AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 27. desember ble det utlyst en stilling på et treningssenter i nærheten, som jeg søkte på igår 29.12. Sto at søknaden skulle sendes til senterets mailadresse. Rett etterpå fikk jeg automatisk svar tilbake om at sjefen har juleferie og leser mail sporadisk, og at man kan ringe senterets nummer hvis det haster (noe det altså ikke gjør i mitt tilfelle). Søknadsfristen er 10. januar, og stillingen er deltid/ekstrahjelp (jeg er student). I teksten sto det at man kan ringe sjefen ved eventuelle spørsmål. Sto nummeret hans der, altså ikke samme nummer som senteret sitt. Vet at man bør gjøre seg bemerket når det er snakk om én ledig stilling og sikkert mange søkere, da det er i en ganske stor by. Er det da slik at jeg bør ringe sjefen slik at jeg viser litt ekstra interesse annet enn å sende søknad? Eventuelt når er det vanlig å ringe? Under søknadsprosessen eller etter at fristen er gått ut? Og hva er vanlig å "spørre om" i en slik samtale? Det meste står jo opplyst i utlysningsteksten. Anonymkode: fcb21...5bf
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Vent til mandag hvertfall før du ringer. Anonymkode: 4f148...077
Sirah Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Vent til mandag ja. Nå har sjefen juleferie og blir sikkert bare irritert om du ringer.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vent til mandag hvertfall før du ringer. Anonymkode: 4f148...077 Akkurat nå, Sirah skrev: Vent til mandag ja. Nå har sjefen juleferie og blir sikkert bare irritert om du ringer. Ja, jeg skjønner at jeg ikke skal ringe i julen, særlig ikke når hun har juleferie Men tenker om jeg bør vente til etter 10. januar eller ikke. Anonymkode: fcb21...5bf
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 En god søknad er det viktigste. Det er slik du skiller deg ut i mengden. Det skal litt til for at en telefon du tar til sjefen gir bedre inntrykk av deg. Du kan i verste fall fremstå som slitsom. Anonymkode: 241f6...8e6 2
Sirah Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skjønner at jeg ikke skal ringe i julen, særlig ikke når hun har juleferie Men tenker om jeg bør vente til etter 10. januar eller ikke. Anonymkode: fcb21...5bf Om du har et reelt spørsmål så kan du fint ringe i begynnelsen av neste uke. Men ikke ring "bare for å skravle". Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En god søknad er det viktigste. Det er slik du skiller deg ut i mengden. Det skal litt til for at en telefon du tar til sjefen gir bedre inntrykk av deg. Du kan i verste fall fremstå som slitsom. Anonymkode: 241f6...8e6 Jeg prøvde jo å skrive en god søknad, men synes det er vanskelig å vite hva som vektlegges og ikke, utover det som står i utlysningsteksten. Prøvde å gjøre den så god, enkel og kortfattet som mulig. Det er jo snakk om deltid/ekstrahjelp, så det trengs vel ikke en lang søknadstekst heller? Ønsker absolutt ikke å fremstå som slitsom, men vet jo at sjansen er ca. lik null for å få jobben siden jeg sikkert er en av kjempemange søkere. Og jeg både VIL og MÅ ha den jobben. 13 minutter siden, Sirah skrev: Om du har et reelt spørsmål så kan du fint ringe i begynnelsen av neste uke. Men ikke ring "bare for å skravle". Lykke til Jeg kan ikke komme på noe reelt spørsmål, egentlig Sto veldig greit i utlysningen, både hva stillingen går ut på, stillingsandel osv. Anonymkode: fcb21...5bf
Sirah Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde jo å skrive en god søknad, men synes det er vanskelig å vite hva som vektlegges og ikke, utover det som står i utlysningsteksten. Prøvde å gjøre den så god, enkel og kortfattet som mulig. Det er jo snakk om deltid/ekstrahjelp, så det trengs vel ikke en lang søknadstekst heller? Ønsker absolutt ikke å fremstå som slitsom, men vet jo at sjansen er ca. lik null for å få jobben siden jeg sikkert er en av kjempemange søkere. Og jeg både VIL og MÅ ha den jobben. Jeg kan ikke komme på noe reelt spørsmål, egentlig Sto veldig greit i utlysningen, både hva stillingen går ut på, stillingsandel osv. Anonymkode: fcb21...5bf Tja nei si det? Kanskje du heller kan sende en mail og spørre om søknaden er motatt?
Sarya Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Iiikke ring! Det er bare irriterende hvis du ikke har noen reelle spørsmål. Og så tidlig i prosessen bør du ikke ha spørsmål fordi det tyder på at du ikke klarer å forstå utlysningsteksten. Vent til du evnt. blir kalt inn til intervju. Råd om å ringe for å gjøre seg bemerket og lignende er helt utdatert. Hvis jeg har lyst ut en stilling og søkere ringer og babler om helt sånne påtatte spørsmål blir jeg bare veldig irritert. Det er mange søkere og vi har nok å gjøre med å gå gjennom søknadene i ro og mak. Hvis du kjenner noen som jobber der eller har kontakt med sjefen lan du evnt be dem legge inn et godt ord for deg. Lykle til! 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 17 minutter siden, Sarya skrev: Iiikke ring! Det er bare irriterende hvis du ikke har noen reelle spørsmål. Og så tidlig i prosessen bør du ikke ha spørsmål fordi det tyder på at du ikke klarer å forstå utlysningsteksten. Vent til du evnt. blir kalt inn til intervju. Råd om å ringe for å gjøre seg bemerket og lignende er helt utdatert. Hvis jeg har lyst ut en stilling og søkere ringer og babler om helt sånne påtatte spørsmål blir jeg bare veldig irritert. Det er mange søkere og vi har nok å gjøre med å gå gjennom søknadene i ro og mak. Hvis du kjenner noen som jobber der eller har kontakt med sjefen lan du evnt be dem legge inn et godt ord for deg. Lykle til! Jeg kjenner dessverre ingen som jobber der Anonymkode: fcb21...5bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå