AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Del Skrevet 29. desember 2016 Hei! Jeg fikk påvist PCO for snart et halvt år siden. Vi har prøvd å få barn i over 2 år, og kjenner jeg begynner å bli veldig frustrert. Jeg har mistet veldig håpet om å bli gravid, selv om gynekologen sier at tiden begynner å komme.. Jeg er sparsom på eggene mine og kan ha en syklus på alt fra 30 til 60 dager. Jeg blir behandlet med metformin og hadde de første 3 mnd god effekt. Der syklusen gikk ned til 30 dager. Men etter besøket hos GU så var det veldig usikkert når jeg sist fikk eggløsning. Trodde jeg hadde hatt det uken før jeg var hos GU, og han kunne ikke se noe på ultralyd. De tok blodprøve for å sjekke dette, men har ikke fått ringt de siden det har vært jul og alt det der. Gikk i god tro om at jeg hadde eggløsing da, og begynte å spotte ca 3 uker etter "eggløsningen", men så ga det seg etter 3 dager. Så et par dager etter fikk jeg den virkelige eggløsningen (håper jeg!). Hadde selvfølgelig samleie med en gang da.. Men nå er jeg i tvil om vi klarte det. Tok en test i dag og den var negativ. Har jeg kanskje tatt den for tidlig? Er snart 2 uker siden jeg hadde eggløsning og syklusen min har vart i 59 dager i dag.. Skjønner at ingen kan fortelle meg om hva som skjer med meg, men vil gjerne høre en fin historie om noen som har vært i ca samme situasjon og blitt gravid Er jo lov å håpe litt selv om alt egentlig ser ut som en tapt sak.. Anonymkode: 085b0...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Del Skrevet 29. desember 2016 Jeg har samme diagnose som deg og fikk det til på egenhånd etter 8 mnd. Hadde sykluser opp til 80 dager. Syns det er rart du kun har fått metoformin? Mange lykkes med pergo. Ville spurt om dette. Anonymkode: 90c5a...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Del Skrevet 29. desember 2016 Jeg har også samme diagnose med sykluser på alt fra 30 til 100 dager. Vi laget førstemann på ett år uten noen form for hjelp (på den tiden visste jeg ikke om diagnosen). Da vi prøvde på nr 2 ble jeg utredet og fikk diagnosen. Prøvde pergo, men ble ikke gravid på det. Ble henvist til sykehuset og rakk én time der før vi ble gravide på egenhånd. Nr 3 satt ufattelig nok på aller første forsøk. Så, ja, det er håp om at du klarer det. To ting jeg mener hjalp for meg: det ene er å følge med på eggløsningssymptomene mine. Med såpass uregelmessige sykluser er det veldig vanskelig å treffe eggløsning og slitsom med mye pliktsex. Jeg lærte etterhvert å kjenne igjen eggløsningstegn slik at vi kunne time sex til disse periodene. Det andre er PreSeed glidemiddel. Jeg leste et sted at man med PCOS har dårligere eggløsningsslim enn friske mennesker og at dette kan hjelpe sæden opp dit den skal. Om det virkelig var dette som hjalp skal jeg ikke si sikkert, men vi hadde prøvd på nr 2 i over ett år uten hell da jeg fant ut om dette glidemiddelet. På andre pp med PreSeed ble jeg gravid. Med nr 3 brukte vi PreSeed med en gang og ble gravide på første forsøk. Verdt et forsøk i allefall? Masse lykke til. Anonymkode: f7c27...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Del Skrevet 29. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme diagnose som deg og fikk det til på egenhånd etter 8 mnd. Hadde sykluser opp til 80 dager. Syns det er rart du kun har fått metoformin? Mange lykkes med pergo. Ville spurt om dette. Anonymkode: 90c5a...f43 Har lest mye opp og ned på nett nå. Ser at mange lykkes til slutt Bare litt frustrerende når ingenting skjer på evigheter. Ikke kan man prøve i all evighet eller siden man aldri har eggløsning :/ Men det var fint å høre at dere fikk til! Ja jeg har bare fått det i første tiden. Han sa til meg av hvis jeg ikke blir gravid etter 3-4 mnd måtte jeg ta kontakt så skulle vi sette i gang andre ting. Jeg fikk øke til 3 tab, 500 mg etter besøket hos han. Tror det er derfor jeg har fått eggløsning plutselig. Anonymkode: 085b0...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Del Skrevet 29. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også samme diagnose med sykluser på alt fra 30 til 100 dager. Vi laget førstemann på ett år uten noen form for hjelp (på den tiden visste jeg ikke om diagnosen). Da vi prøvde på nr 2 ble jeg utredet og fikk diagnosen. Prøvde pergo, men ble ikke gravid på det. Ble henvist til sykehuset og rakk én time der før vi ble gravide på egenhånd. Nr 3 satt ufattelig nok på aller første forsøk. Så, ja, det er håp om at du klarer det. To ting jeg mener hjalp for meg: det ene er å følge med på eggløsningssymptomene mine. Med såpass uregelmessige sykluser er det veldig vanskelig å treffe eggløsning og slitsom med mye pliktsex. Jeg lærte etterhvert å kjenne igjen eggløsningstegn slik at vi kunne time sex til disse periodene. Det andre er PreSeed glidemiddel. Jeg leste et sted at man med PCOS har dårligere eggløsningsslim enn friske mennesker og at dette kan hjelpe sæden opp dit den skal. Om det virkelig var dette som hjalp skal jeg ikke si sikkert, men vi hadde prøvd på nr 2 i over ett år uten hell da jeg fant ut om dette glidemiddelet. På andre pp med PreSeed ble jeg gravid. Med nr 3 brukte vi PreSeed med en gang og ble gravide på første forsøk. Verdt et forsøk i allefall? Masse lykke til. Anonymkode: f7c27...587 Så fint dere har klart det godt på egenhånd :D Mener jeg kjenner kroppen min godt, bortsett fra når den tuller med disse lange syklusene! De første periodene med metformin fikk jeg kraftige eggløsninger, men vi fikk ikke til da. Bare nov-des mnd som har tuller sånn.. Har ikke så lyst å håpe nå, men har vært vanvittig dårlig etter jeg var ute 2.juledag. Er enda dårlig i dag med kvalme, sur oppstøt, trøtthet, murring osv. Jeg tipper mensen er på vei og kanskje jeg bare har blitt smittet med noe rusk.. Tiden får vise! Det har jeg aldri hørt om! Hørtes litt spennende ut Tusen takk! Anonymkode: 085b0...c98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #6 Del Skrevet 31. desember 2016 En annen ting, er det sjekket opp at alt er bra med svømmerne til mannen? Anonymkode: 90c5a...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #7 Del Skrevet 31. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En annen ting, er det sjekket opp at alt er bra med svømmerne til mannen? Anonymkode: 90c5a...f43 Det er det ikke, men regner med de funker da han har barn fra før. Har også et barn fra før. Men begynner å bli en stund siden nå Vi klarte å bli gravid for ca 2 år siden, men da mistet jeg. Anonymkode: 085b0...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #8 Del Skrevet 31. desember 2016 Hei ts! Jeg har også det samme og føler med deg. Gikk på noen pergokurer men var fortsatt veldig sparsom med eggene. Etter 10år har vi endelig lykkes. Har en 11.3 uker gammel spire i magen. Jeg reagerte forresten veldig bra på Vitex. Fikk kortere og regelmessig syklus da jeg gikk på den. I tillegg spiste jeg mye progesteronrikt mat på min siste prøvetid før det klaffet. Har også en venninne som gikk på samme kur som meg etter noen år som prøvere og det klaffet for henne også. Anonymkode: d8df3...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Del Skrevet 1. januar 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei ts! Jeg har også det samme og føler med deg. Gikk på noen pergokurer men var fortsatt veldig sparsom med eggene. Etter 10år har vi endelig lykkes. Har en 11.3 uker gammel spire i magen. Jeg reagerte forresten veldig bra på Vitex. Fikk kortere og regelmessig syklus da jeg gikk på den. I tillegg spiste jeg mye progesteronrikt mat på min siste prøvetid før det klaffet. Har også en venninne som gikk på samme kur som meg etter noen år som prøvere og det klaffet for henne også. Anonymkode: d8df3...cd5 Åj! Føler meg teit som klager, men gratulere så mye! Aldri hørt om det. Må nesten se hva gynekologen mener jeg nå prøve. Skal iallefall begynne å slanke meg nå. Er ikke spesielt overvekt, men kunne gått ned litt Anonymkode: 085b0...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #10 Del Skrevet 1. januar 2017 I dag når jeg våknet hadde jeg fått mensen 😭 Jeg hadde visst hoppet over en hel mnd! Etter at jeg har begynt på metformin så har jeg fått mensen hver 1 i mnd. Da hadde jeg rett at jeg hadde EL for 14 dager siden. Dumt at vi ikke fikk det til da Selv om vi var super aktiv da.. Jeg tror jeg skal gå inn i dette året og prøve å "glemme" at jeg ønsker meg baby. Slappe litt mer av og ha det gøy Anonymkode: 085b0...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå