Gå til innhold

"re union" er det vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En jeg kjenner, ble for ein stund siden kontaktet av noen som hun gikk i samme klasse på ungdomsskolen sammen med. Det er vel cirka 10 år siden, hun ble uteksaminert  fra den ungdomsskolen. Så det var visst noen som hadde planlagt en eller annen sammenkomst for å feire "10-års jubileum"

Er slike feiringer, noe som blir mer og mer utbredt i Norge? Jeg har aldri hørt om noen jeg kjenner, som faktisk har ønsket å feire noe slikt. Men det finnes vel en del utenlandske (spesielt amerikanske) filmer, hvor det er ganske vanlig med slike "reunions" og dette er tydeligvis noe som skal feires. :klo:

Er det noen her på forumet, som har vært borti noen slike sammenkomster ?

Anonymkode: 6bcb7...5a9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig ja, har hatt 10års reunion med min tidligere ung.klasse

Anonymkode: e194c...a18

• Liker 3
Skrevet

Det er da veldig vanlig her til lands også. Og har vært det i mange år.

Anonymkode: fe099...cec

• Liker 7
Skrevet

Jeg er 40 og har vært på reunion for flere klassetrinn. Første når det var 10 år siden ungdomsskolen. Dette kan da umulig være et nytt fenomen da jeg er gammel, og kommer fra et relativt lite tettsted. :)

Skrevet

Veldig vanlig her, både jeg og mine eldre søskens årskull fra ungdomsskolen har hatt gjenforeningsfester hvert femte år. Deltagelsen avtar etterhvert da, så blir som regel bare 3-4 fester før det dør ut.

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde reuinon 10 år etter 10. klasse. Visstnok svært få som dukket opp... Jeg var ikke tilstede heller. Mislykkede greier, fikk jeg høre.

Men det er visstnok veldig vanlig. 

Anonymkode: a00f9...ce9

Skrevet

Tror det er vanlig. Og jeg ble utrolig nok invitert - selv om innbydelsen var poststemplet mandagen etter festen...

Skrevet (endret)
2 minutter siden, elisa87 skrev:

Veldig vanlig her, både jeg og mine eldre søskens årskull fra ungdomsskolen har hatt gjenforeningsfester hvert femte år. Deltagelsen avtar etterhvert da, så blir som regel bare 3-4 fester før det dør ut.

Nemlig. Du skriver det jeg tenker. På norsk sier vi ikke "reunion", men "gjenforening". Det er vanlig der jeg kommer fra.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Vi hadde det ti år etter vi gikk ut av ungdomsskolen, seks år siden nå. De aller fleste kom :)

Min søster er født i 1994, og de hadde femårs'reunion' i fjor.

Men da tenker vi ikke 'reunion' som i store ekstravagante fester, bare en sammenkomst, middag og mimring, så gå ut et sted. Dette gjøres gjerne en tid på året da flest mulig allerede er i området, som sommer, jul eller påske.

• Liker 1
Skrevet

vi hadde 10 år etter barneskolen, og 10 år etter ungdomskolen.
Det er ikke uvanlig med reunions, men det er heller ikke uvanlig at det ikke er...
Det må finnes noen fra klassen/kullet som gidder ta på seg ansvaret for dette.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, SweetM skrev:

Tror det er vanlig. Og jeg ble utrolig nok invitert - selv om innbydelsen var poststemplet mandagen etter festen...

Dette var trist å lese! Utrolig dårlig gjort av dem!

Anonymkode: 94193...66f

Skrevet

Absolutt ikke noe nytt. Moren min hadde både ti- og tjueårsjubileum med ungdomsskoleklassen sin. Og det begynner vel å bli noen år siden. :P 

Jeg tror de aller fleste jeg kjenner har blitt invitert på diverse gjenforeninger - og prøvd å komme på gode unnskyldninger til å sno seg unna.

Skrevet

Gjenforening med russen var rått og fantastisk gøy! Anbefales :nordvesta:

Skrevet

Det er helt vanlig. Bestemor snakker om sine jubileumsfester og det er mange år siden 10-år festen hennes for å si det slik.

Anonymkode: d1df2...d4a

• Liker 2
Skrevet

Konfirmanttreff!

Det slo meg plutselig mens jeg sto å bakte her - jeg har flere ganger tenkt på dette med slike treff, og jeg leser hvert år om konfirmanttreffene heromkring. Det virker som at tidligere var det de du ble konfirmert sammen med, de som hørte til samme sokn, som "hørte sammen", mens man nå ikke bryr seg noe videre om konfirmasjonen, mens de man har gått i klasse med har en viktigere plass.

Min far ble bedt på det som må ha vært 40-års konfirmanttreff for ikke mange år siden, kanskje det er spesielt her på Vestlandet, for jeg mener min mor (fra Nord-Norge) blir bedt på klassetreff.

Er slike konfirmanttreff vanlig hos deg, TS?

Skrevet

Jeg husker det var snakk om noe sånt da vi slutta på ungdomsskolen, men det ble aldri noe av. Var noen som måtte få en toppstilling i en bedrift først, for å kunne skryte av det senere, mistenker jeg. Fikk det vel ikke til da :sjokkbla:

• Liker 1
Skrevet

Var på ungdomsskole-reunion ifjor (10-års), stor ståhei med booket sal på hotell, middag og alt mulig! Hele trinnet var invitert, bra oppmøte. Det er gøy å mimre og prate, men det er litt "show off"-følelse også, alle skal vite hva alle har blitt/studerer osv. Kanskje vi er mer modne ved 20-årsreunion :) 

Skrevet

Er ikke ti år altfor kort tid? Har mobberne rukket å bli voksne på så kort tid? Jeg har bare hørt om gjenforeningsfest etter femti år. Da er det jo moro å se om man kjenner hverandre igjen, se bilder av barn og barnebarn og mimre om gamle dager. 

Anonymkode: 2a088...085

• Liker 2
Skrevet

Har vært på flere. For videregående og høyskolen. Kjempegøy, akkurat som om vi var 10-20 år yngre de kveldene :-D

Anonymkode: f1a92...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på 20 års reunion etter videregående og 40 års etter ungdomsskolen.  Begge festene var veldig morsomme! Gøy å se igjen folk etter så lang tid.  Og gøy å mimre! 

Anonymkode: 6c380...7fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...