AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Har lenge hatt et abonnement på barberhøvler. I mai sa jeg det opp, og tenkte ikke noe mer over det. Når jeg nå kommer hjem til jul ser jeg at jeg har fått en inkassoregning. Da har jeg blitt tilsendt en ny pakke barberhøvler i september, og ettersom jeg ikke har vært hjemme hos mamma og pappa siden sommeren, så har jeg altså ikke fått med meg at de har sendt denne pakken. Som jeg nå har fått inkasso på. Jeg har ikke noe lyst til å betale for dette, hvert fall ikke inkasso. Har sendt mail til selskapet, men ikke kommet så langt ennå. De spurte om jeg har bevis på at jeg sa opp abonnementet (ettersom det fortsatt sto som aktivt hos dem), og jeg har bekreftelse på mail. Problemet er bare at i den mailen står det at jeg får en ny pakke i september (altså den som det nå er inkasso på), men det har jeg selvfølgelig ikke fått med meg. Er dette innafor praksis? Er det lov å sende ting flere måneder etter at man har sagt opp et abonnement fordi det er "salgsbetingelser"? Aldri i mitt liv har jeg måttet motta og betale for noe etter at jeg har sagt opp et abonnement. Anonymkode: 3a555...a70
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 HVa står det om oppsigelsestid i salgsbetingelsene da? Det er ofte slik at om man ikke avbestiller innen en gitt dato så vil man få en siste forsendelse. Anonymkode: d9da3...ea2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Dersom du meldte deg ut for sent til at de kunne kansellere neste ordre; altså den i september, så er det dessverre din egen feil og du må betale regningen. Spesielt dersom de oppga ved oppsigelsen at de kom til å sende en siste pakke i september. Men fortell dem at du sa opp fordi du skulle flytte, og at du overhodet ikke har planer om å betale purringene. Du skal betale for varene, med deres opprinnelige pris, men ikke alle gebyrene som har lagt seg på i etterkant. Du har jo faktisk ikke sett det før nå. Hvis de har solgt saken videre til et inkassoselskap, så får de trolig ikke slettet gebyrene. Det kan være at de forstår. Du får se hva de svarer. Anonymkode: 74150...393
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVa står det om oppsigelsestid i salgsbetingelsene da? Det er ofte slik at om man ikke avbestiller innen en gitt dato så vil man få en siste forsendelse. Anonymkode: d9da3...ea2 Kikket på salgsbetingelsene nå, og det står at dersom man sier opp etter fakturaforfall på mottatte pakke, så får man en til. Nå er det jo over et halvt år siden, men jeg sa altså opp abonnementet mitt den dagen jeg fikk pakken i mai, ettersom de bare hadde endret abonnementet mitt til et dyrere uten at jeg hadde godkjent dette. Fakturaen kan umulig ha forfalt den dagen jeg fikk forrige pakke, så her er det noe som ikke stemmer føler jeg. Får ringe inkassoselskapet i dag og høre med dem. Det var heldigvis ikke snakk om mange hundre kronene i utgangspunktet, men regningen har jo doblet seg, så er utrolig sure penger uansett. Ved et lite googlesøk ser jeg at dette selskapet har blitt klaget inn til -og fått bøter fra forbrukerrådet ved tidligere anledninger. Så de driver tydeligvis ikke som de bør. Anonymkode: 3a555...a70
Harmankaya Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Driver tydeligvis ikke som de bør? De tilbyr abonnement på barberhøvler? Det er bra du bestilte et par ekstra pakker, kan være greit med noe skarpt når man selv ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Hva var tankegangen bak å opprette et abonnement på barberhøvler? 'Åh, for et jævla mas å kjøpe barberhøvler på butikken hver gang jeg trenger nye - og jeg bruker sååå mange i løpet av mnd. Skulle ønske noen kunne tatt over dette tunge ansvaret for meg, og bare sendt de til meg regelmessig i posten for et fair vederlag.' Verden vil bedras, det er det ingen tvil om. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Nå er jeg helt enig i at å abonnere på barberhøvler virker håpløst. Men det er mange andre ting jeg ikke kunne tenke meg som andre synes er OK og omvendt. Og det at jeg og andre synes barberhøvler, vitaminer, slankekaffe eller olivenkapsler er tull, betyr ikke at de som markedsfører dette kan tillate seg hva som helst. Det finnes regler. Hvis du mener de har brutt sine egne betingelser skal du selvsagt klage, TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå