Gå til innhold

Hjelp!! Ferie til Florida - men hvor??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har brukt lang tid på å google opp ferietips til Florida for barnefamilie. Vi har ca 3 uker til disposisjon. Tenkte ca 9-10 dager i Orlando. Men hva med resten av ferien? Har du noen gode anbefalinger for en familie med 3 ungdommer?

Og hvor bør man lete etter bosted? Vi ønsker ikke privat leie, hva med å booke via ving feks? Man drukner jo i muligheter, tilbud og tips - jeg klarer ikke helt å forstå konseptet usa ferie... Så vil gjerne ha konkrete erfaringer fra noen her på KG som nylig har reist selv (helst med barn)

Anonymkode: 43b42...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.12.2016 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Har brukt lang tid på å google opp ferietips til Florida for barnefamilie. Vi har ca 3 uker til disposisjon. Tenkte ca 9-10 dager i Orlando. Men hva med resten av ferien? Har du noen gode anbefalinger for en familie med 3 ungdommer?

Og hvor bør man lete etter bosted? Vi ønsker ikke privat leie, hva med å booke via ving feks? Man drukner jo i muligheter, tilbud og tips - jeg klarer ikke helt å forstå konseptet usa ferie... Så vil gjerne ha konkrete erfaringer fra noen her på KG som nylig har reist selv (helst med barn)

Anonymkode: 43b42...867

Når dere er i Orlando ville jeg anbefalt en tur til Space coast og Kennedy Spacecenter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oralndo, Fort Lauderdale, Naples, key west!

Key west er absolutt min favoritt, men hoteller blir fort booket!

Vi har leid mye hus både i Orlando og Naples, ellers hotell i Fort Lauderdale. Hus anbefales ! Digg med egen grill og eget svømmebasseng! :)

Anbefaler ikke, Port Charlotte, med mindre du vil ha hvilepuls på -300 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner Florida nesten like godt som min egen bukselomme nå, og det kommer helt an på hva dere er ute etter.

1. Orlando er dritkjedelig når dere er ferdig med fornøyelsesparker og kjøpesentrene. Legg opp en god plan, det er ikke såå morsomt å plaske rundt i bassenget på hotellet i flere dager.

2. Key West er morsomt å se, men det er en skikkelig turistfelle og strendene er grusomme.

3. Airboating i Everglades anbefales.

4. Miami er nok den gøyeste byen for tenåringer, men Vest-Florida har de fineste strendene (spesielt i områdene mellom Fort Myers/Cape Coral og Sarasota).

Jeg personlig hadde bodd privat og reist rundt til ulike steder - det er både billigere, mer fleksibelt og gøyere - men dersom dere absolutt vil kjøre pakkeløsning via reiseselskap ville jeg gått for Orlando og Miami, gjerne med et cruise i tillegg.

Anonymkode: 53087...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Destin eller Pensacola?

Dere kan få leid hus rett på stranda, det er flust med ting å gjøre der og dere kan også legge opp til dagsturer til nærliggende steder. Tenåringene kan lære seg å surfe: http://waterboyz.com/

Jeg har bare leid hus privat (gjennom vrbo) så vet ikke hvordan det er å få tak i hus gjennom reiseselskap eller hvordan prisene er der sammenliknet.

Anonymkode: c9154...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagt opp til å reise litt rundt i Florida. Dere kommer sikkert med fly til Miami eller Fort Lauderdale så begynn med noen dager der. Lei så en bil og reis oppover kysten til Orlando. I Orlando dreier det meste seg jo om parkene så man kan fint bruke en uke her men med 3 ungdommer går pengene fort også. Bare billetter for 3 dager Disney til 5 personer starter vel på rundt 13000 NOK.

Så hadde jeg reist videre til vestkysten som har de beste strendene og lagt inn en uke med bare sol / bading. Noen av de mest kjente strendene der er Clearwater Beach og St. Pete Beach. Midt imellom ligger et område som heter Treasure Island som jeg har sansen for. Der finnes det en del leilighets hotell i området som feks dette: http://www.providentresorts.com/sunset-vistas-beachfront-suites/?utm_source=local&utm_campaign=gmb&utm_medium=organic

Kjør så nedover kysten og ut til Key West før dere avslutter det hele i Miami igjen. Du kan finne et forslag til rute for en roadtrip i Florida her.

Når det gjelder overnatting hadde jeg satset på leilighets hoteller. Da har man bedre plass enn på et hotell og muligheten til feks lage litt frokost selv eller ta en kveld og bestille take away pizza til rommet. Restaurantpriser i USA har blitt høye på grunn av den dårlige dollarkursen og er nå nesten på norske nivåer. Finnes mange slike leilighets hotell i Orlando som feks dette: http://www.lbvorlandoresort.com/

Når det gjelder leiebil hadde jeg satset på en skikkelig stor SUV som feks en Chevrolet Tahoe eller tilsvarende for at 3 ungdommer skal sitte komfortabelt i baksetet og bagasjen få plass. Du kan lese en del tips om leiebil i USA her.

Personlig hadde jeg ordnet alt på egenhånd men vil du at noen skreddersyr en tur for deg så finnes det reisebyrå som har spesialisert seg på USA. USA spesialisten og USA Adventures (dansk) er seriøse alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...