Gå til innhold

Dette gjør fasting med kroppen din

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.kk.no/livsstil/dette-gjør-fasting-med-kroppen-din-26612

- Å faste i kortere perioder kan for noen gi økt velvære og en følelse av at kroppen renses, forteller Øien.

Har noen prøvd å faste og følt den økte velværen og følelsen av at kroppen renses? Noen som har hatt andre opplevelser?

Jeg har nå fastet i ca 2 dager, og føler lite forskjell egentlig, bortsett fra at jeg drikke absurde mengder vann. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble sulten, slapp, fikk vondt i hodet og var sur og grinete.

Anonymkode: 73800...a85

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sulten, slapp, fikk vondt i hodet og var sur og grinete.

Anonymkode: 73800...a85

Og du var ingen av disse før du prøvde? 

Hvordan gjennomførte du det? Har hørt at det er viktig å få i seg nok salt.

Skrevet

Jeg drev med periodisk fasting, altså spiste innenfor 6 timer hver dag. Føltes bra. Foretrekker egentlig å spise færre større måltider. Jeg prøvde ikke slanke meg eller noe, holdt stabil vekt

Anonymkode: f38a5...241

Skrevet

Jeg har drevet litt med faste etter tips fra lege som nevnte at det kunne hjelpe mot min autoimmune sykdom. Lengste perioden var på 5 dager, da helt uten mat, drakk bare vann. Du trenger ikke ekstra salt, kroppen regulerer fint væskebalanse og elektrolytter på egen hånd med mindre du skal faste i ukesvis. For meg hadde det ingenting med "å rense kroppen" (det klarer kroppen fint på egenhånd) eller slanking å gjøre. Gikk ned litt, men raskt opp etterpå. 

Fasteperiodene er intense opplevelser der man virkelig får testet viljestyrken. Jeg blir selvfølgelig sulten og slapp, men samtidig er alle sanser skjerpet og man føler seg veldig tilstede. Jeg liker å gå lange turer når jeg faster (i rolig tempo pga mangel på energi). Å være ute i naturen i den tilstanden føles ekstra intenst. Jeg har opplevd litt kvalme til tider, og litt uggenhet, men i liket med sulten er dette noe som kommer og går i bølger, du bare rir fint gjennom det. 

Vet ikke hvor mye det har hjulpet på leddgikten, men jeg alt i alt har faste vært veldig positivt for meg, sånn rent mentalt. Men dette er absolutt ikke for alle! Med mindre du er 100% motivert, og vet hva du går til, så kan opplevelsen føles mer negativ en positiv.

Anonymkode: b51fc...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...