AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er ikke noe glad i raketter og skulle ønske hele driten bare ble kuttet ut. Men greit at folk fyrer opp kl 00 på nyttårsaften, men hva i alle dager er vitsen med å fyre opp før? Hunden min er livredd raketter. I dag tidlig var det noen idioter som ikke klarte å vente og bare måtte fyre opp noen rett nede i gata Blir sikkert flere oppskytinger kanskje i kveld og imorgen. Utrolig irriterende og på nyttårsaften må jeg dope ned hunden. Skulle ønske folk kunne vente, men det er visst veldig vanskelig for noen. Jaja. Anonymkode: fd38b...7f4 13
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Fryktelig unødvendig! Synes egentlig det ødelegger litt av feiringa, når andre bare mååå begynne dager og timer før. Har selv unger, og jeg kommer ikke til å ordne oppskyting før 12, selv om mange gjør det for at de skal få se. Da får de heller vente til de blir større. Anonymkode: e310f...84e 10
Gjest Jacklost Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Enig, hater raketter og det lager bare bråk
Gjest canacas Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Livredd raketter. En av flere grunner til at nyttårsaften er en rolig innekveld for meg. Skulle gjerne sett politiet håndheve forbudet bedre enn de gjør.
_popcorn_ Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 tirsdag begynte jeg høre rakettsmell, så nå er kattene innekatter i alle fall en uke. Om du vet hvem som skyter opp, så anmeld dem.. Det er IKKE lov å skyte opp raketter nå, og folk gidder ikke akseptere det fordi det uansett ikke får konsekvenser... Noen anmeldelser derimot, vil kunne få stoppet all ulovlig oppskytning. 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fryktelig unødvendig! Synes egentlig det ødelegger litt av feiringa, når andre bare mååå begynne dager og timer før. Har selv unger, og jeg kommer ikke til å ordne oppskyting før 12, selv om mange gjør det for at de skal få se. Da får de heller vente til de blir større. Anonymkode: e310f...84e Det er lov å sende opp fyrverkeri mellom 18 og 02 på nyttårsaften. De som bare mååå sende opp tiner før gjør altså ikke nødvendigvis noe ulovlig. Her i området bruker det å være en runde med barna i nabolaget i sjutida. Jeg ser faktisk ikke noe galt i det så lenge reglene er som de er. Anonymkode: 99308...503 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Det er ofte ungdommer som ikke er gamle nok som har fått tak i fyrverkeri og fyrer opp dager før. Anonymkode: 1e087...369
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 Hvis du heller doper ned deg selv, så blir ikke dyrene så engstelige, for de ser hvordan du reagerer og hvis du er opp-stressa, så blir de det også. Anonymkode: 8c9c3...02a 4
Gjest Jacklost Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ofte ungdommer som ikke er gamle nok som har fått tak i fyrverkeri og fyrer opp dager før. Anonymkode: 1e087...369 For noen drittunger
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 Skjønner ikke hvorfor det er lovlig jeg da. Hvert år er det flere som skader seg. Helt utrolig hvor mange som sender opp raketter når de er fulle! Hater raketter og det er bare bråk. Skal holde katten min inne, så den ikke dør der ute av hjerteinfarkt. Jeg skulle ønske man kunne ha felles oppskyting i byen kl 24. Det hadde vært mye bedre da vi slipper oppfyring dager før nyttårsaften Anonymkode: 9cd7e...c39 11
Mari Y Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe glad i raketter og skulle ønske hele driten bare ble kuttet ut. Men greit at folk fyrer opp kl 00 på nyttårsaften, men hva i alle dager er vitsen med å fyre opp før? Hunden min er livredd raketter. I dag tidlig var det noen idioter som ikke klarte å vente og bare måtte fyre opp noen rett nede i gata Blir sikkert flere oppskytinger kanskje i kveld og imorgen. Utrolig irriterende og på nyttårsaften må jeg dope ned hunden. Skulle ønske folk kunne vente, men det er visst veldig vanskelig for noen. Jaja. Anonymkode: fd38b...7f4 De gjør det ofte fordi de har barn som skal legge seg tidlig. Jeg vet at familien min pleier å gi bikkja beroligende, og ikke stryker eller klapper den. For den kan missoppfatte signalene om at da er han 'flink' til å være redd. Det verste er at folk er fulle på nyttårsaften. Så innenfor en viss sone i Oslo har det vært forbud mot oppskyting på nyttårsaften. Egentlig veldig logisk. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #12 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å sende opp fyrverkeri mellom 18 og 02 på nyttårsaften. De som bare mååå sende opp tiner før gjør altså ikke nødvendigvis noe ulovlig. Her i området bruker det å være en runde med barna i nabolaget i sjutida. Jeg ser faktisk ikke noe galt i det så lenge reglene er som de er. Anonymkode: 99308...503 Selv om det er lov, synes jeg det er unødvendig. Det er ved midnatt det er årsskifte, og det er da fyrverkeriet skal brukes, mener jeg. Anonymkode: e310f...84e 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe glad i raketter og skulle ønske hele driten bare ble kuttet ut. Men greit at folk fyrer opp kl 00 på nyttårsaften, men hva i alle dager er vitsen med å fyre opp før? Hunden min er livredd raketter. I dag tidlig var det noen idioter som ikke klarte å vente og bare måtte fyre opp noen rett nede i gata Blir sikkert flere oppskytinger kanskje i kveld og imorgen. Utrolig irriterende og på nyttårsaften må jeg dope ned hunden. Skulle ønske folk kunne vente, men det er visst veldig vanskelig for noen. Jaja. Anonymkode: fd38b...7f4 At det er gøy. Enkelt og greit. Jeg synes for ordens skyld ikke det er gøy, men svaret er vel så enkelt som det. Det er morsomt at det smeller og lager figurer og formasjoner på himmelen. Derfor gjør man det. Hvis man gir fullstendig faen i omgivelsene, slik en god del gjør, og synes fyrverkeri er morsommere enn fravær av fyrverkeri, da fyrer man av fyrverkeri. Jeg tror ærlig talt ikke forklaringen er særlig mer infløkt enn som så. Anonymkode: 406d3...7f0 1
Gjest Jacklost Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 Nyttårsraketter er bare sykt irritendes...
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 Nyttårs raketter, jeg hater nyttårs raketter de er så sykt plagsomme.
Gjest Jacklost Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 8 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Nyttårs raketter, jeg hater nyttårs raketter de er så sykt plagsomme. Jeg gruer meg /:
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Samme grunn som at mange hundeeiere ikke plukker opp dritten etter dem eller holder dem i bånd når de skal. Anonymkode: b5d6f...7c6 3
Gjest Jacklost Skrevet 29. desember 2016 #18 Skrevet 29. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme grunn som at mange hundeeiere ikke plukker opp dritten etter dem eller holder dem i bånd når de skal. Anonymkode: b5d6f...7c6 Fordi?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #19 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, Jacklost skrev: Fordi? De blåser i å ta hensyn til andre? Anonymkode: b5d6f...7c6 1
Gjest En dråpe i havet Skrevet 29. desember 2016 #20 Skrevet 29. desember 2016 Jeg elsker fyrverkeri, jeg får en slik varm følelse i meg når andre velger å sprenge pengene sine i lufta for alle andre sin glede .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå