ajarRun Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Jeg begynner å få mye bilder og slikt jeg må ha en sikkerhetskopi av. Gjerne et automatisk system som jobber i bakgrunnen. Må ha mye plass da jeg tar en del bilder.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Dropbox f.eks. ? 1 TB koster ikke mye i året Anonymkode: e1a56...a5e
ajarRun Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dropbox f.eks. ? 1 TB koster ikke mye i året Anonymkode: e1a56...a5e Men det er jo veldig lite lagringsplass da? Jottacloud har jo ubegrenset lagring, en terrabyte blir veldig lite, bare minnekortene mine blir vel på 200-300 GB.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 21 minutter siden, amativeReflection skrev: Men det er jo veldig lite lagringsplass da? Jottacloud har jo ubegrenset lagring, en terrabyte blir veldig lite, bare minnekortene mine blir vel på 200-300 GB. 1 TB er jo en del da. Jeg er ikke fotograf men mine bilder er ca 8 mb, det skulle vel bli plass til noe sånt som 125000 bilder. Men nå er du egentlig inne på det viktigste. Hvor mye plass trenger du, hvor mye er du villig til å betale, hvordan skal du laste opp bilder ? Jeg har dropbox fordi jeg har et NAS som støtter dropbox, så når jeg laster opp bildene på nas'et mitt så blir det automatisk lastet opp til dropbox også. Det finnes andre med samme løsning, men den gang jeg satt opp mitt så var det bare Dropbox som hadde en enkel løsning mot mitt NAS. Hvis du bare laster de inn på en pc så har de fleste et pc program som synker automatisk Anonymkode: e1a56...a5e
ajarRun Skrevet 29. desember 2016 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 TB er jo en del da. Jeg er ikke fotograf men mine bilder er ca 8 mb, det skulle vel bli plass til noe sånt som 125000 bilder. Men nå er du egentlig inne på det viktigste. Hvor mye plass trenger du, hvor mye er du villig til å betale, hvordan skal du laste opp bilder ? Jeg har dropbox fordi jeg har et NAS som støtter dropbox, så når jeg laster opp bildene på nas'et mitt så blir det automatisk lastet opp til dropbox også. Det finnes andre med samme løsning, men den gang jeg satt opp mitt så var det bare Dropbox som hadde en enkel løsning mot mitt NAS. Hvis du bare laster de inn på en pc så har de fleste et pc program som synker automatisk Anonymkode: e1a56...a5e Hvert bilde tar 20MB ca, (13 for råformat, og 7 for jpg). I tillegg tar jo film tonnevis med plass. Hadde et NAS en gang, med freeBSD, skulle gjerne hatt noe som støttet det, men det finnes vel ikke...
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Nå husker jeg litt dårlig, men det er flere cloud løsninger som støtter en protokoll som er OpenSource som også freeBSD og andre linux varianter støtter. Problemet er som regel at det er litt mer jobb å sette opp i forhold til de plug and play løsningene som bestemor kan få til. Da kommer det jo an på hvor teknisk interessert du er.. Anonymkode: e1a56...a5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå