AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har en relativ trygg jobb i oljebransjen, men mistrives sterkt. Jeg valgte helt feil utdannelse og retning når jeg var ung, og det angrer jeg på hver dag. Høres helt idiotisk ut, men har gått og vært misunnelig på de som har blitt sparket disse årene. Jeg vil så gjerne ut av både yrke og bransje, men føler det er så ufornuftig ting å gjøre når man faktisk er en av de "heldige" som har en trygg jobb. Er 31 år og måtte nok tatt en ny utdannelse hvis jeg skulle finne en jobb jeg trives med. Hva skal jeg gjøre????? Anonymkode: 33f89...246
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Finnes det fremdeles trygge arbeidsplasser i oljebransjen altså? Anonymkode: 4099f...5cd 3
GammelKaktus Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 I dag er man heldig om man har en jobb. Hadde ikke sagt opp uten at jeg hadde noe å gå til. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det fremdeles trygge arbeidsplasser i oljebransjen altså? Anonymkode: 4099f...5cd Alt er jo relativt... Men det er ikke alle selskapene som har måtte si opp folk. Og noen har en så stor andel av ansatte som skal gå av med pensjon at det vil være en ganske drastig nedbemanning hvert år uansett, så lenge man har sluttet å ansette nye. TS Anonymkode: 33f89...246
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en relativ trygg jobb i oljebransjen, men mistrives sterkt. Jeg valgte helt feil utdannelse og retning når jeg var ung, og det angrer jeg på hver dag. Høres helt idiotisk ut, men har gått og vært misunnelig på de som har blitt sparket disse årene. Jeg vil så gjerne ut av både yrke og bransje, men føler det er så ufornuftig ting å gjøre når man faktisk er en av de "heldige" som har en trygg jobb. Er 31 år og måtte nok tatt en ny utdannelse hvis jeg skulle finne en jobb jeg trives med. Hva skal jeg gjøre????? Anonymkode: 33f89...246 Tuller du? Hvem er trygg i dag? Har du trygg jobb...hold ut Anonymkode: 02f1c...9da 1
Bærtur Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Har du kapasitet til å ta utdanning ved siden av jobb? Ville heller tatt utdanning på denne måten. Økonomisk vil det være krevende å være student. Normalt sett har du krav på støtte fra lånekassen i åtte år, så hvor mye av dette har du brukt opp? Ikke lurt å si opp en jobb om man ikke har noe å gå til. Hva konkret er du misfornøyd med? Kan du bytte bransje? Og hva ville du tatt utdannelse som?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Jeg tenker at svaret avhenger nesten helt og holdent av omstendighetene ellers. Har du huslån eller annen gjeld? Hvor mye? Har du familie eller forsørgeransvar? Kan du flytte på deg hvis nødvendig? Er du en trygghetssøkende person, eller liker du å ta en risk... eller noe midt i mellom? Jeg er i nesten samme situasjon som deg, bare noen år eldre og i en annen bransje. Fast jobb og gode betingelser, men holder på å gå på veggen av kjedsomhet. Men livet mitt ellers kan ikke tilpasses en ny utdanning, så derfor fokuserer jeg på alle fordelene det er ved å ha en trygg jobb og bruker ellers minst mulig tid på å være misfornøyd. Hadde jeg stått friere økonomisk og ikke hatt forsørgeransvar ville jeg nok valgt annerledes. Men totalpakka må stemme overens. Anonymkode: d697a...cd6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Det er ikke for sent å ta ny utdannelse, tenk først og fremst at du har et langt yrkesliv foran deg. Og du har ikke lyst å ende opp som pensjonist og tenke på tilbake til alle de årene du mistrivdes fordi du en gang valgte feil. Jeg er 37 og begynte på en ny utdanning i høst. Jeg mistrivdes i min bransje, hadde jobb, men jeg orket ikke tanken på at jeg skal være i denne bransjen til jeg nesten er 70. Jeg tok en sjanse, er fulltidsstudent nå, men skal snike meg inn på arbeidsmarkedet igjen. Det er tøft, men kan ikke tenke negativt heller. Sjekk ut om du kan snakke med en profesjonell karrieveileder, ikke coach! Finn ut hva er din vei. Den finnes private veiledere, de kan koste litt, men det kan være verdt det! Anonymkode: 706e2...f45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå