Gå til innhold

Til dere andre som har glitter på julereet:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg ønsker at kun dere skal svare: 

Er dere nøye med at julekulene skal ha samme farge som glitteret? Eller har dere alt i helt ulike farger?

Anonymkode: 98c73...dcc

Videoannonse
Annonse
Gjest Frus3rtSjokkiz
Skrevet

vi har glitter og har aldri tenkt over dette. Pappa er juletrepyntesjefen :P og han har aldri vært nøye på det. Glitteret er jo sølv og vi har julekuler i mange farger, men mest rød og hvite med sånne bilder på.

Skrevet

Glitteret er sølv (med litt hvitt i).

Kulene er i hovedsak røde, men har også kuler og pynt i andre farger. Ikke noe moderne pynting ton-i-ton her, nostalgien regjerer!

Anonymkode: 206f7...167

• Liker 4
Skrevet

Vi har glitter i sølv og juletrekuler og annet ræl i alle regnbuens farger, omtrent.

• Liker 5
Skrevet

Vi hadde en perode gullfarget glitter og pynt i rødt og gull, men jeg syns i grunn juletreet er finest når pynten er mer avslappet. Så nå er glitteret både sølv og gull, tykke og tynne remser, og pynten i alle mulige farger☺

• Liker 3
Skrevet

Vi har kuler og pynt i alle slags farger, det er det vi synes er finest. Fargekoordinert julepynt er dødskjedelig (og forekommer oftest i like kjedelige hjem hvor alt går i grått og hvitt).

• Liker 7
Skrevet

Hos meg og samboer er glitteret og all pynten sølv. Neste år vil vi nok bytte det ut i gull og hvitt, da jeg er hakket mer glad i det. Hjemme hos mamma og pappa har vi alt mulig rart. Grønne, røde, sølv, gull kuler, kuler fra flere forskjellige land, julepynt jeg og broren min lagde på barneskolen osv osv. Også hos dem er glitteret i sølv. Synes både "fargekoordinert" juletre og juletre med alt mulig rart kan være fint :) 

Anonymkode: 00a19...acd

Skrevet

Mine farger varierer i lilla, hvitt, svart (små kuler), rød, gull, sølv. Også er det noen i andre farger også. Noen har samme farge som glitteret på treet, andre ikke. Noen kuler skinner, noen er matte og noen har glitter eller mønster. 

Skrevet

Nei, hadde vært kjedelig å bare ha kuler i én farge. 

• Liker 4
Skrevet

Vi har en glitter remse i sølv og en i gull. Resten av juletrepynten er en salig blanding av det mine foreldre kjøpte da jeg var liten, juletrepynt jeg laget på skoleb og juletrepynt mine barn har laget i barnehage og på skole. Mest engler og kurver. Kulene har blitt ødelagt i løpet av årene så har ikke mer enn 5-6 igjen av de

Anonymkode: 4b80e...d20

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner de "gode, gamle" juletrærne, jeg. (men så er jeg snart 50). Juletrær som er pynta med forskjellige kuler, nisser, fletta kurver og ranker av glanspapir - laget av barnehender. Norgesflagg og glassfugler på clips. Og glitter selvsagt. 

Nå ser jo dagens julepynt akkurat ut som resten av huset de er i, de sklir i ett med interiøret - plettfritt og strømlinjeforma. Ingen sjarm, ingen forskjell fra andre dager i året - bortsett fra at dilldallet henger på en gran. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Skogshuldra skrev:

Jeg savner de "gode, gamle" juletrærne, jeg. (men så er jeg snart 50). Juletrær som er pynta med forskjellige kuler, nisser, fletta kurver og ranker av glanspapir - laget av barnehender. Norgesflagg og glassfugler på clips. Og glitter selvsagt. 

Nå ser jo dagens julepynt akkurat ut som resten av huset de er i, de sklir i ett med interiøret - plettfritt og strømlinjeforma. Ingen sjarm, ingen forskjell fra andre dager i året - bortsett fra at dilldallet henger på en gran. 

Så enig med deg. Vi bytter mellom generasjons-juletre, med masse farger og gammel pynt og juletre i hvitt og sølv. Eneste vi ikke har, er glitter-remser

Skrevet
7 timer siden, Honey Dew skrev:

Så enig med deg. Vi bytter mellom generasjons-juletre, med masse farger og gammel pynt og juletre i hvitt og sølv. Eneste vi ikke har, er glitter-remser

Leste du den første setningen i HI?

Hilsen ts.

(Til dere andre: Takk for svarene.)

Skrevet

Har kuler og annen pynt i mange forskjellige farger.  Juletrepynten er samlet gjennom fire generasjoner (som jeg vet), så her er det alt mulig.  Tradisjonen er viktigere enn hvordan det ser ut rent estetisk.   

Skrevet

Vi har glitter i sølv. Har for det meste røde kuler, men også kuler i alle mulig farger (ting vi har lagd). 

Anonymkode: 6a9dd...d81

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du den første setningen i HI?

Hilsen ts.

(Til dere andre: Takk for svarene.)

Ja, det gjorde jeg, men jeg svarte på en annen kommentar

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Skogshuldra skrev:

Jeg prøvde å få tak i flagg, men ingen som har det lenger. 

Skrevet
7 minutter siden, kvinneguide skrev:

Jeg prøvde å få tak i flagg, men ingen som har det lenger. 

Husfliden solgte lenker med kun norske flagg før jul. Jeg har snakket med folk som jobber i Kirkens bymisjon (tror det var den organisasjonen) angående flagglenker med flagg fra hele verden, og de er klar over at man ønsker det tilbake.

Skrevet

Vi har glitter i sølv med litt hvitt. Kuler i rødt, hvitt, gull og sølv. Noen ar arvet, resten er kjøpt. Noen få hjemmelagde ting, som også er rød/hvit. 

Jeg synes det er fint med mangefargede juletrær. Men når jeg begynte å kjøpe til mitt eget, fulgte jeg fargeskalaen jeg hadde arvet.

Skrevet

Sølvglitter og kuler i mange farger, samler på gamle (skikkelig gamle) julekuler, så det blir flere av dem hvert år. Jeg lurer på hvem som sitter på fasiten for et estetisk juletre? Må vi følge juletrepyntmoten hvert år og så kassere pynten fordi neste år kommer noe nytt? Vel vel, hver sin lyst og smak og behag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...