Gå til innhold

Hotellrom for 2 voksne og 2 barn - lov å ha et tredje barn i foreldresenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på fem som leter etter en passende leilighet/hotellrom til ferien vår i sommer. Dessverre har de fleste hotellene vi ser på leiligheter/hotellrom for 4 personer.

Yngstemann i familien vår er 3 år, men ligger gjerne i samme seng som oss. Godtar de fleste hotellene dette, eller blir vi nødt til å booke to hotellrom?

Anonymkode: ee472...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde gå helt fint!
Man velger selv hvordan man skal sove og mange bestiller rom med dobbeltseng når de har med seg ett barn fordi de vet at barnet sover fint i samme seng.
Bare husk å si fra til hotellet hvor mange dere blir på rommet, det er viktig for bla. brannsikkerheten. 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg var liten bodde vi ofte på hotell med dør mellom rommene. Tror de fleste hotell har slike rom. Da lot bare foreldrene mine døren stå åpen mellom rommene, slik at vi ikke var alene. Men de måtte si hvem som skulle bo på hvilket rom da det ikke er lov å la barn bo alene. Så da måtte de late som jeg skulle bo med min mor og min søster med min far. Men så ordet jo vi fordelingen når vi kom opp på rommene. 

Eller hva med å leie leilighet?

Skrevet

Problemet er at vi er to familier som reiser sammen, og vi finner ingen hotell som har både en leilighet med plass til 4 og en med plass til 5. Det er bare plass til 4 i alle leilighetene, og det er så frustrerende når vi vet at 3-åringen vår uansett bare vil sove sammen med oss på ferie.

Skrevet

Det går helt fint for hotellet, men blir det ikke litt urettferdig overfor de to andre barna? Eller skal de bytte på å sove i foreldresenga?

Anonymkode: 8eb20...f25

Skrevet

Hoteller har begrensninger på hvor mange personer de kan ha i hver enkelt boenhet. Er det for max fire personer så nytter det ikke å få sjekket inn et ekstra barn. Det handler om myndighetenes bestemmelser, ikke hotellets service og velvillighet. 

PS, det skal heller ikke være mulig å få lagt inn bestilling på flere personer enn det hotellet/hver boenhet er godkjent for. 

Anonymkode: be64b...dcd

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går helt fint for hotellet, men blir det ikke litt urettferdig overfor de to andre barna? Eller skal de bytte på å sove i foreldresenga?

Anonymkode: 8eb20...f25

Nei, guttene på 9 og 12 sover helst i egen seng. :-) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoteller har begrensninger på hvor mange personer de kan ha i hver enkelt boenhet. Er det for max fire personer så nytter det ikke å få sjekket inn et ekstra barn. Det handler om myndighetenes bestemmelser, ikke hotellets service og velvillighet. 

PS, det skal heller ikke være mulig å få lagt inn bestilling på flere personer enn det hotellet/hver boenhet er godkjent for. 

Når jeg søker etter leiligheter med plass til 5, dukker det opp at vi må ha to hotellrom (på de hotellene vi anser som mest aktuelle). Disse samme hotellene har firemannsrom og leiligheter med 4 sengeplasser, men ikke noen rom med 5 sengeplasser. Betyr det da at vi heller ikke har lov til å ha en femte person på rommet, selv om alle får et sted å sove?

Skrevet

Ring hotellet og spør.

Anonymkode: bec21...e4d

Skrevet

Sånn er det gjerne med 3 barn, forferdelig upraktisk på den måten At feks ferier blir dyrere pga at man må ha flere rom. Har dere ikke reist før og gjort de samme erfaringene?

Anonymkode: d08f7...5ff

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg søker etter leiligheter med plass til 5, dukker det opp at vi må ha to hotellrom (på de hotellene vi anser som mest aktuelle). Disse samme hotellene har firemannsrom og leiligheter med 4 sengeplasser, men ikke noen rom med 5 sengeplasser. Betyr det da at vi heller ikke har lov til å ha en femte person på rommet, selv om alle får et sted å sove?

Akkurat det du spør om, jeg har forklart deg. 4 personer i hver leilighet, det handler ikke om soveplasser men om antall hoder det er tillatt å ha i hver boenhet. 

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer.  Hva med campinghytte litt utenfor selve sentrum?

Anonymkode: 258a6...a5f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det gjerne med 3 barn, forferdelig upraktisk på den måten At feks ferier blir dyrere pga at man må ha flere rom. Har dere ikke reist før og gjort de samme erfaringene?

Anonymkode: d08f7...5ff

Ikke siden minste var baby, og da gikk det helt fint.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke siden minste var baby, og da gikk det helt fint.

Under to år vil jeg da anta? 

Skrevet

Gå til Ving sine Sunwing resort.  Der finner du boenheter for 2 vokse og 3 barn.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en familie på fem som leter etter en passende leilighet/hotellrom til ferien vår i sommer. Dessverre har de fleste hotellene vi ser på leiligheter/hotellrom for 4 personer.

Yngstemann i familien vår er 3 år, men ligger gjerne i samme seng som oss. Godtar de fleste hotellene dette, eller blir vi nødt til å booke to hotellrom?

Hvilket reisemål? Hvor vil dere reise?

Anonymkode: 6a4c1...468

Skrevet

Vet ikke hvilke type tur dere ser på, men vi er en familie på fem og har aldri hatt problemer med å finne hoteller med plass til 3 barn. Men da har vi reist på typiske familie hotell med Ving eller Tui. Vet ikke om det er annerledes om det er storby dere har tenkt dere til, ville i såfall tatt direkte kontakt med hotellene dere synes er aktuelle og spurt om de har et rom alternativ til dere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...