Gå til innhold

menneskerettigheter- blir noen brutt i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Finner ikke en jeg, noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Var det ikke noe med varetektsfengsling?

Skrevet

Også blir det vel brutt noen i forbindelse med asylsøkerne og "oppbevaringen" av dem?

Skrevet

Du finner ikke et eneste brudd på menneskerettigheter i Norge?

Dagens aftenposten har en artikel som viser brudd på menneskerettighet i Norge.

Noe som kan diskuteres er: praksis ved varetektsfengsling, ny lov som tillater bruk av tvang mot

psykisk utviklingshemmede, favoriserer kristendomskunnskap og minoriteters rettigheter gjennom det demokratiske flertall.

Vil bare føye til denne og denne. Håper det hjelper deg.

Gjest Valhalla
Skrevet

Men menneskerettighetene bør ikke taes som absolutt, hindrer mange nødvendige tiltak på den måten.

Gjest CorneliaOslo
Skrevet

Som hva da? Ikke at jeg er uenig, men er bare nysgjerrig?

Skrevet

og hvilke 'nødvendige tiltak' er det menneskerettighetene hindrer?

Gjest Valhalla
Skrevet

Asylinnvandring. Danmark blir f.eks. kritisert for sin nye harde linje når dette er helt nødvendig for å møte problemene som multikulturalistene har satt i gang. Da utnytter andre land menneskerettighetene for å prøve å tvinge Danmark til å skifte om.

For en annen type kritikk som går på at menneskerettighetene er eurosentrisk gå hit.

http://www.law.harvard.edu/students/orgs/h...tes-Human.shtml

Skrevet

Norge er dømt for brudd på ytringsfriheten ved flere anledninger i EMD. Har fått kritikk for inhuman behandling pga for lang tid i varetekt og for mye bruk av glattcelle. Kritikk av FN-kommisjonen mht religionsfrihet pga KRL.

Sjekk forøvrig Amnestys sider.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor det? Du er uviktig for meg, jeg diskuterer med den andre hyggelige damen.

Skrevet

du klarer ikke, med andre ord.

du vet ikke hva du snakker om, som vanlig. det som er komisk er hvordan du bare insisterer på å drite deg ut igjen og igjen og igjen.

Skrevet

Ivanka? Svarer ikke Valhalla deg på hva han siktet til her:

Asylinnvandring. Danmark blir f.eks. kritisert for sin nye harde linje når dette er helt nødvendig for å møte problemene som multikulturalistene har satt i gang. Da utnytter andre land menneskerettighetene for å prøve å tvinge Danmark til å skifte om.

Men godt mulig det er noe internt mellom dere :wink:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Men menneskerettighetene bør ikke taes som absolutt' date=' hindrer mange nødvendige tiltak på den måten.[/quote']

Jeg syntes dette var et interesant utsagn. Men Valhalla vil ikke snakke om det? Nei, nei. Er det noen andre som vil diskutere utsagnet hans da?

Skrevet

hunky: re: 'mange nødvendige tiltak', synes du virkelig det er noe svar på hva han mener med den formuleringen?

Skrevet
hunky: re: 'mange nødvendige tiltak'' date=' synes du virkelig det er noe svar på hva han mener med den formuleringen?[/quote']

Nei, for meg er det ikke tilfredsstillene. Men ser ikke ut til at han kommer med noe mer, så det var tydeligvis det han mente.

Gjest Anonymous
Skrevet

tusen takk for alle svar, jeg har fått skrevet litt jeg nå :-)

Gjest Valhalla
Skrevet

Vel det er mange nødvendige tiltak som er satt i gang i Danmark da, hvis vi skal gå på hvordan setningen var satt opp. Er glattcelle et nødvendig tiltak for folk som forstyrrer ro og orden. Er det en tragedie at man har religionsundervisning med fokus på kristendommen noen få timer i et kristen land når man i andre land har rene koranskoler? Er det riktig å sette "universale" ideer over norske lover?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...