arbeid). Dette støver noe voldsomt, og du kan ikke regne med å kunne bo der akkurat da.

Det er gratis med befaring om du legger ut et anbud på Mittanbud.no, og presiser nøyaktig hva du ønsker tilbakemelding/pris på. 

Jeg anbefaler deg å beskrive problemet, og be om prisoverslag på det arbeidet som trengs. SÅ spør du på befaringen om dette krever nytt gulv, eller om det kun trengs bytte av sluk.

Men endel tusen må du regne med uansett, bytte av rør er ikke en liten jobb. 

Om det er lekket vann på gulvene hver gang vaskemaskinen sentrifugerer må du ta utgangspunkt i at det er fuktskader, og det blir en helvetes gigantisk regning for deg om du ikke tar tak i dette kjapt(det er nok bare spørsmål om tid før det blir lekkasjer hos nabo om du ikke gjør noe med det). 

Anonymkode: 718b6...693

20000 var ingenting!

Anonymkode: 5c603...044

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

20000 var ingenting!

Anonymkode: 5c603...044

Samme tenkte jeg! Tror ikke dette er folk med papirer for å si det sånn. Billig blir fort dyrt i lengden.

Anonymkode: c6394...9ef

Skrevet

Dersom det ikke er tett rundt sluket kan det i værste fall føre til at hele badet må rehabiliteres. Det vil i så fall kunne komme på noen hundre tusen, avhengig av størrelsen på badet. 

Var litt vanskelig å forstå hva som faktisk er det konkrete problemet.

Anonymkode: 9671e...aff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...