AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Hei! Søker råd, da jeg har gått meg bort i jungelen av destinasjoner og hoteller.. Jeg planlegger å ta med mamma på en ferietur det første halvåret i 2017 (håpte å finne en reise i februar/mars, men det lønner seg tydeligvis ikke å være impulsiv, da det meste av interesse er fullbooket). Jeg er 25 og hun er 58 år (tenkte det er relevant). Det jeg ser etter er varmere strøk, litt eksklusivitet, avslapning og gjerne litt shoppingmuligheter(men det er ikke det viktigste). Er ikke ute etter steder som vrimler av turister og barn, osv. Har sett på Santorini, Frankrike, Italia, Bora Bora, så det er noe i den duren (om noen har noen gode reiseforslag til de stedene er det supert). Reisen skal være på omkring 7 dager, og makspris er satt til 25 000 kr for hotell, men inget minus om fly er inkl også. Håper noen har noen gode forslag, tar i mot alt med takknemlighet Anonymkode: ddf3f...fcc
Gjest Overrasket Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har reist endel med min mor faktisk. Har moren din noen gang snakket om en spesifikk destinasjon? Har hun en reisedrøm du kan oppfylle for henne? Har hun noen interesser som lett kan dyrkes på en reise, så du kan planlegge rundt det? Alt av Roma, Venezia, Paris og Porto/Lisboa gjorde min mor glad, husker jeg!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Vi snakker mye om reise, så flere reisemål har blitt nevnt, men ingen utenom Maldivene som "drømmereise", noe som blir litt dyrt. Skal prøve å grave litt Klarer ikke bestemme meg for storbyferie eller sydenferie, hun liker begge deler, men tenker at sydenferie er mer avslapning og lommepenger trengs ikke i like stor grad.. New York er ellers et alternativ. Vi har snakket mye om byen, da jeg alltid har hatt en drøm om å reise dit, så kunne vært en fin overraskelse at jeg tar med henne. Hun har aldri vært der, men snakket om at hun har flydd over den for mange år siden. Anonymkode: ddf3f...fcc
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Om du ikke klarer å bestemme deg for by- eller strandferie kan Barcelona være et alternativ? Byen ligger "på stranden" og har mye fint å se. Jeg var der med min mor og hun elsket det. Anonymkode: ff651...8ff
caroprins Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Den franske riviera med Cannes, Antibes eller Nice.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 Lisboa må være perfekt, cascais er kun 30 min unna med tog om man vil ta en formiddag eller to på stranda, samtidig har man en koselig by å utforske, mye shoppingmuligheter og ting og se uten at det føles turistifisert på noen måte. Veldig spesiell by, dog ikke alltid like ren (endel dritt og søppel i gatene litt unna sentrum hvis det er noe som ville plaget dere mye), samtidig er det en veldig pen og spennende by også. Man kan også gjøre det omvendt og bo ved en strand litt unna og ta en dag eller to i byen. Kommer litt anpå hvor nærmere sommeren dere drar antar jeg. Før du bestiller får du sjekke gjennomsnittstemperatur for den aktuelle måneden Anonymkode: d70e1...128
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå