Gå til innhold

Lage kakao med havsalt-sjokolade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har melkeallergi, og dessverre inneholder de aller fleste kokesjokoladene melk. Odense sin mørke kokesjokolade skal visst være uten, men har ikke funnet disse på butikken ennå. Lurte derfor på om jeg kan bruke 70% sjokolade med havssalt til å lage kakao? 

Anonymkode: 40eaf...c1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde gå helt fint, så lenge du synes det er OK med litt havsalt i kakaoen. :) 

Anonymkode: e1206...5a6

Skrevet

Det går nok helt fint, men det vil jo gi noe saltere smak.
Men er ikke Coop sin mørke kokesjokolade melkefri? Mener ha hørt at den funker for melkeallergikere.  

Gjest Supersol
Skrevet

Kan du ikke bruke mandelmelk/soyamelk i kakaoen?

AnonymBruker
Skrevet
På 30. desember 2016 den 14.50, _popcorn_ skrev:

Det går nok helt fint, men det vil jo gi noe saltere smak.
Men er ikke Coop sin mørke kokesjokolade melkefri? Mener ha hørt at den funker for melkeallergikere.  

Jo det er den.Det er min go to kokesjokolade som veganer ;)

Anonymkode: 19fae...ea5

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Supersol skrev:

Kan du ikke bruke mandelmelk/soyamelk i kakaoen?

Tror du misforstår: TS spør ikke etter hva slags melk hun skal bruke. Det er spørsmål om selve sjokoladen kan brukes til kakao. 

Anonymkode: 08734...04b

• Liker 1
Skrevet

Det hørtes dyrt ut, jeg forestiller meg at den er en luksussjokolade som skal nytes i små biter. Hvis du allikevel skal på butikken, så kjøp kakao, vanlig kakaopulver. Men du gjør som du vil, og all sjokolade kan smeltes og drikkes. Bare sjekk at det ikke er noe i den som du ikke tåler, gjemt under diverse navn.

Gjest Supersol
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår: TS spør ikke etter hva slags melk hun skal bruke. Det er spørsmål om selve sjokoladen kan brukes til kakao. 

Anonymkode: 08734...04b

Tenkte bare at kakaoen kanskje blir sterk og litt bitter når den ikke inneholder melk og i tillegg er mørk og inneholder havsalt. Misforsto ikke. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...