Gå til innhold

Dere som bulker/driver å øker muskelmasse, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser deres måltid ut, for en dag ca?

Anonymkode: 3fd0c...779

Videoannonse
Annonse
Gjest lizard queen
Skrevet

Man spiser jo bare litt i overskudd.. er ikke noen magisk diett akkurat. Nok protein, karb, litt sunt fett, + mye vann og søvn osv. 

Men siden du spør, her er det jeg kan spise i løpet av en dag (ikke medregnet julekakene :P

Frokost: Par egg med masse grønnsaker til + mandler

Lunsj/etter trening: Havregrøt med protein. 

Middag: Kjøttdeig med grønnsaker til, belgfrukter osv. 

Kvelds: Samme som frokost eller lunsj. Eller begge hvis jeg er sulten :P 

Spiser seff andre ting i blant også men er mye dette her det går i. Litt frukt også nøtter osv hvis jeg føler for det, som mellom måltid eller bare oppå det andre. Er ikke så kresen på det. Prøver å få i meg fisk et par ganger i uka også men er ikke så flink til det. Men ja er bare helt vanlig sunn mat, i nok mengder til at kroppen kan bygge muskler av det :) 

Skrevet
9 minutter siden, lizard queen skrev:

Man spiser jo bare litt i overskudd.. er ikke noen magisk diett akkurat. Nok protein, karb, litt sunt fett, + mye vann og søvn osv. 

Men siden du spør, her er det jeg kan spise i løpet av en dag (ikke medregnet julekakene :P

Frokost: Par egg med masse grønnsaker til + mandler

Lunsj/etter trening: Havregrøt med protein. 

Middag: Kjøttdeig med grønnsaker til, belgfrukter osv. 

Kvelds: Samme som frokost eller lunsj. Eller begge hvis jeg er sulten :P 

Spiser seff andre ting i blant også men er mye dette her det går i. Litt frukt også nøtter osv hvis jeg føler for det, som mellom måltid eller bare oppå det andre. Er ikke så kresen på det. Prøver å få i meg fisk et par ganger i uka også men er ikke så flink til det. Men ja er bare helt vanlig sunn mat, i nok mengder til at kroppen kan bygge muskler av det :) 

Ah ok.

Men hvor mye proteiner, fett og karbs må jeg ha i meg sånn ca? Er vel relativt ny. 

Gjest lizard queen
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah ok.

Men hvor mye proteiner, fett og karbs må jeg ha i meg sånn ca? Er vel relativt ny. 

Hvilket kjønn er du? Hvor mye veier du? 

Generelt er det vel rundt 1,8 g protein per kg kroppsvekt. Jeg safer den litt og prøver å nå 2 per dag, siden jeg er jente og vi bygger ikke muskler like lett som menn, altså jeg veier 52 kg og prøver da og få i meg opp mot 104 g protein per dag. Men jeg tar det litt på øyemål altså, måler ikke alt, men hvis du ikke har peil på hvor mye som er i hva så kan det være greit :) 

Karb og fett kommer litt an på hva du selv foretrekker, prøv først med en likjevn fordeling og så kan du heller justere etter hva du synes er greiest. Sånn generelt fungerer jenter bedre med litt mindre karbo vs gutter men det er litt opp til deg, og husk at selv om du minker på karbohydratene så trenger du fremdeles litt :) Spiller også inn hvor mye du liker å spise, fett er mer kaloritett enn karb, så hvis du er som meg og ikke greier å spise så veldig mye mengder men likevel skal ha i deg en del kcal så kan det være lurt å få i deg mer fett, og motsatt hvis du vil spise mye.

Skrevet
20 minutter siden, lizard queen skrev:

Hvilket kjønn er du? Hvor mye veier du? 

Generelt er det vel rundt 1,8 g protein per kg kroppsvekt. Jeg safer den litt og prøver å nå 2 per dag, siden jeg er jente og vi bygger ikke muskler like lett som menn, altså jeg veier 52 kg og prøver da og få i meg opp mot 104 g protein per dag. Men jeg tar det litt på øyemål altså, måler ikke alt, men hvis du ikke har peil på hvor mye som er i hva så kan det være greit :) 

Karb og fett kommer litt an på hva du selv foretrekker, prøv først med en likjevn fordeling og så kan du heller justere etter hva du synes er greiest. Sånn generelt fungerer jenter bedre med litt mindre karbo vs gutter men det er litt opp til deg, og husk at selv om du minker på karbohydratene så trenger du fremdeles litt :) Spiller også inn hvor mye du liker å spise, fett er mer kaloritett enn karb, så hvis du er som meg og ikke greier å spise så veldig mye mengder men likevel skal ha i deg en del kcal så kan det være lurt å få i deg mer fett, og motsatt hvis du vil spise mye.

Gutt og 90 kg. Men mye av det er fett. Nå har jeg et bulkeprogram og skal bulke.

Tenker å spise 5 måltider om dagen. Tenker også å preppe noe av maten. I disse boksene skal det være kjøtt og bare noe grønt. 

Frokost. Lunsj. Middag. Kvelds. Før leggetid er da jeg tenker å spise. 

Gjest lizard queen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gutt og 90 kg. Men mye av det er fett. Nå har jeg et bulkeprogram og skal bulke.

Tenker å spise 5 måltider om dagen. Tenker også å preppe noe av maten. I disse boksene skal det være kjøtt og bare noe grønt. 

Frokost. Lunsj. Middag. Kvelds. Før leggetid er da jeg tenker å spise. 

Ville lagt meg på hvertfall 150 g protein i løpet av dagen da. Kjøtt og grønt er bra, men pass på at du får i deg fett, spes hvis du spiser magert kjøtt. For å øke i muskelmasse må du ligge i overskudd og det er ikke mye kalorier i brokkoli. :P 

Men hvis jeg var deg ville jeg spurt på et annet forum om det, t-nation feks har en del flinke folk som driver med bodybuilding. Fitnessbloggen også men vet ikke hvor aktivt det er der lenger, tror kanskje det fremdeles er litt liv på forumet men det er jo bare å starte en tråd uansett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...