Gå til innhold

Blodtyping og uvitenhet på vet.h.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min amstaff ble født og registrert før regelen om dna test kom.

Nå har vi som har hunder fra dette valpekullet gått sammen for å få testet de opp imot foreldrene.

Noen har allerede gjort det, hos hver sine veterinærer og idag hadde altså jeg bestilt time hos veterinærhøyskolen for å få gjort det samme.

Men, når jeg kom dit ble jeg sendt hjem uten en gang å få snakke med dyrlegen, hun i skranken påsto hardnakket at jeg måtte dra å få testet min på samme sted som foreldrene. Noe som kan bli vanskelig ettersom den ene er testet i Stavanger og den andre i Flekkefjord.

Men likefullt måtte jeg dra hjem med uforettet sak.

Noe som er litt kinkig ettersom jeg har en tidsfrist på å få gjort dette.

Når jeg kom hjem ringte jeg til NKK og blodtypelabben og fikk bekreftet at dette bare var vås, og at hundene godt kunne testes på forskjellige steder.

Jeg ringte tilbake og de måtte innse at de hadde tatt feil.

Er det ikke ganske utrolig at de ikke klarer å sjekke opp dette ordentlig før de sender hjem folk som har bestilt time?

Nå kommer det jo til å være mange amstaffeiere som vil teste hundene sine, og det sa hun også på veterinærhøyskolen, hvorpå hun oppgitt sa at: Vi vet ikke hva vi skal si til dem vi altså.

Burde de ikke vite sånt?

Ble bare litt frustrert, har gnagsår i øret etter de tusen telefonene jeg har måttet tatt pågrunn av dette idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...