AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Felleskostnaden inkluderer: Akonto strøm 1.000,- Felleskostnad 3.046,- Finanskostnad 2.235,- Hva betyr det? At strømpris er fast og jeg ikke trenger å betale noe mer? Felleskostnaden er en nedbetaling avleiligheten.og noe jeg skal betale inntil den går i null? Den er på 800k.så ca 9år? Finanskostnad? Vet ikke jeg.. I tillegg til alt det, skal jeg betale ca 9000kr til til banken som jeg har lån hos? Anonymkode: d1504...4ea
Gjest Aqua Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Her var det litt forskjellig å forklare - "Akonto strøm" betyr at av felleskostnadene er kr 1000 til strøm. En gang i året blir det gjort en avregning, og du vil da enten få tilbake hvis du har brukt mindre enn forventet, eller måtte betale ekstra hvis du har brukt mer enn forventet. - "Felleskostnad" er din andel av kostnader for drift av borettslaget/sameiet. Det kan for eksempel være trappevask, Internett, TV, eller vaktmester. Det er ingen standard for hva som inngår, så det må du sjekke nøye. - "Finanskostnad" er din andel av borettslaget/sameiets fellesgjeld. Summen av disse er det du betaler inn til borettslaget/sameiet, og blir som regel bare kalt "felleskostnader". Dette betaler man i tillegg til ens eget lån i banken.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 1 time siden, Aqua skrev: Her var det litt forskjellig å forklare - "Akonto strøm" betyr at av felleskostnadene er kr 1000 til strøm. En gang i året blir det gjort en avregning, og du vil da enten få tilbake hvis du har brukt mindre enn forventet, eller måtte betale ekstra hvis du har brukt mer enn forventet. Så jeg trenger ikke eget strømleverandør? Sparer endel der da... Anonymkode: d1504...4ea
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 3 minutter siden, Leavemealone skrev: 15281,- å betale totalt ja Dor hva da..? Anonymkode: d1504...4ea
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dor hva da..? Anonymkode: d1504...4ea Skjønte det bå..men tenker på den med strøm Anonymkode: d1504...4ea
Million Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Hva slags bolig er egentlig dette? Jeg synes 1000 kr i måneden i strøm hørtes utrolig mye ut. Selv har jeg leilighet i blokk, og betaler 300 kr i mnd ca for strøm, og det er inkludert nettleien. Verdt å nevne er at jeg ikke har vaskemaskin (bare oppvaskmaskin) i boligen, jeg benytter vaskekjeller i blokka. Dette gjør at jeg bruker mindre strøm på egen strømregning. Endret 1. januar 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 A-konto er en slags forhåndsbetaling for strømmen. Denne blir utregnet en gang i året, dvs. at du enten vil få en tilbakebetaling eller en regning, alt ettersom om du ligger over eller under estimert forbruk. Anonymkode: 7fac6...89a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Dette er vel et borettslag. Strømmen er nok utregnet fra tidligere beboer og dens forbruk. Allsannsynligvis trenger du ikke trekke så mye. Hvor stor er leiligheten? Følg med på ditt forbruk på strømmåler og evnt sett ned ved behov. Vi har det sånn i mitt borettslag med avlesning 1 gang i året. Jeg trekker 800 pr mnd. Det er for mye men er kjekt å få tilbake når oppgjøret er gjort. Skulle normalt betalt ca 450 pr mnd. Fikk tilbake neste 4000 kr for 2016. Trenger pengene til andre regninger. Anonymkode: a8518...280
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå