Gå til innhold

Redd...

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei jeg er 15 år og går på p-pille. mamman min har finni ut det men jeg nekter. for vi har ikke et så nert forhold at jeg vil snakke med henne om sånnt.( jeg fikk pillene av en veninde som er gammel nok til og få dem fordi jeg er så redd for at jeg skall bli gravid selvom kjæresten min bruker kondom i tilegg.) nå trur mamman min om at hun skal ta meg meg til legen, så kan legen ta tester på meg som viser at jeg bruker p-pille. jeg er livredd for det for kjæresten min er 19 år og mamma vil anmelde han fordi jeg er under 16 år. mamma liker han ikke. er dette bare trusler fra mamma sin side, eller kan leger påvise p-pille bruk? Kan legen ta test og se om noen går på pille eller ikke? vær så snill å svar meg! :cry: :oops: :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mammaen din kommer med tomme trusler der.. Det er mye bedre for legen at du går på p-piller og IKKE blir gravid! Enn at han må ta abort på en så ung jente som deg! Jeg begynte selv på p-piller da jeg var 15, og jeg var veldig bekymra for at legen skulle si det til foreldrene mine..Det var da jeg fikk beskjeden over.

Jeg skjønner godt at moren din ikke ønsker at du som femten åring har et aktivt sex-liv,men noen ganger er det sånn det blir...

Skrevet

Først av alt du er faktisk under den seksuelle lavalder og hun kan anmelde ham... men jeg tviler sterkt på at hun virkelig ønsker det.

Ettersom du fortsatt er mindreårig så kan hun også ta deg til lege og forlange en blodprøve, som helt klart kan påvise om du har østrogener og progesteroner i blodet ditt (innhold i p-piller).

Jeg syns ikke det ville være noen god løsning å tvinge fram en tilståelse fra deg, men jeg syns heller ikke det er noen god ide å ta piller du får fra ei venninne - det er heller ikke særlig modent eller klokt å lyve til moren din. Ettersom du mener du er gammel nok til å ha sex er du ikke gammel nok til å stå for det også?

Samme hva du beslutter ville det være klokt av deg å gå til lege for å bli undersøkt før du får respet på piller tilpasset deg og dine behov.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar! Zuzy, poenget er at jeg og mamma ikke har et så nert forhold at jeg vil hun skall vite at jeg har sex. det er en del av livet mitt jeg over hodet ikke vil at hu skal ta del i. det er kansje et dumt spørsmål men hvor lang tid tar det før øtrogen og progrsterom går ut av kroppen min hvis jeg slutter på pille? vet du det, zuzy, siden du viste av det synes på blodprøve? vær så snill å svar!

Gjest Anonymous
Skrevet

Østrogen og progesteron er naturlige hormoner i kroppen, som varierer i mengde alt etter hvor i menstruasjonssyklus en er...

Men jeg tviler på at en lege vil ta blodprøve av deg på det grunnlaget (du har lov å nekte!), heller kanskje en samtale med deg og mammaen din - det kommer kanskje mer ut av det... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...