Gjest mannmann Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Familien øker snart i antall og vi har begynt å kikke litt på barnevogner. Opprinnelig hadde vi bestemt oss for en kombivogn pga. enkelheten med å bare løfte babyen ut i innsatsen, men etter å ha snakket med betjeningen i en baby-butikk ble vi i tvil da hun mente det var bedre med en duovogn da det er bedre plass til babyen og den da holder lenger. Jeg ber om svar fra alle som tidligere har kjøpt barnevogn: Hva kjøpte dere og hvorfor?
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #2 Skrevet 2. desember 2004 Jeg hadde kombivogn da min sønn var baby. Den fungerte fint. MEN bærebaggen ble omentrendt ikke brukt. Om jeg får en liten en nå, så ville jeg uten tvil ha gått for en duo vogn eller en sportsvogn, og hatt mykbære bagg eller pose med bærehåndtak...
Elle Melle Skrevet 2. desember 2004 #3 Skrevet 2. desember 2004 Kombivogner pleier også å være litt tyngre tror jeg, for man drar med seg hele vognen hele tiden. Det kommer jo litt an på hvilke ting du prioriterer også. Er det viktig at vognen er lett, romslig eller rask å ta babyen ut av? Hvordan bor du? I 4.etg uten heis, eller i enebolig der du bare skal trille rett inn i gangen? Har du bil? O.s.v. Jeg tror vi kommer til å prioritere at vognen må være lett. Dermed må andre ting som romslig vike. (Vi bor på toppen av en lang og bratt bakke, og jeg må bære vognen opp og ned trappene hver gang den skal brukes...
hegehi Skrevet 2. desember 2004 #4 Skrevet 2. desember 2004 Vi kjøpte Simo kombi. Mini ble født i oktober, dvs. bag-delen måtte brukes til det ble varmere i været (og det er KALDT der vi bor til langt ut i April). Den passet helt fint til da. Men hadde hun vært større og kraftigere, såhadde den kanskje blitt for liten ut på våren. Nå som hun er ett år, bruker vi vognen uten bag, men med et saueskinn i bunn.
Kaktus Skrevet 2. desember 2004 #5 Skrevet 2. desember 2004 Vi har kombivogn. Vi bor i 4. etasje uten heis, og var derfor avhengige av en vogn med lett bag som kunne tas ut og bæres opp. Jeg har brukt bagen mye også i andre situasjoner, f.eks. på babykino. Hvis jeg hadde bodd slik at jeg kunne trille vogna rett inn, hadde jeg nok satset på duovogn.
hanni Skrevet 2. desember 2004 #6 Skrevet 2. desember 2004 Vi kjøpte Duo pga størrelsen. Bagen er romslig og rommer babyen i en voksipose. Vi bor faktisk i 4. etasje uten heis. Bagen er litt tung å bære opp og ned, men det er en vanesak. Og jeg ser det bare som litt ekstra trim. Vi er kjempefornøyd med vogna!
koldbruna Skrevet 2. desember 2004 #7 Skrevet 2. desember 2004 Jeg kjøpte en Simo kombivogn,dette fordi jeg synes det ble mest praktisk,da jeg er nødt til å bære bagen inn først,trappa er så ekkel her vi bor nå. Dessuten fikk jeg den kjempe billig.Kjøpte den brukt av ei venninne. Jeg har ikke problem med å ha voksipose i bagen,det går akkurat. Koldbruna
Salamandra Skrevet 2. desember 2004 #8 Skrevet 2. desember 2004 Vi kjøpte duovogn pga vi ville ha stor bag som vi har plass til voksipose og baby hele vinteren. Har ikke begynt å bruke sportsvogndelen ennå, men foreløbig er vi kjempefornøyde med valget..
kitty Skrevet 3. desember 2004 #9 Skrevet 3. desember 2004 Vi hadde Simo bagvogn de første 8 mnd. Vår sønn var stor da han ble født og er ikke blitt mindre, så bagvognen (eller duo..de tror jeg er lik størrelse) holder lenge. Det er jo veldig deilig hvis babyen er liten på vinteren. Da han var 8 mnd kjøpte vi Simo sportsvogn separat. Jeg er veldig fornøyd med begge vognene og er glad for at vi valgte en stor vogn først som kunne brukes lengre. Babyen ligger veldig varmt og godt i den. Å skulle det bli en baby til om ikke så lenge så kan lillegutt bruke sin sportsvogno og den nye babyen kan få bagvognen. Det viktigste er vel hva du skal bruke den til. Skal du bruke sikkerhetsnett i bilen MÅ du ha en stiv bag, ellers så tror jeg sånn når jeg ser tilbake på ting at en mykbag evnt en voksipose med plate og håndtak (fant ut det litt for sent) er en veldig god løsning, særlig hvis den skal bæres mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå