Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

FOr en uke siden hadde min mann bursdag.

Jeg stod opp tidlig og bakte fersk brød (lagde deigen kvelden før) og serverte han frokost på sengen.

På dagen bakte jeg to kaker til han og familie og venner.

I løpet av dagen gjorde jeg ting for han for at han skulle føle seg spesiell.

Og på kvelden hadde jeg invitert alle hans nærmeste venner på middag hjemme hos oss. Han trodde det bare skulle være oss to.

Han hadde en super dag og ble fryktelig glad for det!

På tirsdag var det min tur som fylte år.

Jeg fikk gave på morgenen, også spiste vi middag på kvelden.

Thats it!

Jeg ble utrolig lei meg. Følte for å begynne å grine da jeg hadde lagt meg den kvelden.

Jeg følte meg så snytt på mange måter! Jeg gjør alt jeg kan for han også yter han ikke noe ekstra tilbake til meg. Og jeg som gjør alt arbeidet hjemme for å få det koselig osv.

Menn er så håpløse på dette temaet. De er ikke noe flinke til å gi tilbake på samme måte som vi gir til dem.

Jeg vet at han bryr seg, men han har det ikke inni topplokket at det kunne vært hyggelig å gjøre en dag i året litt spesiell!!

Er det flere der ute som har det som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thats it!

Synes det hørtes ut som en fin dag jeg. Du fikk jo presang også. Du laget kake for han, mens du heller fikk en preang fra han. Hadde du forventet at han skulle bake kake til deg også? Går ikke det opp i opp. Vennene dine kunne du jo invitert selv?

Skrevet

Synes du høres snerpete og utakknemlig ut om DETTE fikk deg til å nesten begynne å grine.

Jeg ville heller ikke ønsket å gjøre noe ekstra for deg om gave og restaurant ikke ble satt pris på.

Skrevet
Synes du høres snerpete og utakknemlig ut om DETTE fikk deg til å nesten begynne å grine.

Hear hear..enig

Skrevet

jeg skjønner deg jeg! du "sliter" og ofrer deg, mens han velger den enkle løsningen. Det er veldig frustrerende!

Jeg opplever også dette av og til, ikke bare med kjæreste men med venner, kolleger osv.

MEN det betyr ikke at han ikke elsker deg like mye som du elsker han.Det viktigste er at en setter av tid til å være sammen med hverandre. :kose:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns du bør begynne å gjøre ting for han, fordi du har lyst til det, og ikke fordi han da må gjøre noe tilbake for deg.

Hvorfor si at menn er sånn, og menn er sånn, når det egentlig ikke er alle menn som er sånn. Men det vi kvinner må bli flinkere til, er å sette pris på det mannen FAKTISK gjør for oss.

Du forventet noe mer på bursdagen din, og derfor ble du skuffet. Hva om du neste gang, ikke forventer noe? Tror du da en gave og en middag kan få deg glad?

Det er ikke noe i veien med din mann, men dine forventinger til han er det som er gale i denne settingen. :wink:

Du burde sette pris på at du har en mann som gir deg gave, for det er ikke alle som får det.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Thats it!

Han ga deg gaven for å glede deg. Du viser kjærlighet ved å bake og styre, han ved å kjøpe gave. Vær glad for gaven. Vi kvinner er ofte veldig opptatt av mange ting og detaljer. Det er ikke menn. Jeg tror aldri vi må tro at menn kommer til å bake mange kaker og styre på samme måten som noen av oss kvinner.

Gjest John Doe
Skrevet

Jeg kan ikke se hvorfor trådstarter klager og er lei seg for. Virker da som om denne mannen har gjordt mye. Kankje mer enn de fleste menn gjør? Jeg har "glemt" bursdager flere ganger. Har aldri syntes dem er viktige.

Skrevet
Jeg kan ikke se hvorfor trådstarter klager og er lei seg for. Virker da som om denne mannen har gjordt mye. Kankje mer enn de fleste menn gjør? Jeg har "glemt" bursdager flere ganger. Har aldri syntes dem er viktige.

Men pleier kjæresten din å "glemme" din bursdag, da?

Til trådstarter: Synes du skal være takknemlig for at han ga deg bursdagsgave og tok deg med på middag. Ikke alle gjør det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Men pleier kjæresten din å "glemme" din bursdag' date=' da?[/quote']

Tror faktisk ikke hun vet når den er..Jeg har ikke feiret bursdag siden jeg var 16 tror jeg. Some sagt..jeg synes ikke dem er viktige. Jeg husker ikke andres dager, og forventer ikke at dem husker meg.. slik blir ingen såret.

Gjest Ethereal
Skrevet

Snakk om å blåse opp en bagatell til noe helt feildimensjonert. Hva forventer du? Holder du regnskap over tjenester du gjør og dem han gjør, for så å gjøre et endelig oppgjør mot slutten av året?

Dette blir for dumt; jeg tror du trenger å lære å fokusere på de positive tingene.

Skrevet

Vet mannen din at du ønsker å bli overrasket?

Eller forventer du at han er tankeleser?

Syns bursdagen din hørtes fin ut, presang og middag.

Skrevet
Jeg syns du bør begynne å gjøre ting for han, fordi du har lyst til det, og ikke fordi han da må gjøre noe tilbake for deg.

Helt enig!

Gjest John Doe
Skrevet
Men det vi kvinner må bli flinkere til' date=' er å sette pris på det mannen FAKTISK gjør for oss. [/quote']

Høres veldig bra..er du opptatt? :)

Gjest Litjmæ
Skrevet

Eeh? :o Her var det mange med lave krav på mennene sine må jeg si! Greit at det er fint at man får gave og middag, men synes dere virkelig det hadde vært ok om mannen lot bursdagen gå hus forbi? Jeg må hvertfall innrømme at jeg hadde blitt veldig såret og lei meg da! Jeg sikter til alle kommentarene i stil med "vær glad for det lille du får, det er ikke alle som får noe i det hele tatt". Det må da gå an å yte littegrann mer enn det og vise at man bryr seg om partneren sin synes nå jeg da!

Til Trådstarter: Hvis du forventer deg mer, så kan du jo hinte frampå litt til mannen din om hva slags ting du ville satt pris på. Ingen er tankelesere og uansett så tror jeg de fleste menn setter pris på noen tips :-)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg skjönner deg trådstarter, hvis dette er gjennomgående i forholdet deres. Jeg skjönner at du blir skuffet og föler at du ikke blir satt pris på i samme grad som du viser det ovenfor han.

Men jeg synes du skal si det til han, hva du forventer og når du blir skuffet. Så gjör du det lett for deg selv og han. Vanskligere er det ikke.

Om du ikke törr å fortelle han hva han skal gjöre for å få deg til å föle deg bra, er det dårlig av deg! Alle partnere er ikke tankelesere. Og muntlig kommunikasjon er viktig i mange sammenhenger.

Skrevet
men synes dere virkelig det hadde vært ok om mannen lot bursdagen gå hus forbi?

For meg holder det med en gratulasjon,...(men så bør det vel nevnes at jeg ikke er så glad i hverken overraskelser eller pakker som er myntet på meg)

Skrevet

Jeg ønsker meg også flere overraskelser og oppmerksomhet fra mannen min, og jeg har også sagt det til han flere ganger.

F.eks at det jeg hadde satt umåtelig pris på blomster en sjeldent gang. Men det har enda ikke skjedd.

Og han har fått blomster og overraskelser av meg mange ganger, men jeg har sluttet nå.

Hvis jeg sier noe om det sier han at nå kan han jo ikke gjøre det for da gjør han det bare fordi han jeg har sagt det. Jeg har prøvd å ikke si noe på årevis, men ingenting skjer da heller....

Så jeg er litt skuffet over han, jeg....

Gjest Bellatrix
Skrevet
men synes dere virkelig det hadde vært ok om mannen lot bursdagen gå hus forbi?

Nå lot han vel ikke bursdagen gå hus forbi, da! ;-)

Skrevet
synes dere virkelig det hadde vært ok om mannen lot bursdagen gå hus forbi?

Nei. Og ikke har jeg da sagt at det er greit heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...