Gå til innhold

Dagpenger når man har sparepenger fra før av...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man miste retten til dagpenger , eller få redusert beløpet,  dersom man har "penger på bok"?

Jeg har ca.70 000kr.på min sparekonto, og vikariatet mitt går snart ut. Søker jobber kontinuerlig men har ikke fått napp enda. Vil NAV kunne kreve at jeg bruker opp sparepengene før jeg søker om dagpenger?

Anonymkode: 60dc8...7fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI

Anonymkode: b89ad...840

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder dagpenger tar de ikke hensyn til om du har penger på konto fra før. Hvor mye du får i dagpenger beregnes ut fra lønna du har hatt før du ble arbeidsledig og ingenting annet.

Anonymkode: b7d8b...9ce

Skrevet

Det er jo en av grunnene til at man sparer. I tilfelle man er uten jobb en periode. Hallo..

Anonymkode: 14de2...fa2

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man miste retten til dagpenger , eller få redusert beløpet,  dersom man har "penger på bok"?

Jeg har ca.70 000kr.på min sparekonto, og vikariatet mitt går snart ut. Søker jobber kontinuerlig men har ikke fått napp enda. Vil NAV kunne kreve at jeg bruker opp sparepengene før jeg søker om dagpenger?

Du kan ha ti millioner i banken, når du har opptjent arbeidslegidgetsrettigheter, så har du de rettighetene uansett hva og hvor lite eller mye du har i banken. 

Anonymkode: a8501...cc8

• Liker 4
Skrevet

Det er sosialstønad som sjekker saldo på kontoen din, ikke dagpenger. Dagpenger er en rettighet du har opparbeidet degnår du ha tjent over 1,5G. :) 

Anonymkode: 87584...1ef

Skrevet

Det er kun sosialstønad som er avhengig av hva du har på bok. Dagpenger og de fleste andre trygdeytelser blir kun basert på inntektsgrunnlaget du hadde før du ble arbeidsledig.-

• Liker 3
Skrevet
På Thursday, December 29, 2016 den 11.06, AnonymBruker skrev:

Når skal folk lese seg opp, sette seg inn i ting? Hvordan klarer dere å håndtere lønn?

Anonymkode: b593e...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...