AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Hei. I dag fikk jeg brev om at denne ordningne ble opphevet , jeg vet at jeg har dretet på baret, jeg har fått feil info og var i retten men de så ike saken fra min side, noe jeg ikke hadde forventet heller. Så med bare 3 år igjen så sitter jeg da med 950 000 i gjeld, Jeg har dum og trenger ikke få masse kritikk for dette , jeg vet at dette er en mulighet jeg har ødelagt for meg selv men for dere som har vært i lignende hendelse, kan det lønne seg å anke til lagmannsretten? Anonymkode: ccf17...eb9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Om det lønner seg å anke eller ikke kommer vel an på grunnen til at den ble opphevet, men du har vel mer å vinne enn å tape uansett. Anonymkode: 07730...396 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Huff hva har skjedd? Må man møte i retten hvis man ikke følger ordningen? Anonymkode: 516d2...0bd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff hva har skjedd? Må man møte i retten hvis man ikke følger ordningen? Anonymkode: 516d2...0bd Hvis man har frivillig G.O som jeg hadde så må man innkalles til tingretten hvis kreditor søker ordningen opphevent. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det lønner seg å anke eller ikke kommer vel an på grunnen til at den ble opphevet, men du har vel mer å vinne enn å tape uansett. Anonymkode: 07730...396 Det koster 6210 kroner å anke Anonymkode: ccf17...eb9
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har frivillig G.O som jeg hadde så må man innkalles til tingretten hvis kreditor søker ordningen opphevent. Det koster 6210 kroner å anke Anonymkode: ccf17...eb9 Hun lurte på hva du har gjort siden de gikk til retten
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Har du ikke en advokat å rådføre deg med? Advokaten kjenner vel saken din best. Det er det jo ingen her som kan si noe om. Det kommer jo an på om du har en sak i det hele tatt eller om du har brutt avtalen du fikk. Anonymkode: 2d075...7d4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 21 minutter siden, Evilposelos skrev: Hun lurte på hva du har gjort siden de gikk til retten jeg klarte ikke å overholde betalingene i 3 mnd, og da gikk de til retten, jeg måtte dit for å svare for hvorfor men det gikk i disfavør for meg noe jeg regnet med og det straffer seg Anonymkode: ccf17...eb9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Hva er grunnen til at du ikke betalte de tre måndene da? Unnskyld at jeg sier det, men det er tross alt ikke så mange forpliktelser du skal forholde deg til under en gjeldsordning, du vet jo at du skal betale en dividende. Anonymkode: 07730...396 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg klarte ikke å overholde betalingene i 3 mnd, og da gikk de til retten, jeg måtte dit for å svare for hvorfor men det gikk i disfavør for meg noe jeg regnet med og det straffer seg Anonymkode: ccf17...eb9 Det er jo ikke noe du velger selv, det blir automatisk trukket. dette virker merkelig, er du sikker på at det i det hele tatt er gjeldsordning?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. I dag fikk jeg brev om at denne ordningne ble opphevet , jeg vet at jeg har dretet på baret, jeg har fått feil info og var i retten men de så ike saken fra min side, noe jeg ikke hadde forventet heller. Så med bare 3 år igjen så sitter jeg da med 950 000 i gjeld, Jeg har dum og trenger ikke få masse kritikk for dette , jeg vet at dette er en mulighet jeg har ødelagt for meg selv men for dere som har vært i lignende hendelse, kan det lønne seg å anke til lagmannsretten? Anonymkode: ccf17...eb9 Man går vel i baret og driter på draget. Å drite på baret var nytt for meg Anonymkode: 541ad...a2a 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 17 minutter siden, Evilposelos skrev: Det er jo ikke noe du velger selv, det blir automatisk trukket. dette virker merkelig, er du sikker på at det i det hele tatt er gjeldsordning? Jepp, jeg har fått frivillig gjeldsorning , dette er og registrter i register, men når man får frivillig ordning fr man en oversikt over hva som skal betales til fastsatte datoer, så ingen automatiske trekk. Anonymkode: ccf17...eb9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #12 Skrevet 31. desember 2016 Siden ingen her vet grunnene til at ordningen ble opphevet annet enn at du unnlot å betale i 3 måneder, er det ingen som kan si noe om det vil lønne seg å anke avgjørelsen. Du må rådføre deg med noen som kjenner alle detaljene i saken eller gi oss en detaljert innføring i saken din. Anonymkode: a4621...67f 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #13 Skrevet 31. desember 2016 etter de få opplysningene vi har fått ser det ikke ut til at det vil gå din vei om du anker. Synd du brukte opp en så god mulighet til å bli gjeldsfri. Anonymkode: e70fe...689
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #14 Skrevet 31. desember 2016 Avtal et møte med namsmannen. Saksbehandleren din kjenner saken bedre enn noen og skal være objektiv. Han/hun bør kunne gi deg gode råd. Du burde tatt kontakt første måneden du ikke klarte å betale, men det skjønner du vel. Anonymkode: 2733f...1e2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #15 Skrevet 31. desember 2016 Takk for svar. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke har mye opplysninger men dette er mest for å ikke røpe mer om hvem jeg er, verden er ikke så stor som man skulle tro. Ja jeg var hos Namsmannen og ba om hjelp, da jeg måtte flytte hjemmenfra mannen min for en periode, men jeg måtte betale like mye som ellers da jeg bodde hos han, vi har ingen fellesgjeld. Så det betydde at jeg hadde 200 kroner igjen til medisiner ( nei de er ikke på blå rsept) og mat etter at husleien min var betalt. Ikke mye gøy, og dette ble helt kræsj i forhold til at jeg ikke fikk mat, totalt inn i mnd har jeg 11000 og jeg fik ikke tak i rimeligere bolig enn 7000, nei det finnes ikke noe slikt her jeg bor av andre muligheter. og når andre utgifter var betalt som strøm osv satt jeg igjen med 200. Så dette opplyste jeg om men ingen endringer ble foretatt eller den ble ikke satt på vent. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre, man får jo egentlig bare en sjanse. Jeg tenkte at jeg kunne anke til lagmannsretten men så vet jeg liksom ikke Anonymkode: ccf17...eb9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #16 Skrevet 31. desember 2016 Det høres veldig rart ut. Du skal jo ha til bolig, mat og medisiner så lenge disse utgiftene er nødvendige. Du fikk vel en oppstilling av inntekter og utgifter fra namsmannen og en forklaring på hvorfor du ikke kunne få redusert beløpet du skal betale? Anonymkode: 2733f...1e2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #17 Skrevet 31. desember 2016 Hvis økonomien din endrer seg, må det sendes et endringsforslag til kreditorene, fikk du ikke hjelp av namsmannen til dette? Ofte godtar kreditorene endring dersom det kompanseres med f.eks. forlenget periode, syns det er merkelig at ikke namsmannen hjalp deg med endringsforslag. Anonymkode: 07730...396 1
_popcorn_ Skrevet 31. desember 2016 #18 Skrevet 31. desember 2016 Før du kaster bort over en halv månedsinntekt på å anke, så snakk med en advokat. Det er ingen her som kan si noe om utfallet uten mer nøyaktige opplysninger. En advokat vil kunne gi deg råd om du bør bruke såpass mye penger på å anke, eller om du heller bør bruke dem på å betale ned mer av gjelden... 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #19 Skrevet 31. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke har mye opplysninger men dette er mest for å ikke røpe mer om hvem jeg er, verden er ikke så stor som man skulle tro. Ja jeg var hos Namsmannen og ba om hjelp, da jeg måtte flytte hjemmenfra mannen min for en periode, men jeg måtte betale like mye som ellers da jeg bodde hos han, vi har ingen fellesgjeld. Så det betydde at jeg hadde 200 kroner igjen til medisiner ( nei de er ikke på blå rsept) og mat etter at husleien min var betalt. Ikke mye gøy, og dette ble helt kræsj i forhold til at jeg ikke fikk mat, totalt inn i mnd har jeg 11000 og jeg fik ikke tak i rimeligere bolig enn 7000, nei det finnes ikke noe slikt her jeg bor av andre muligheter. og når andre utgifter var betalt som strøm osv satt jeg igjen med 200. Så dette opplyste jeg om men ingen endringer ble foretatt eller den ble ikke satt på vent. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre, man får jo egentlig bare en sjanse. Jeg tenkte at jeg kunne anke til lagmannsretten men så vet jeg liksom ikke Anonymkode: ccf17...eb9 Her er det noe som ikke stemmer, har man gjeldsordning skal man sitte igjen med 8.300 etter at husleien er betalt. Enten så stemmer ikke det du oppgir her, du unnlater å oppgi noe, eller du har misforstått noe totalt. https://www.sismo.no/no/pub/informasjonssider/livsoppholdssatser/livsoppholdssatser-trekk-i-lonn Anonymkode: e70fe...689
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #20 Skrevet 31. desember 2016 På tide å skaffe seg jobber, du har null sympati, det er kun din egen feil at du skylder så mye penger. Anonymkode: 70b2b...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå