Gå til innhold

Hvordan få barn til å bli trygg i egen seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 7 mnd sover dårlig i sengen sin, etter at vi to ut babynesten. Virker som om all denne nye plassen i sengen, gjør henne utrygg. To netter på rad nå, har vi måttet legge henne i vogna si for at hun skal kunne sove. Der er hun pakket for godt inn til at hun klarer å rulle rundt og der sover hun som en stein. 

I senga våkner hun rundt 4-5 ganger om natten og hyler. Det eneste som døyver noe er pupp.

Anonymkode: 8a263...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere legge noe under lakenet for å gjenskape følelsen av nestet? Tett sammenrullede håndklær eller noe? 

Anonymkode: 596f0...702

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere legge noe under lakenet for å gjenskape følelsen av nestet? Tett sammenrullede håndklær eller noe? 

Vet ikke helt, det må være noe som hun ikke klarer å røske løst. Hun er så aktiv og sterk i klypa at det er liksom ikke så mye hun ikke klarer å ta vekk. Og problemet med babynesten nå, var at hun rullet rundt på magen og slet med å rulle tilbake i den.

Skrevet

Kan hun ikke bare sove i vogna en liten periode da? :) eller at dere har/kjøper en vugge e.l. Som er litt trangere enn en seng? 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt, det må være noe som hun ikke klarer å røske løst. Hun er så aktiv og sterk i klypa at det er liksom ikke så mye hun ikke klarer å ta vekk. Og problemet med babynesten nå, var at hun rullet rundt på magen og slet med å rulle tilbake i den.

Det skal da godt gjøres at hun greier å ta bort noe som ligger under lakenet? 

Kanskje hun vil like å sove i pose? Det føles litt tettere og mer beskyttet enn dyne?

Skrevet

Sengekant?  Sånn som står av seg selv og er fast. 

Bamse? Koseklut?  Sengeslange? 

Anonymkode: 1cb6d...5a6

Skrevet

Vår brukte sovepose, sov mye bedre da :)

Anonymkode: 727db...a31

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår brukte sovepose, sov mye bedre da :)

Anonymkode: 727db...a31

Det skal hun få! Men tror jeg fant ut hva hun ønkset, nå. Det var bare sang og kos :( Vi har blitt fortalt at man ikke skulle prate med baby om natten, for å signalisere at nå er det natta. Så jeg har bare gått inn med flasken og forsøkt å bære henne x10 ganger i løpet av kvelden, i stillhet, til ingen nytte. Kjempe gråt når jeg la henne ned, hver gang. Forsøkt å pjuske henne litt på kinnet, men nei.

Sang til henne for 2-3 mnd siden, da hjalp det overhodet ikke. Men hun er vel mer med nå. Nå var det sang, koseprating og stryking over kinnet som gjaldt. Føler meg som en idiot.

Mor har bare lagt henne med puppen hver kveld og blitt lagt ved brystet når hun våknet, så hun er ikke vandt til annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...