AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Jeg planlegger å lage laks på nyttårsaften, og vil gjerne ha helstekt i folie, slik at den blir mest mulig mør. Vi blir 8 personer. Jeg ønsker å bruke sitronskiver, men så er jeg usikker på urter og krydder som kan passe til. Er også usikker på hva jeg skal ha som tilbehør, hvilken saus osv. Hvor høy temperatur burde jeg ha? Tusen takk for all hjelp Anonymkode: 46b7d...9ad
Mis(s)Understood Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Kanskje denne oppskriften kan være noe? Kjenner jeg misunner gjestene dine nå
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 6 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Kanskje denne oppskriften kan være noe? Kjenner jeg misunner gjestene dine nå Tusen takk! Jeg har sett på den oppskriften, det må bli uten poteter i bunnen, vil helt ha de separat Anonymkode: 46b7d...9ad 1
Tummy Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 (endret) Jeg har pakket den i en haug med govt salt og brukt folie som støtte kar. Nei det blir ikke sykt salt. Saltet som ligger mot fiske. Blir helt hardt som et skall, bruk litt lenger steke tid etter som saltet isolere litt varme. Den blir helle ikke tørr. Bruker vanlige grønsaker i buken. Kom på at jeg muligens aldri har prøvd med laks. Bruker faktisk ørret, normalt. Sån passe stor så den akkuratt får plass diagonalt i langpanna. I og med at det var saus du lurte på, så bruker jeg appelsinsaus. Der er sykt mange varianter på nettet. jeg laget sist med appelsin og hønse bøujong, blandet noen SS margarin og litt mel/maizena postei i et krus. Litt hard å jobbe sammen, men det funket. Og brukte posteien litt og litt som gjevning. Kan vær at dette ikke er etter kokke boka, men men. Endret 30. desember 2016 av Tummy 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 DENNE oppskriften på laks: http://pub.tvnorge.no/preview/www/2.164/2.171/2.174/2.934/1.16132 Helt nydelig!👌🏻👌🏻 Anonymkode: 25d9e...5b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå