fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 (endret) Hvordan vet folk så mye om andre folk? Jeg ser ut i fra det folk skriver om folk her, så forbauser det meg at folk bare vet alt dette om noen. Jeg kjenner meg ikke igjen av noe her inne og diskuterer her på generelt grunnlag, men kjeder meg mer og mer, for alle her bare vet at alle folk gjør sånt. Folk er sure, folk er misunnelige, folk er stygge, og folk er slemme. Alltid i mot dere, og i såfall må det være i fra andre brukere på kg, eller i fra noen dere selv kjenner. Nå er dette et forum som er åpent for debatt, men mange av tingene her inne bryter lover om personvern (noen kan man kjenne igjen - uten at man skriver noe mer om/rundt det). Når noen beskriver en venn eller en venninne så syntes jeg ikke at man skal lange ut med det i all offentlighet. For det første er det lite folk kan gjøre med at noen misliker en venninne eller en venn, hvordan vet man at det er sant (de fleste her er noen troll i følge noen andre), og hvis dere får motsvar av andre tilbake så blir folk lei og oppgitt. Det må jo være åpent for debatt i fra flere synspunkter enn bare deres. Hva er poenget med det da? Da kan man jo kalle det enighetsforumet.no, og ikke kvinneguiden.no. Det er umulig å vite om det dere skriver om vennene deres og sånt er sant og sånt, men man går jo ut i fra at noe her inne er sant, allikevel er det rart å utlevere noen man bare kan plukke opp telefonen å ringe for å be dem la dem være i fred. Nå er det ikke kg man er sinte på, og ingen er sinte herfra på noen her, men sitter brukerne her inne og blar opp tilfeldige folk i telefonkatalogen og peker seg ut en som er teit? Nei, da blir personen presentert som en dem kjenner godt, og ja, greit nok det - de vet vel best selv om sine venner, men jeg kunne aldri falt meg inn å forsøke å utlevere noen her inne. Da får man til svar: Da er det ikke noe poeng med kvinneguiden - jeg er litt uenig man har politikksiden og ordleker f.eks som også kan være gøy. Det er ikke sånn (for min del) at man bare skal se hyggelige ting her, men jeg merker at jeg bruker siden til generelle ting som skrevet i nest siste avsnitt. Jeg vil anbefale folk å gjøre det. Det er sikkert ikke noe gøy for de som blir skrevet om mener nå jeg da... Endret 30. desember 2016 av fuglekvitter__
penny_ Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Heldigvis er det ikke du som styrer kvinneguiden. Da ville det nemlig ikke vært noen aktivitet her. Hva er poenget med kategorien venner og relasjoner hvis man ikke kan skrive noe her, og hvorfor tror du egentlig de fleste tråder handler om at folk oppfører seg som idioter? Folk ber jo ikke om hjelp angående mennesker de ikke har noen problemer med. Hvilke tråder er det du sikter til som er brudd på personvernet? De som omtales kan man som oftest ikke kjenne igjen med mindre man faktisk kjenner vedkommende veldig godt fra før. 12 timer siden, fuglekvitter__ skrev: For det første er det lite folk kan gjøre med at noen misliker en venninne eller en venn Det er mye man kan gjøre, og det er jo nettopp derfor folk spør om råd her. 12 timer siden, fuglekvitter__ skrev: hvordan vet man at det er sant Hvorfor må man vite det? Det er ikke relevant for å kunne svare. 12 timer siden, fuglekvitter__ skrev: og hvis dere får motsvar av andre tilbake så blir folk lei og oppgitt Hvem er dere, og hvem er folk? Du får ta det opp med de det gjelder i den aktuelle tråden. 13 timer siden, fuglekvitter__ skrev: allikevel er det rart å utlevere noen man bare kan plukke opp telefonen å ringe for å be dem la dem være i fred Nei, det er ikke rart å "utlevere" noen for å spørre om råd om hva man kan gjøre. 12 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Det er ikke sånn (for min del) at man bare skal se hyggelige ting her, men jeg merker at jeg bruker siden til generelle ting som skrevet i nest siste avsnitt. Jeg vil anbefale folk å gjøre det. Det er sikkert ikke noe gøy for de som blir skrevet om mener nå jeg da... Ja, la oss bare legge ned hele emnet "Familie, samliv og seksualitet". 1
Chizue Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Husk også at det gjerne er vanlig å forandre på ett par detaljer, slik at personen ikke blir gjenkjennelig.. Men det vil alltid være noen som tror du skriver om dem. Jeg skrev noe for ett par år siden hvor jeg ble angrepet av den personen på pm. Personen var 100% sikker på at jeg var bestevenninna hennes og jeg var en grusom venn som leverte ut detaljene om henne som skjedde for ett par uker siden. I mitt forsvar hadde jeg ikke forandret på detaljer...men episoden skjedde i England, med en britisk venninne, som ikke engang prater eller forstår norsk xD Og tråden handlet mer om "hva skal jeg gjøre,fordi jeg oppdaget blablabla,som egentlig var ganske alvorlig" Men uansett hva du skriver, så vil det være ett par stykker som har opplevd aaaaaakkurat det samme. En sjelden gang vet man hvem det er snakk om,men det er sjeldent :-) 1
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2016 (endret) 8 timer siden, Chibi skrev: Husk også at det gjerne er vanlig å forandre på ett par detaljer, slik at personen ikke blir gjenkjennelig.. Men uansett hva du skriver, så vil det være ett par stykker som har opplevd aaaaaakkurat det samme. En sjelden gang vet man hvem det er snakk om,men det er sjeldent :-) Ja. Det tror jeg på. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i allefall, men under her så står det skrevet mange brukernavn/kallenavn (det er det de kaller det), så da kan det vel gjelde noen av dem da? Jeg antar at dette skal plasseres på ris og ros forumet? Beklager altså, men det passer til svaret ditt. Endret 30. desember 2016 av fuglekvitter__
Chizue Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 2 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Ja. Det tror jeg på. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette i allefall, men under her så står det skrevet mange brukernavn/kallenavn (det er det de kaller det), så da kan det vel gjelde noen av dem da? Jeg antar at dette skal plasseres på ris og ros forumet? Beklager altså, men det passer til svaret ditt. Ikke noe å beklage seg for ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå