Gå til innhold

Går det over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For snart to måneder siden slo kjæresten min opp. Jeg synes vi hadde det veldig bra sammen og skulle gjerne fortsatt forholdet, mens han fikk forpliktelsesangst og ville ikke mer. Selv om han sa at han også synes vi hadde det veldig bra sammen

Alle rundt meg sier at jeg må finne en rebound, men jeg blir fysisk kvalm av tanken på å være nær en annen mann, og tanken på å skulle åpne meg og slippe noen inn på meg slik jeg gjorde med eksen. Jeg har aldri hatt et så nært forhold til noen, og jeg har heller aldri vært forelsket på den måten før. Selv om jeg er over 30. Og jeg har faktisk heller aldri opplevd at noen har vært forelsket i meg på den måten før heller. Men når jeg treffer eksen min nå, fordi vi har samme vennekrets, merker jeg jo at jeg ikke er forelsket i ham lenger. Jeg savner ham noen ganger så det gjør helt vondt, men jeg går ikke rundt og gråter hele tiden. Jeg synes ikke han er kjekkere enn alle andre, og jeg ser at han har masse feil som virket ubetydelige før, men som "synes bedre" nå. Så det er ikke sånn at han er helt opphøyet heller, og dette handler om meg, ikke ham.

Siden alle maser om rebound og jeg ikke orker å tenke på det engang, blir jeg redd for at dette aldri går over. Jeg har hatt kjærlighetssorg før, men jeg har aldri vært redd for å knytte meg til noen før. Jeg har alltid tenkt at det er sjanser man må ta om man vil oppleve kjærlighet, men nå tør jeg ikke. Det er en mann som viser interesse, og han er flott på alle måter, vi har like verdier, kan snakke sammen i timesvis, han er kjekk osv. Men igjen, jeg blir helt svimmel når jeg ser for meg å åpne meg for ham på samme måte som jeg gjorde med eksen min. Og det er absolutt ikke for noe er feil med ham.

Kommer dette til å gå over, eller er jeg ødelagt nå?

Anonymkode: 254c4...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer absolutt til å gå over, det tviler jeg ikke på! Det er helt naturlig at du ikke vil involvere deg med andre allerede og du bør lytte til det. Det finnes alltid individuelle forskjeller. Noen bruker lenger tid enn andre på å bli klar for noe nytt. Det er nok lurt å vente, og i mellomtiden ta deg tid til det DU vil. Jeg er sikker på at du en dag vil føle deg mer klar - og da vil du også ha større sjanse for å lykkes, nettopp fordi du tør å åpne deg. 

Anonymkode: ea2c9...039

• Liker 1
Skrevet

To måneder er jo ikke lenge i det hele tatt. Og det høres uansett som du er på god vei, du idealiserer han ikke og du er ikke lenger forelsket i han. Noen uker til så tror jeg du selv vil merke hvor mye bedre ting går. :) Og ang. en ny; ikke stress med det. Mye bedre at du føler deg helt klar for det enn at du bare hopper inn i noe.

Å savne noen kan man fint gjøre selv om man er over dem, forresten. 

Anonymkode: 13039...6bd

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To måneder er jo ikke lenge i det hele tatt. Og det høres uansett som du er på god vei, du idealiserer han ikke og du er ikke lenger forelsket i han. Noen uker til så tror jeg du selv vil merke hvor mye bedre ting går. :) Og ang. en ny; ikke stress med det. Mye bedre at du føler deg helt klar for det enn at du bare hopper inn i noe.

Å savne noen kan man fint gjøre selv om man er over dem, forresten. 

Hvordan vet man når man er over noen da?

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man når man er over noen da?

Det er jo veldig subjektivt, men hvis du ikke lenger ønsker et forhold med vedkommende og også ser at dere ikke funket så bra, så vil du i min bok være over vedkommende, eller i alle fall på god vei.

Med min eks visste jeg at alle følelser var borte da han traff en ny og jeg ikke ble sjalu. Men er jo ofte sårt å se at eksen har en ny en, selv om man kanskje ikke ønsker vedkommende tilbake. 

Uansett TS, du må bare gi det her litt tid. Syns egentlig det høres ut som du klarer deg veldig mye bedre enn mange andre etter 2 mnd.

• Liker 1
Skrevet

2 måneder er nesten ingenting. Var det sterke følelser så vil det nok gå noen årstider, tror jeg. Tenker med grøss og gru på årstidene jeg har bak meg, og lurer fælt på hva neste årstid vil bringe og om jeg har klart å komme meg lengere da....

Anonymkode: 7063c...8bf

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med min eks visste jeg at alle følelser var borte da han traff en ny og jeg ikke ble sjalu. Men er jo ofte sårt å se at eksen har en ny en, selv om man kanskje ikke ønsker vedkommende tilbake. 

Jeg tror jeg aldri kommer dit at det ikke blir sårt at han har en ny. Det hadde vært annerledes hvis det var fordi han ikke ville være sammen med meg meg at han slo opp, men han var veldig tydelig på at det var det at han ikke ville ha kjæreste i det hele tatt. Og det hadde han gode grunner til, så jeg tviler ikke på det. Men da blir det nok vondt når/hvis han finner noen andre.

Skrevet

Det går over ! Det er helt klart.

Jeg var ødelagt etter min eks, jeg trodde aldri jeg skulle like noen andre igjen Det tok FRYKTELIG lang tid men jeg er over ham nå og jeg kunne ikke vært gladere :)

Det blir tøffe tak og det var det vanskeligste jeg har gjort i hele mitt liv men jeg klarte det! og det kommer du også til å gjøre.

Men ikke finn deg en rebound om dette er noe du føler du ikke vil eller klarer, du gjør det bare verre for deg selv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...