fuglekvitter__ Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 (endret) Dette er en historie som har stått skrevet: På vei til prøverommet i en butikk ser noen at noen snapper opp bilder av folk og forsøker å ta bilder av folk under gardinen til prøverommet. Jeg ble bekymret for de som sto i prøverommet og som ufrivillig kan med på disse bildene etter å ha lest denne historien. Jeg tviler på at folk vil bli tatt bilder av sånn. Deretter ser jeg noen jeg kjenner også har blitt tatt bilde av i et prøverom, men bildet er rart. Det ser ikke helt ut som den personen, og personen står i en rar stilling som ikke passer helt inn til bakgrunnen. Hvis noen gjør sånt, hva søren får dem ut av det liksom? Stiller de seg utenfor prøverommet, fører hånden under døren eller gardinen og snapper opp bilder av folk da? Alle har jo rett til privatliv, i prøverom eller ei. Nei fy søren så slemt. Endret 29. desember 2016 av fuglekvitter__
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #2 Skrevet 30. desember 2016 Så rart at så få svarer på dette. Det er jo en viktig ting å ta opp, når dette har skjedd.
Chizue Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Ok. Har ikke lest om en slik historie før jeg. Men, det skjer nok sikkert... Samme som at enkelte tar bilder av folk på toalett... Eller i dusj... Folk er syke. Sånn er det bare. Man kan nok ikke stoppe alt, men ser du at noen gjør det, så kan man iallefall konfrontere den personen.
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2016 5 minutter siden, Chibi skrev: Ok. Har ikke lest om en slik historie før jeg. Men, det skjer nok sikkert... Samme som at enkelte tar bilder av folk på toalett... Eller i dusj... Folk er syke. Sånn er det bare. Man kan nok ikke stoppe alt, men ser du at noen gjør det, så kan man iallefall konfrontere den personen. Sånne ting bestemmer man selv. Hvis man går et sted for å spise, og hvis noen tar et bilde uten tillatelse så bestemmer man dette selv. Spesielt til denne hendelsen som noen mener de har opplevd. Jeg håper og tror det er sjeldent at dette skjer, men merker jeg blir provosert hvis noen oppfører seg sånn i mot noen. Jeg er ikke enig i at sånn er det bare, og aldri noe noen burde finne seg i.
Mari Y Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 Jeg kan ikke fatte at folk er så frekke at de filmer tilfeldige mennesker, overhodet. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Det er litt usammenhengende det du skrev..en historie som har stått skrevet, men så kjenner du noen som har Blitt tatt bilder av i en rar vinkel..jeg ble ikke klok på framstillingen jeg. Sikkert viktig tema, men ble mer forvirret enn engasjert.. Anonymkode: cdf65...be3 7
Chizue Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Sånne ting bestemmer man selv. Hvis man går et sted for å spise, og hvis noen tar et bilde uten tillatelse så bestemmer man dette selv. Spesielt til denne hendelsen som noen mener de har opplevd. Jeg håper og tror det er sjeldent at dette skjer, men merker jeg blir provosert hvis noen oppfører seg sånn i mot noen. Jeg er ikke enig i at sånn er det bare, og aldri noe noen burde finne seg i. Jeg sa at folk er syke, sånn er det bare... Ikke at man skal akseptere at det skjer. Derfor; Ser man at slikt skjer, så bør man ta tak i det. For gjør man det ikke, så er man jo like langt. Man kunne alltid nektet folk å gå inn med mobiltlf på treningssenter, eller spisesteder, helst i det offentlige rom, men det skjer ikke. 2
cherry blossomed. gone. Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Sånn har det blitt med smartphones overalt. Jeg ble filmet på konsert feks kunne ikke stoppe det, musikken var så høy så kunne ikke få kontakt med vedkommende som filmet, og på badeferie i hellas var det masse italienske unggutter som filmet meg og søsteren min i badebassenget på hotellet. Det er jo ikke noe å gjøre med det. Superekkelt egentlig. Man filmes nårsomhelst hvorsomhelst nå som alle har smart phones. 1
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2016 4 timer siden, cherry blossomed. gone. skrev: Sånn har det blitt med smartphones overalt. Jeg ble filmet på konsert feks kunne ikke stoppe det, musikken var så høy så kunne ikke få kontakt med vedkommende som filmet, og på badeferie i hellas var det masse italienske unggutter som filmet meg og søsteren min i badebassenget på hotellet. Det er jo ikke noe å gjøre med det. Superekkelt egentlig. Man filmes nårsomhelst hvorsomhelst nå som alle har smart phones. Mulig, men jeg må si jeg reagerer litt på at noen filmer noen i den settingen jeg beskriver. Det er jo ikke noe galt i å filme noen på konsert eller noe sånt hvis de vil bli filmet, men å filme jenter i prøverom og sånt syntes jeg ikke noe om.
fuglekvitter__ Skrevet 30. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2016 4 timer siden, Chibi skrev: Jeg sa at folk er syke, sånn er det bare... Ikke at man skal akseptere at det skjer. Derfor; Ser man at slikt skjer, så bør man ta tak i det. For gjør man det ikke, så er man jo like langt. Man kunne alltid nektet folk å gå inn med mobiltlf på treningssenter, eller spisesteder, helst i det offentlige rom, men det skjer ikke. Dette er jo åpenbart en skikkelig grisete kar (eventuelt flere) som setter i gang og filmer jenter i prøverom. Det er jo ingen som vil det vel? Nei, enig i at man ikke kan nekte folk det, og det er vel ikke det man vil heller, men å nekte å bli filmet under gardinen eller via/under en dør i et prøverom tror jeg nesten alle ville nektet for. Ikke er det lov heller. Filming av hverandre på jobb hvis folk er enige i det, eller på et treningssenter eller av/på en konsert. Nei, jeg syntes ikke det er greit hvis man ikke vil det. Det står også i lovverket at man skal bli spurt om sånt og akseptere det før man eventuelt skal filmes. Hvis jeg gjør det spør jeg alltid først. Men så klart - det kan jo være tilfeller der man går forbi noen og noen filmer noe annet f.eks og at noen tilfeldig er med eller noe sånt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå