Gå til innhold

Hvorfor kan mye undertøy bare vaskes på 40°?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det vel en kjent sak at man må vaske tøy på 60° for å drepe alle bakterier. Både sengetøy og håndklær tåler jo så høy temperatur. Så har vi undertøy da,som bæres direkte på kjønnsorganet,som i mange tilfeller bare tåler 40°. I alle  vanlige butikker tåler dameundertøyet bare 40°,og jeg har inntrykk av at dette også gjelder manne-undertøy. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 4e509...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skriver vel 40grader for å sikre seg selv. Følger aldri de instruksene. Undertøy kjøres på MINST 60 grader her uansett.

Anonymkode: a81d0...535

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke. Men jeg kjøper kun undertøy i bomull og vasker det på 60 grader samme hva det står. Går fint det!

Skrevet

Elastiske tråder og kunstfibre tåler ikke like mye som ren bomull gjør. Jeg vasker alt på minimum 90 grader uansett. Styrer unna plagg av kunstfibre.

Anonymkode: a4736...caf

• Liker 1
Skrevet

90 grader er en veldig effektiv måte å ødelegge stoffet på så det hare blir pappaktig. Sokker holder mye lengre ved 40 grader, t-shirts og underbukser også. Jeg vasker ved 40 for det meste og 60 én runde om klær lukter/ ikke blir rene. Bakteriene er for det meste ufarlige og borte selv ved 40 grader som det står i artikkelen, og en ting er i alle fall sikkert. All nyere forskning forteller at våre liv med manglende bakterier blandt annet fører til epidemien av allergier som vi har i dag, spresielt i vesten. 

Anonymkode: d7ea1...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...