Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I min arbeidskontrakt står det at lønn vil bli utbetalt den siste i hver måned. Firmaet er helt nytt (2 måneder), og jeg mottok lønn for timene jeg jobbet i november den siste datoen i måneden (30. nov) slik kontrakten min sier. Er vant med at lønn utbetales fredag hvis lønningsdag er på en helgedag, men har ikke mottat noe i dag. Har sendt timeliste til sjef, som har respondert med at hun ikke vet når vi får lønn siden hun ikke får kontakt med regnskapsfirmaet hun bruker. Hvis det er av betydning jobber jeg som ekstrahjelp i en butikk. Er dette bare noe jeg må godta? Og ikke vite når lønningen kommer eller å få et reelt svar fra sjef på når jeg kan forvente det?

Sitter nå med mange ubesvarte spørsmål og blir litt bekymret siden jeg har regninger som må betales..

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Nei, dette er ikke noe du bare må godta. Men jeg antar at det dessverre ikke blir lønn på deg før i neste uke siden vi nå er kommet til kl 15:30 på den siste virkedagen i år.

Det du skal gjøre på mandag er å lage bråk. Alle vet at siste dag i året er i romjulen og like mange vet at mange tar fri denne dagen. Da må man planlegge slik at alt regnskapsbyrået trenger er sendt inn før denne datoen opprinner. Dette har ditt firma glemt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...